رویدادها و گزارش های ویژه

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

افزایش تولید فروسیلیکون کارخانه‌های چینی

افزایش تولید فروسیلیکون کارخانه‌های چینی
پایگاه خبری معدن نیوز -تولید فروسیلیکون در میان ۱۳۶ کارخانه ذوب چینی تحت نظرسنجی ماهانه مای استیل به دو ماه متوالی کاهش پایان داد و تا حد زیادی در ماه مارس ثابت ماند و با افزایش اندک به ۱۴۷۱ تن یا ۰.۳ درصد در ماه به ۴۲۵۹۶۵ تن رسید. تولیدات ذوب های مورد بررسی ۹۵ درصد از کل کشور را تشکیل می دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -تولید فروسیلیکون در میان 136 کارخانه ذوب چینی تحت نظرسنجی ماهانه مای استیل به دو ماه متوالی کاهش پایان داد و تا حد زیادی در ماه مارس ثابت ماند و با افزایش اندک به 1471 تن یا 0.3 درصد در ماه به 425965 تن رسید. تولیدات ذوب های مورد بررسی 95 درصد از کل کشور را تشکیل می دهد.

مای استیل مشاهده کرد که افزایش کوچک در تولید فروسیلیکون در ماه گذشته عمدتاً ناشی از افزایش تقاضای پایین دستی از سوی فولادسازان و تولیدکنندگان منیزیم (Mg) بوده است.

مای استیل بر اساس آخرین داده های انجمن منتشر شده در روز چهارشنبه محاسبه کرد، تولید فولاد خام در میان کارخانه های عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در ماه مارس به 64.4 میلیون تن رسید که 5.8 درصد نسبت به فوریه افزایش داشت.

به طور مشابه، نظرسنجی ماهانه مای استیل نشان داد که تولید شمش منیزیم در بین 53 تولیدکننده مستقل چینی نیز 5.8 درصد در ماه افزایش یافت و تا 31 مارس به 77299 تن رسید.

به دلیل افزایش تقاضای پایین دستی، ذخایر فروسیلیکون در کارخانه های ذوب نیز در ماه مارس افزایش یافت. 

نظرسنجی هفتگی مای استیل در میان 60 کارخانه ذوب فروسیلیکون مستقل چینی که میزبان حدود 79.8 درصد از کل ظرفیت ذوب فروسیلیکون این کشور هستند، نشان داد که کل ذخایر فروآلیاژ آنها از 1 مارس 10030 تن کاهش یافته و به 71180 تن از 29 تن رسیده است.

مای استیل گلوبال خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کاهش قیمت مواد خام که منجر به کاهش هزینه های تولید فروآلیاژ در مناطق خاصی از کشور شد، برخی از کارخانه های ذوب فروسیلیکون را بر آن داشت تا تولید خود را افزایش دهند.

به عنوان مثال، یک تحلیلگر مستقر در تانگشان گفت، هزینه های تولید کارخانه های ذوب فروسیلیکون در منطقه خودمختار Ningxia Hui در شمال غربی چین با 5.1 درصد کاهش در ماه به میانگین 6190 یوان در تن (855.2 دلار در تن) تا پایان مارس گزارش شد. او افزود، اگرچه برخی از کارخانه های ذوب محلی هنوز از ضررهایی در حدود 40 یوان در تن رنج می برند.

پشت کاهش هزینه های تولید فروسیلیکون، سقوط قیمت داخلی نیمه کک جایگزین کک متالورژیکی مورد استفاده در تولید فروسیلیکون بود. ارزیابی مای استیل از قیمت نیمه کک با دانه بندی کوچک در Shenmu در Shaanxi شمال غربی چین در ماه آوریل نشان داد که قیمت به میزان قابل توجهی معادل 170 یوان در هر تن در 730 یوان در تن کمتر بود.

با این حال، شایان ذکر است که کاهش قیمت مواد اولیه برای تولید فروسیلیکون، قیمت فروآلیاژ را تا حدودی کاهش داده است. به عنوان مثال، قیمت فروسیلیکون با عیار 75 درصد تحت ارزیابی مای استیل با 176.4 یوان در تن از 29 فوریه به 6171.3 یوان در هر تن با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده تا 29 مارس کاهش یافته است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد