اکتشاف و ماشین آلات

مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو مطرح کرد:

واردات ماشین‌آلات معدنی، معضلی برای معادن کشور

واردات ماشین‌آلات معدنی، معضلی برای معادن کشور
پایگاه خبری معدن نیوز -علی شاه کرمی مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد: چالشی که تمام معادن بزرگ و کوچک مقیاس با آن درگیر هستند، چالش واردات ماشین‌آلات معدنی است که به بهانه تولید داخلی واردات ماشین‌آلات معدنی محدود شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -علی شاه کرمی مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد: چالشی که تمام معادن بزرگ و کوچک مقیاس با آن درگیر هستند، چالش واردات ماشین‌آلات معدنی است که به بهانه تولید داخلی واردات ماشین‌آلات معدنی محدود شده است.

شاه‌کرمی افزود: در نتیجه این محدودیت؛ منجر به فرسودگی و بی‌کیفیت بودن ماشین‌آلات شده است که هزینه معدنکاری و مصرف انرژی را افزایش داده است.

 مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو عنوان کرد: ماشین‌آلات ما از دانش به‌روز بسیار عقب مانده است و تولید داخل هنوز جوابگوی نیاز معادن نیست؛ تولید داخل ما به چند شرکت چینی که این ماشین‌آلات را وارد کشور و مونتاژ می‌کنند و به نام تولید داخل می‌فروشند، محدود شده است.
 
وی اضافه کرد: این امر باعث شده که بازار خیلی محدود شود و توانایی رقابت از بین برود در صورتی که اگر واردات آزاد می‌شد؛ تولید‌کننده واقعی داخلی نه تولید‌کننده‌ای که وارد‌کننده قطعات باشد، مجبور بود سطح دانش خود را ارتقا بدهد و فضای رقابتی از نظر کیفیت و قیمت ایجاد می‌شد، در نهایت معدنکاران متضرر نمی‌شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هزینه بسیار بالایی را حوزه مصرف انرژی پرداخت می‌کنیم به علاوه این‌که سرمایه ملی را هدر می‌دهیم.

در ادامه بیننده گزارش تصویری معدن‌نیوز با مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو باشید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد