سنگ و فلز گرانبها

رشد ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد

رشد ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که درمقایسه با سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۳ درصدی داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که درمقایسه با سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

علیرضا جلالیان با اشاره به اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: با تلاش سرمایه گذار و با ثبت حدنصاب‌های جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

وی گفت: در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

جلالیان همچنین بااشاره به بهره برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال گذشته افزود: سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش بینی ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود.

وی به بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در مرحله نخست، آب موردنیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تامین شد.

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را ازجمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد