مجتبی حمیدیان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

رکورد اکتشافات در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با معدن‌نیوز عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان قدیمی‌ترین شرکت معدنی آهن کشور با سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت معدنکاری در بلوک مرکزی ایران فعالیت می‌کند.

بهبود تولید سنگ‌آهن غول معدنی برزیل

پایگاه خبری معدن نیوز -در سه ماه نخست سال جاری میلادی تولید سنگ آهن شرکت معدنی واله برزیل ۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که به لطف افزایش فروش و تولید بیشتر معادن اصلی شمال برزیل بود.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد:

دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی در دامغان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی واقع در شهر دامغان خبر داد.

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

بازار آشفته سنگ آهن جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -حجم کل محموله های سنگ آهن ارسال شده به مقاصد جهانی از ۱۹ بندر و ۱۶ شرکت معدنی در استرالیا و برزیل تحت نظرسنجی منظم Mysteel برای دومین هفته متوالی ۷.۷ میلیون تن یا ۲۸.۸ درصد در هفته کاهش یافت و به پایین ترین سطح یک سال گذشته رسید.

مسئول نظارت مجتمع فسفات اسفوردی بافق خبر داد:

افزایش ۳۸۸ درصدی فروش کنسانتره در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -مسئول نظارت مجتمع فسفات اسفوردی بافق گفت: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه یک سال قبل، مجتمع فسفات اسفوردی بافق در فروش کنسانتره فسفات ۳۸۸ درصد افزایش به ثبت رسانده است.

افزایش واردات سنگ‌آهن چین در ماه مارس

پایگاه خبری معدن نیوز -واردات سنگ‌آهن چین در ماه مارس افزایش یافته و صادرات فولاد نزدیک به بالاترین سطح ۸ ساله رسیده است.

رشد ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که درمقایسه با سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها در اشتراک‌گذاری داده‌های اکتشافی

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌هایی که کار تهیه داده‌های اکتشافی زمین را انجام می‌دهند، موظفند اطلاعات خود را با وزارت صمت به اشتراک بگذارند و با گذشت بیش از یازده سال از تصویب یک قانون هنوز یکپارچگی اطلاعات در بخش اکتشافات را نداریم.

استاندار خراسان شمالی:

بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم رونق تولید در سال جاری گفت: لازم است بهره‌برداری از معدن تاش طی سال جاری تعیین تکلیف شود.

رشد ۸۲۰ درصدی حفاری‌های اکتشافی در محدوده‌های مستعد طلای سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان گفت: حفاری‌های اکتشافی ما در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۸۲۰ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که هدف از این افزایش، یافتن محدوده‌های مستعد کانی زایی طلا به منظور معرفی ذخایر بزرگ معدنی است.

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

افزایش واردات سنگ آهن در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -طبق گزارش اداره کل گمرک چین، واردات سنگ آهن و کنسانتره چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ (ژانویه تا مارس ۲۰۲۴) در مجموع به ۳۱۰.۱۲۵ میلیون تن رسید که نشان دهنده افزایش ۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تعمیرات سالانه راه‌آهن استرالیا را تعطیل کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت راه آهن استرالیا Aurizon تعطیلی برنامه‌ریزی شده تعمیر و نگهداری سیستم‌های زغال‌سنگ خود در کوئینزلند را اعلام کرده است. سیستم زغال‌سنگ آب سیاه، با ظرفیت ۵۰ میلیون تن در سال، از ۱۳ تا ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ تحت تعمیر و نگهداری قرار خواهد گرفت.

تکانه‌های پیدا و پنهان بازار سنگ‌آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -در شرایطی که با کاهش تقاضا از طرف چین قیمت سنگ‌آهن در کانال افزایشی قرارگرفته بود، اما با آغاز ملایم ساخت‌وسازها در چین میزان تقاضا برای سنگ‌آهن روبه افزایش است و از این‌رو این محصول ابتدایی زنجیره فولاد با یک عقبگرد در روز ۱۲ آوریل در کانال ۱۰۴دلار به ازای هر ‌تن رسید.

کیوان جعفری طهرانی مطرح کرد:

روند نزولی رشد تعداد معادن کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -تحلیلگر ارشد بازار بین‌الملل آهن و فولاد روند نزولی رشد تعداد معادن را تحلیل و بررسی کرد.

فعال‌سازی و توسعه ۴۰۹ معدن در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور، گفت: ۴۰۹ معدن سال گذشته با همکاری ادارات کل صمت استان‌ها و سرمایه‌گذاران معدنی احیا و فعال شد.

نیکل ۷‌درصد زیان خود را جبران کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -نیکل ظرف روزهای ابتدایی ماه آوریل به مسیر رشد نرخ بازگشت و بخشی از زیان خود در هفته‌‌‌های اخیر را جبران کرد. در حالی که مازاد عرضه جهانی زمینه عقبگرد بهای این فلز را مهیا کرده بود، انتشار داده‌‌‌های مثبت از اقتصاد چین برای ماه مارس و همچنین امیدواری به کاهش نرخ بهره آمریکا از ماه ژوئن به رشد بهای نیکل در بازار جهانی انجامید.

افزایش بی‌سابقه تقاضای جهانی زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -تقاضای جهانی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۳ برخلاف تعهدهای اقلیمی، به سطح بی‌سابقه ۸.۷ میلیارد تن رسید و پیش‌بینی می‌شود اگر در سال ۲۰۰۰ میلادی اقتصادهای پیشرفته تقریباً ۵۰ درصد مصرف جهانی زغال‌سنگ را به خود اختصاص می‌دادند، تا سال ۲۰۲۶ تنها هند و چین بیش از ۷۰ درصد زغال‌سنگ را مصرف کنند.

بهبود چشمگیر بازار سنگ آهن چین

پایگاه خبری معدن نیوز -آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین با توجه به خوش بینی های بازار پس از تعطیلات رسمی اخیر چین در حالی که به کمترین حد ۱۱ ماه اخیر رسیده بود با رشد تقریبا ۶ دلاری به ۱۰۴.۴۵ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید.

طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ صورت گرفت:

رشد تولید ۱۶ درصدی گندله و ۹ درصدی کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید گندله و کنسانتره شرکت های بزرگ سنگ آهن طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۲، به ترتیب ۱۶ و ۹ درصد افزایش یافت.

تکمیل و اجرای ۴۰۰ پروژه زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -همزمان با نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم ز سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای عمل به منویات معظم‌له اقدام به طراحی برنامه‌ای تحول بخش و موثر در حوزه مطالعات زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور کرد.

رشد ۱۲ درصدی نفلین نسبت به سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست مجتمع نفلین سینیت کلیبر گفت: سال گذشته در حوزه تولید، شاهد رشد خوبی بودیم و افزایش ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال قبل، علیرغم سختی‌ها و مشکلاتی که در مسیر ما قرار داشت به ثبت رسید.

"طلای کوه دم" آماده بهره برداری شد

پایگاه خبری معدن نیوز -ساخت کارخانه طلای کوه دُم، به اتمام رسید و آماده بهره برداری است.

مدیر مجتمع سنگ آهک پیربکران خبر داد:

رشد ۳۶ درصدی استخراج مجتمع سنگ آهک پیربکران در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سنگ آهک پیربکران از رشد ۳۶ درصدی استخراج ماده معدنی در سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه از پیش تعیین شده مجتمع خبر داد.

تلاش ازبکستان برای گسترش همکاری معدنی با افغانستان

پایگاه خبری معدن نیوز -وزارت زمین‌شناسی و معادن ازبکستان در نشست مجازی با وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی با افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

رکوردشکنی ده ساله تولید و ارسال در زغال‌سنگ البرز مرکزی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی از شکستن رکورد تولید و ارسال زغال‌سنگ این شرکت طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد رکورد تولید این شرکت در ده سال اخیر بی سابقه بوده است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد