معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش فروش و تولید خودرو در کره جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -خودروسازان کره جنوبی در مارس ۲۰۲۴، ۳۶۵۴۹۷ دستگاه خودرو تولید کردند که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به ماه قبل است. با این حال، این میزان نسبت به مارس ۲۰۲۳، ۱۱ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، حجم فروش در مارس ۲۰۲۴ با ۲۶ درصد افزایش نسبت به یک ماه قبل به ۳۹۵۷۳۷ دستگاه در مارس ۲۰۲۴ رسیده است.

رشد ۱۶ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری‌های منطقه ویژه لامرد در ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از رشد ۱۶ درصدی ارزش سرمایه گذاری در این منطقه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین

پایگاه خبری معدن نیوز -گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

بسترسازی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به پتانسیل‌های این منطقه و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در آن مثل معافیت دائمی گمرکی برای فعالان اقتصادی مستقر در منطقه یا معافیت از پرداخت هرگونه عوارض معمول، بسترسازی لازم برای تحقق اهداف منطقه در راستای شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) را نیازمند حمایت در سه محور معرفی کرد.

تدوین سیاست معدنی ایران در آفریقا

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به مزیت‌های تجاری ایران و قاره آفریقا، از اعزام هیات معدنی ایرانی به شمال آفریقا برای بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی این قاره خبر داد.

ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی

پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته مدیر کل آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران؛ معادن، از مزیت‌‌های تجاری قاره آفریقا محسوب می‌شود در این قاره کلیه عناصر متنوع موجود در جدول مندلیف، به وفور یافت می‌شود؛ کشورهای این قاره دارنده ذخایر قابل توجهی از سنگ‌های قیمتی از جمله طلا و الماس هستند.

سخنگوی دولت مطرح کرد:

ضرورت بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس

پایگاه خبری معدن نیوز -سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، گفت: متاسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

رشد جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان طی سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: ارزش سرمایه گذاری های جذب شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ۳ هزار و ۸۸۰ میلیون دلار ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۸ درصدی است.

رشد ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان

پایگاه خبری معدن نیوز -رایزن بازرگانی ایران در افغانستان از افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان خبر داد.

طی سال ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج‌فارس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.

مدیرعامل توانیر:

۲ هزار مگاوات نیروگاه صنایع تا اوج بار امسال وارد مدار می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: نزدیک به ۲ هزار مگاوات نیروگاه‌های احداثی توسط صنایع تا اوج بار امسال وارد مدار خواهد شد.

اعمال محدودیت صادرات کالا از ترکیه به رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری معدن نیوز -وزارت تجارت ترکیه از اعمال محدودیت در صادرات ۵۴ قلم کالا شامل فولاد، سیمان و سوخت هواپیما و جت به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

رشد ۱۰ درصدی تجارت غیرنفتی ایران و پاکستان

پایگاه خبری معدن نیوز -در سال گذشته تجارت غیرنفتی ایران و پاکستان با رشد ۱۰ درصدی به ۲.۷ میلیارد دلار رسید که هنوز با ظرفیت ۵ میلیارد دلاری تجارت دو کشور فاصله زیادی دارد.

بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام وصول شد

پایگاه خبری معدن نیوز -در جلسه علنی امروز بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام وصول شد.

ایران حدود ۲۷تریلیون دلار منابع طبیعی و معدنی دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -ایران با داشتن منابع طبیعی به ارزش ۲۷.۳ تریلیون دلار، در میان کشورهایی است که بزرگترین منابع طبیعی را در جهان دارند.

تجارت ۶۱ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس گمرک اعلام کرد: تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در سال ۱۴۰۲ با ۱.۳۵ درصد افزایش به رقم ۶۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون دلار رسید.

تحقق اشتغال‌زایی با تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در منطقه اقتصادی خلیج فارس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اشتغال‌زایی بیش از هزار و ۵۰۰ نفری در این منطقه عظیم اقتصادی در سال گذشته خبر داد.

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل وزارت صمت منصوب شد

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «احمد آقایی» را به عنوان سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی

پایگاه خبری معدن نیوز -براساس اعلام گمرک، در ۱۱ ماه امسال درآمد صادراتی از کالاهای غیر نفتی ۸.۸۷ درصد کاهش داشته و ارزش واردات کشور ۱۱.۱۱ درصد بیشتر شد است. همچنین چین بزرگ‌ترین مقصد صادرات و امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات بخش غیر نفتی به کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک اعلام کرد؛

اعلام شرایط سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی انرژی خورشیدی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شرایط سرمایه گذاری در ایجاد شهرک‌های صنعتی انرژی خورشیدی در ۷ استان و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است.

ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، اصلاحاتی در زمینه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ صورت گرفت.

توان تولید و صادرات کشور افزایش یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در سال ۱۴۰۲ گرد هم آمده و با طرح مشکلات در حوزه‌های مختلف راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری افغانستان در چابهار

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس ترانزیت بین الملل وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: برای رفع موانع و بررسی مشکلات پیش روی تجار و سرمایه‌گذاران به چابهار سفر کرده‌ایم تا با تفاهم در جهت توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان گام‌های مثبت را برداریم.

۸۴ درصد تجارت خارجی ایران با ۱۰ کشور انجام می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -طبق اعلام گمرک ایران، چین، امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، هند، پاکستان، فدراسیون روسیه، عمان، آلمان و افغانستان ۸۴ درصد از ارزش کل مبادلات تجاری کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

اختصاص ۴ میلیارد یورو یارانه کربن‌زدایی برای صنعت آلمان

پایگاه خبری معدن نیوز -دولت آلمان حدود ۴ میلیارد یورو (۴.۳۱ میلیارد دلار) یارانه برای حمایت از سوئیچ شرکت‌های انرژی‌بر به تولید سبز، اختصاص خواهد داد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد