سایر عناصر و مواد

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد؛

دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی ۳۷۰ میلیون تن

دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی ۳۷۰ میلیون تن
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی بالغ بر ۳۷۰ میلیون تن خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -  مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی بالغ بر ۳۷۰ میلیون تن خبر داد.


سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با تاکید بر اینکه پلایای مهرجان به عنوان یکی از بزرگترین پلایای کشور شناخته می‌شود، توضیح داد: پلایای مهرجان در محل تلاقی سه استان خراسان جنوبی، اصفهان، یزد قرار دارد و عملیات اکتشاف این محدوده، با ابلاغ موافقت دفتر امور اکتشاف وزارت صمت مبنی بر واگذاری پهنه مذکور به ایمیدرو از فروردین سال ۹۶ آغاز شد.

شهامی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مجتمع پتاس خور و بیابانک، گواهی کشف پلایای مهرجان با وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی بیش از ۳۷۱ میلیون تن ماده معدنی دریافت  شد.

وی افزود: ماده معدنی شورابه‌های این محدوده شامل پتاس، منیزیم، سدیم و سایر عناصر باارزش دیگر است که با اخذ این گواهی کشف، عملیات بهره برداری از آن به زودی وارد فاز بهره برداری می‌شود.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک عنوان کرد: مجتمع پتاس خوروبیابانک اولین و بزرگترین تولید کننده پتاس کشور است که چهار پلایای اصلی کویر مرکزی ایران شامل پلایای ترود، میانی، خور و مهرجان جهت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن کلرید پتاسیم در سال با هدف خودکفایی کشور در تامین این ماده شیمیایی را در اختیار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد