معاون استاندار کرمان مطرح کرد:

کارشکنی صندوق بازنشستگی فولاد در واگذاری شرکت زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه واگذاری شرکت معادن زغال سنگ استان از صندوق بازنشستگی فولاد (ذیل وزارت تعاون) به صدر تامین(زیرمجموعه شستا و وزارت تعاون) می‌تواند مشکلات این معادن را رفع کند، گفت: این صندوق باوجود دستور وزیر تعاون و تصویب در هیات امنای تامین اجتماعی، در بحث واگذاری این شرکت کارشکنی می‌کند.

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

پایگاه خبری معدن نیوز -واحد احیاء مستقیم شماره ۲ یکی از شرکت‌های بزرگ تولید آهن اسفنجی استان کرمان که با نانوکاتالیست‌های DRI یکی از شرکت‌های فناور بارگذاری شده بود، به مرحله راه‌اندازی رسید.

سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، گفت: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تن رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن با عیار ۲۳.۲ درصد و ارزش تقریبی ۶۰ همت رسید.

صدور ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم طی سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: در سال گذشته، پنج پروانه معدنی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه معادن استان صادر شد.

استاندار کرمان:

شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان احداث کارخانه فرآوری است

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار کرمان، گفت: معادن جدید در استان کرمان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث و در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود.

گیلان از محل حقوق دولتی معادن ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: سال گذشته از محل حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت آن ۴۲۰ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۵۱۴ هزار ریال درآمد در استان حاصل شد.

تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن غیراستاندارد زرند

پایگاه خبری معدن نیوز -دادستان زرند گفت: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان از واحدهای شن و ماسه در شهرستان، تعداد پنج معدن استخراج و توزیع غیراستاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: طی یک سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ شد که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

بزرگترین کارخانه فروسیلیس ایران در دامغان افتتاح شد

پایگاه خبری معدن نیوز -واحد تولیدی فروسیلیس در دامغان با حضور داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین کارخانه فروسیلیس ایران بهره‌برداری شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد:

ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان

پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم گفت: اینها حق مردم است و هرچه مسئولان مربوطه سختگیرتر باشند، هیچ ایراد ندارد.

فرماندار گناوه:

منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است

پایگاه خبری معدن نیوز -فرماندار گناوه گفت: صدایی که بعد از ظهر ۳۱ فروردین ماه در گناوه و روستاهای اطراف شنیده شده مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است.

هرمزگان رتبه نخست کشور در صدور گواهی کشف معادن را کسب کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هرمزگان در سال ۱۴۰۲ با صدور۴۶ فقره گواهی کشف که منتج به شناسایی قریب به یکصد میلیون تن ذخایر فلزی و غیر فلزی گردید رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

افزایش صادرات مواد معدنی از بندر خمیر

پایگاه خبری معدن نیوز -فرماندار بندر خمیر گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، افزایش سالانه دو میلیون تن صادرات مواد معدنی از بندر خمیر برای سه سال پیش رو هدف‌گذاری شده است.

مشکلات خانه معدن استان اردبیل بررسی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام اینکه بخشی از مشکلات معدن استان مربوط به پهنه معدنی قزل اوزن بود،گفت: ۵ مورد از این محدوده امیدبخش آزاد شده و مشغول جذب سرمایه‌گذار دولتی و خصوصی هستیم تا از طریق برگزاری مزایده واگذار شود.

طی سال گذشته؛

۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشتند

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیر ظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در معادن قم

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس اداره معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال ۱۴۰۲، پنج پروانه معدنی با ایجاد فرصت اشتغال برای ۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه معادن این استان صادر شد.

۶۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی دریافت شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تعداد پروانه‌های صادره اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری را طی سال گذشته ۱۴۷ فقره اعلام کرد و گفت: ۶۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی سال گذشته اخذ شده است.

ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی نیازمند مطالعه است

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار آذربایجان غربی گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های معدنی استان نیازمند مطالعه و تحقیق است تا بتوان زمینه های سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

قرارداد اصلاح و احیای ۳ معدن بزرگ در زنجان بسته شده است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: قرارداد اصلاح و احیای منابع طبیعی در ۳ معدن بزرگ زنجان بسته شده است.

۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی جدید در هرمزگان کشف شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شناسایی ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی جدید در هرمزگان خبر داد.

بهره‌برداری کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر در خردادماه

پایگاه خبری معدن نیوز -کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر خردادماه به بهره‌داری می‌رسد.

رشد سرمایه گذاری برای اکتشافات معدنی در زنجان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری پروانه‌های اکتشاف معادن در استان با افزایش ۲ برابری به بیش از چهار هزار میلیارد ریال رسید.

چالش‌های معدنی خراسان رضوی در انتظار چاره اندیشی

پایگاه خبری معدن نیوز -خراسان رضوی از نظر معدنی، جزو غنی‌ترین استان‌های کشور است و به همان نسبت با چالش‌های متعددی در این حوزه دست و پنجه نرم می‌کند که اگرچه سال گذشته راهکارهایی برای برون‌رفت از این مشکلات اتخاذ شد اما آثار موقت داشت و نتوانست درمان قطعی برای این موارد باشد.

۵ سودجو حوزه معدن دستگیر شدند

پایگاه خبری معدن نیوز -فرمانده انتظامی شاهرود از انجام سه ماموریت پلیسی طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: کشف ۱۰ تن سنگ سیلیستین، توقیف سوزوکی قاچاق و دستگیری سارق سیم و کابل مهمترین آن ها است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد