معدن‌نیوز بررسی کرد:

بورس آتی چین در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری معدن نیوز -در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ذخایر قابل تحویل فلزات اساسی در انبارهای ثبت شده بورس آتی شانگهای (SHFE) به جز سرب و آلومینیوم که کاهش چشمگیر ۱۴ درصدی را تجربه کردند، افزایش جزئی را تجربه کردند.

ثبت رکوردی جدید در کارخانه احیاء مستقیم چادرملو

پایگاه خبری معدن نیوز -کسب رکورد تولید ماهیانه ۱۵۷/۹۵۰ تن آهن اسفنجی کارخانه احیاء در اولین ماه ۱۴۰۳ برای مجموعه بزرگ چادرملو ثبت گردید.

در راستای تامین مالی و توسعه صادرات صورت گرفت؛

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تفاهم این شرکت با بانک شهر در راستای توسعه صادرات و همکاری در زمینه تامین مالی ارزی با هدف واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز معادن مس خبر داد.

آغاز فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو از هفته گذشته آغاز شد.

با رویکرد استفاده از توان داخلی صورت گرفت:

رونمایی از نخستین دستگاه (HPGR) پروژه بار برگشتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -نخستین دستگاه (HPGR) پروژه بار برگشتی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران که با رویکرد دانش بنیان و توان شرکت‌های داخلی تولید شده است، از تهران به سوی شهرستان بافق بارگیری شد.

به منظور صادارت محصولات به اتحادیه اروپا؛

گواهینامه CE Marking ذوب آهن اصفهان تمدید شد

پایگاه خبری معدن نیوز -ممیزی خارجی تمدید گواهینامه استاندارد CE Marking، جهت صادرات محصولات  تولیدی ذوب آهن اصفهان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای دهمین سال متوالی با موفقیت برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با وزیر نیرو دیدار کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت آلومینای ایران و مجری پروژه‌های نیروگاهی این شرکت با وزیر نیرو و ریاست سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر دیدار داشتند.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مطرح کرد:

زنگ خطر افزایش سن معادن در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن هشدار درباره این‌که ذخایر معادن سطحی در کشور رو به اتمام است، تصریح کرد: معادنی که در سطح هستند به لحاظ ذخیره محدودیت‌هایی دارند و همانند معادنی که در عمق هستند، ذخایر بسیار بزرگ ندارند؛ ضمن اینکه در دنیا اصولا معادن خیلی بزرگ، زیرزمینی‌اند و از عمق صد متر به پایین وجود دارند.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد تولید در سایه کاهش محدودیت انرژی

پایگاه خبری معدن نیوز -افزایش تولید در صنایع معدنی مختلف ازجمله آلومینیوم، سیمان و همچنین زنجیره فولاد طی سال ۱۴۰۲ را باید مهم‌ترین خبرهای حوزه معدن و صنایع وابسته به آن دانست. بخش بزرگی از این رشد تولید در سایه تأمین بیشتر برق صنایع، حاصل‌شده است. به بیانی دیگر باید اقرار کرد که محدودیت در تأمین پایدار انرژی به چالشی جدی در مسیر فعالیت صنایع و تولید آنها بدل شده است. در همین‌جا باید خاطرنشان کرد که محدودیت در تأمین گاز موردنیاز صنایع نیز دیگر چالشی است که روند تولید آنها را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد؛ هرچند توسعه زیرساخت‌های انرژی در حوزه گاز به‌مراتب دشوارتر از برق خواهد بود.

با فرمان رئیس جمهور؛

بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قدس(شهید باکری) سمنان افتتاح شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس جمهور با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی قدس(شهید باکری) سمنان؛ بلوک دوم این مجموعه را افتتاح کرد.

مدیر پروژه کارخانه آهن اسفنجی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

پیشرفت پروژه تا خرداد به ۳۰ درصد می رسد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر پروژه کارخانه آهن اسفنجی از پیشرفت ۲۳.۷ درصدی پروژه خبر داد و گفت: پروژه کارخانه آهن اسفنجی جزو اولین پروژه های آهن اسفنجی کشور است که قابلیت تولید سه نوع محصول را دارد.

حسب انتشار جزئیات بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس جزئیات منتشر شده از بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، از مجموع بالغ بر ۴۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات کالا و خدمات، اخذ ۸۰۰۰ میلیارد تومان مالیات (درآمد) حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، پیش‌بینی شده است. همچنین بهره مالکانه حقوق معادن برای سال جاری ۵۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

میدکو عضو انجمن جهانی فولاد شد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به عضویت انجمن جهانی فولاد «WSA» درآمد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی:

۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص معدن را از دست داده‌ایم

پایگاه خبری معدن نیوز -به باور فعالان معدنی امروز یکی از مشکلات جدی این عرصه کمبود نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی است. حالا آینده‌ای که با مشکل کمبود برق و گاز، تحریم‌ها و تصمیمات یک‌شبه سیاستگذاران نامعلوم بود با کمبود نیروی انسانی بیشتر مه‌آلود می‌شود.امروز یکی از فجایع این است که به دلیل مشکلات متعدد بخش معدن بیشتر دانشجویان این رشته را به منظور مهاجرت انتخاب می‌کنند. از طرفی به خاطر سختی‌های زیاد و کمبود نیروی انسانی برای فعالیت در این رشته کشورهای دیگر با روی باز به استقبال مهاجران می‌روند. وقتی پای صحبت فعالان معدنی می‌نشینیم باور دارند که با وجود چالش‌هایی که در بخش معدن وجود دارد، دیگر نمی‌توانند به علاقه‌مندان این حوزه توصیه کنند که در این رشته ورود کنند.

نقش فناوری در فرآیند کربن‌زدایی در معدن

پایگاه خبری معدن نیوز -صنعت معدن در حال استفاده از فناوری برای دستیابی به آینده‌ای پایدارتر، کارآمدتر و مقرون به صرفه است. پذیرش فناوری‌های جدید این صنعت را قادر می‌سازد تا ایمنی کارگران را بهبود بخشد، تولید را بهینه کند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهد.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

افزایش تولید فروسیلیکون کارخانه‌های چینی

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید فروسیلیکون در میان ۱۳۶ کارخانه ذوب چینی تحت نظرسنجی ماهانه مای استیل به دو ماه متوالی کاهش پایان داد و تا حد زیادی در ماه مارس ثابت ماند و با افزایش اندک به ۱۴۷۱ تن یا ۰.۳ درصد در ماه به ۴۲۵۹۶۵ تن رسید. تولیدات ذوب های مورد بررسی ۹۵ درصد از کل کشور را تشکیل می دهد.

حرکتی در جهت شکوفایی اقتصادی سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری معدن نیوز - اواخر بهمن سال ۱۴۰۰، کنسرسیومی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و همراهی شرکت های بزرگ و توانمند معدنی شامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات برنده مزایده مس جانجا در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان شد. با توجه به قرارداد فی‌مابین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و این کنسرسیوم مبنی بر تشکیل شرکتی با مشارکت اعضای فوق‌الذکر، شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا به این منظور تاسیس شد.

مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس شد

پایگاه خبری معدن نیوز -حسین مدرس خیابانی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

تحقق جهش تولید با مشارکت روزافزون معدن و صنایع معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار مشارکت روزافزون شرکت های معدن و صنایع معدنی برای تحقق جهش تولید شد.

عملکرد موفق ذوب آهن اصفهان در تامین مواد اولیه در ایام نوروز

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان موفق شد در ایام تعطیلات نوروز در زمینه تامین مواد اولیه و حمل این مواد با وجود محدودیت‌های ترافیکی این ایام موفق عمل کند.

تاثیر هوش مصنوعی بر افزایش بهره‌وری کارکنان و سازمان‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و مسئولیت اجتماعی فولاد سنگان درباره نقش هوش مصنوعی در سازمان‌ها گفت: با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه تکنولوژی و سرعت روزافزون فناوری های نوآورانه و متعاقب آن تشدید فضای رقابتی در اقتصادها و کسب کارها می توان ادعا نمود در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی ( AI ) به یکی از منابع کلیدی سازمان ها تبدیل خواهد شد. استفاده های گوناگونی برای هوش مصنوعی از تحلیل داده ها و کلان داده ها تا الگوریتم های تصمیم گیری پیچیده در حال توسعه است. از شبیه سازی هوش انسانی توسط هوش مصنوعی می توان در صنایع مختلف بهره برد و از مزایای آن استفاده نمود. برخی از مزایای پذیرش هوش مصنوعی در سازمان ها شامل: تحلیل دقیق داده ها، توسعه مدل کسب و کار، پیش بینی و تحلیل بازار، کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری، پشتیبانی مشتری و بهبود امنیت می باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه شروع به فعالیت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد با سرمایه ثبتی ۱۰ هزار میلیارد ریال پس از بازدید ناظران کارگروه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی صادر شد.

برای اولین بار در چادرملو؛

بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲ ثبت شد

پایگاه خبری معدن نیوز -طی سال ۱۴۰۲ کارخانه گندله‌سازی این شرکت با تولید ۳ میلیون ۹۰۰ هزارو ۷۶۲ تن گندله آهن به بالاترین سطح تولید از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۸۶ رسید.

بسته تشویقی ۱۸۲ میلیون دلاری عربستان در بخش معدن

پایگاه خبری معدن نیوز -عربستان دارای منابع معدنی دست نخورده به ارزش ۲.۵ تریلیون دلار است که تلاش دارد به یک بازیگر پیشرو جهانی در استخراج مواد معدنی تبدیل شود و در این راستا اقدام به سرمایه گذاری ۱۸۲میلیون دلاری کرده است.

رشد ۲۷ درصدی درآمد کگل در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -"درآمد ‌عملیاتی" شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) در دوره دوازده ماهه سال ۱۴۰۲ با "۲۷ درصد" افزایش نسبت به سال گذشته به ۶۴۱ هزار میلیارد ریال رسید.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد