مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

تمرکز تجلی بر عناصر نادر خاکی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات یکی از مهم‌ترین اعضای گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) است. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه فلزات آهنی و غیرآهنی، عناصر نادر خاکی و لیتیوم می‌باشد. این شرکت اولین شرکت پروژه‌ محور در بازار سرمایه ایران به حساب می‌آید که در آذرماه سال ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی آن انجام گرفته و با سرمایه اولیه ۶۲۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد.

رییس ساتبا در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد؛

لزوم حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

پایگاه خبری معدن نیوز -در دنیا اکنون به مسئله حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر توجه ویژه‌ای می‌شود به خصوص پس از آنکه اهداف انتشار کربن صفر در سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۶۰ بیش از هر زمان دیگری سرعت گرفته است. به عنوان مثال ساسول، بزرگ‌ترین تولیدکننده سوخت و مواد شیمیایی از زغال‌سنگ و گاز جهان، در تلاش است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

هوش مصنوعی در معدن

پایگاه خبری معدن نیوز -آینده صنعت معدن با طیفی از نوآوری‌ها شکل خواهد گرفت که هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی است که تاثیر قابل توجهی بر شرکت‌های معدنی خواهد داشت.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تسخیر معادن توسط تجهیزات برقی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت‌های معدنی کانادا در حال کنار گذاشتن کامیون‌ها، لودرها و مته‌های دیزلی هستند که از دیرباز ستون فقرات صنعت معدنکاری در جهان بوده است. اقدامی که به گفته برخی کارشناسان می‌تواند استخراج معدن را ایمن‌تر و در عین حال پاک‌تر کند.

فعالیت‌های نوآورانه در بخش معدن و صنایع معدنی مستلزم الزامات خاصی است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت شتابدهنده صدر فردا در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: تفاوت بنیادینی بین فعالیت‌های نوآورانه در بخش سخت‌افزاری با حوزه‌های نرم افزاری است، آن چه که در کشور تا به امروز اتفاق افتاده است و نشان دهنده اتفاقات خوب و مثبتی است؛ تمرکز بیش از حد در حوزه‌های نرم افزاری و سافت تک است، که مصادیق آن حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارو، شبکه‌های اجتماعی و ... مواردی هستند که اتفاقات بسیار خوبی در کشور طی سالیان اخیر شاهد آن بودیم.

ذوب‌آهن اصفهان بازار آینده تولید زغال‌سنگ را تضمین می‌کند

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با معدن‌نیوز اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان سالانه به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن به زغال‌سنگ نیاز داریم. چرا که کوره بلندها در همه دنیا عمده از زغال استفاده می‌کنند. تولید کنونی کشور در حال حاضر کمتر از یک میلیون است، لذا ۸۵۰ هزار تن کسری داریم.

ارزیابی مثبت شرکت‌های خارجی از حضور در ماینکس (۲۰۲۳)

پایگاه خبری معدن نیوز - یک شرکت‌های خارجی حضور در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌‎المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران مثبت ارزیابی کرد.

مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو مطرح کرد:

واردات ماشین‌آلات معدنی، معضلی برای معادن کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -علی شاه کرمی مدیر پشتیبانی مجتمع معدنی چادرملو در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد: چالشی که تمام معادن بزرگ و کوچک مقیاس با آن درگیر هستند، چالش واردات ماشین‌آلات معدنی است که به بهانه تولید داخلی واردات ماشین‌آلات معدنی محدود شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از ماینکس ۲۰۲۳ مطرح کرد:

نقش موثر نمایشگاه‌ها در خودباوری و خودکفایی شرکت‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -عزت‌اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۳ گفت:در این نمایشگاه شاهد تنوع حضور شرکت‌های داخلی، خارجی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس مطرح کرد:

ضرورت تسهیل واردات تکنولوژی‌های موردنیاز صنعت فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت فولاد اقلید پارس در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با سهام‌داری ۵۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۳۰ درصدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و ۱۹ درصدی شرکت بین‌ا‌لمللی مهندسی ایران (ایریتک) تأسیس شد. مجوز احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن در سال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ صادر شد. پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس جز ۴۸ طرح پیشران پیشرفت اقتصادی کشور است. عملیات اجرایی این طرح با حمایت هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و انتخاب ایریتک به‌عنوان پیمانکار (EPC) آغاز شد.

محتشمی‌پور عنوان کرد:

روند رو به رشد نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۳

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز روند نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۳ را روند رو به رشدی دانست و گفت: نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌ها در نمایشگاه افزایش یافته و موضوعات متنوع‌تری در این نمایشگاه ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت آرکا همایش پارس مطرح کرد:

رونمایی از محصولات دانش‌بنیان در ماینکس ۲۰۲۳

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت آرکا همایش پارس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز بیان کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی از ۱۲ مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا ۱۴ مهرماه برپا است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

امکان تامین مالی به روش سنتی وجود ندارد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درباره تامین مالی در صنایع معدنی به معدن‌نیوز، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان علاقمند است پروژه‌های جدید توسعه‌ای این شرکت را در قالب مجوز جدیدی که وزارت اقتصاد و دارایی برای تامین سرمایه پروژه‌ها صادر کرده است، انجام دهد.

مدیرعامل تاصیکو مطرح کرد:

نقش تامین مالی در بخش معدن و صنایع معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل تاصیکو در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره نقش تامین مالی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: تامین مالی در این بخش عمدتا از طریق بانکی در حال انجام است. بانک‌ها تمایل دارند که بیشتر سرمایه در گردش به مجموعه بدهند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

لیتیوم کلید ورود به دنیای پاک

پایگاه خبری معدن نیوز -لیتیوم فلزی است که به دلیل چگالی کم، نسبت انرژی به وزن بالا و توانایی آن در ذخیره مقادیر زیادی انرژی، شناخته شده است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

مروری بر اخبار معدن و صنایع معدنی در هفته سوم مردادماه

پایگاه خبری معدن نیوز -تصویب مقررات فراقانونی یا غیرکارشناسی و لغو آن پس از مدت زمان کوتاهی به آسیب جدی و شایع برای صنعت کشور بدل شده است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

روش‌های اصلی تولید فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -فولاد به عنوان یکی از بازیگران اصلی توسعه صنعتی و اقتصادی در دهه‌های اخیر به روش‌های گوناگونی تولید می‌شود.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

دانستنی‌های فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -فولاد کالایی بسیار ارزشمند در دنیای امروز است و این محصول از مهم‌ترین مواد در تاریخ کره زمین محسوب می‌شود.

معدن‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵+۱ تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت سنگ‌آهن به دلایلی همچون قرنطینه کووید ۱۹، جنگ روسیه و اوکراین و ... نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

معدن‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ کشور بزرگ تولید‌کننده زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -علی رغم تمام برنامه‌های پاکسازی کربن از صنایع، همچنان زغال‌سنگ جایگاه ویژه‌ای در تولید انرژی و صنایع جهان دارد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان

پایگاه خبری معدن نیوز -در سال ۲۰۲۲، صنعت فولاد با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نتیجه سیاست‌های چین در برابر کووید، کاهش سرعت تولید خودرو و از این دست موارد مواجه شد که باعث شد تولید فولاد خام جهان تا ۴.۲ درصد کاهش یابد.

مدیر مجامع (ومعادن):

حل موضوعات فنی و حیات صنعت به تامین مالی پروژه‌ها وابسته است

پایگاه خبری معدن نیوز -حسن یحیوی مدیر مجامع شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) بیان کرد: اصل موضوع مساله تامین مالی در فولاد به موضوعات و چالش‌های فنی باز می‌گردد که بر صنعت مترتب شده است، مانند ناترازی در عرضه و تقاضای انرژی، نیاز به توسعه در صنایع بالادستی صنعت فولاد، حفظ ظرفیت تولید موجود و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس مطرح کرد:

مفهوم تامین مالی و روش‌های آن

پایگاه خبری معدن نیوز -احسان دشتیانه مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در حاشیه کنفرانس تامین مالی استیل پرایس در گفت‌و‌گو با معدن نیوز در خصوص مفهوم تامین مالی، انواع روش‌ها و همچنین پروژه‌های توسعه‌ای صبا فولاد صحبت کرد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

صنعت فولاد در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -فولاد به عنوان یکی از اساسی ترین موادی که در توسعه و پیشرفت کشورها نقش مهمی داراست، به کلید پیشرفت کشورها بدل شده است.

کیوان جعفری طهرانی در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

چالش کشور در تولید فولاد سبز

پایگاه خبری معدن نیوز -کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای آهن و فولاد با اشاره به بحث فولاد سبز، عنوان کرد: در زمینه فولاد سبز در کشور خیلی تنگنا وجود دارد. کشور چین حدود ۲ سال گذشته، در اوایل کرونا اعلام کرد که تا افق ۲۰۵۰ قرار است صنعت فولاد خود را تبدیل به فولاد سبز کند اما شاهد هستیم که در اوایل سال ۲۰۲۳ با پایان همه‌گیری کرونا، اعلام کرد که ده سال این کار را به تاخیر می‌اندازد که این امر نشان دهنده دشوار بودن این کار است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد