سنگ آهن و ذغال سنگ

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید زغال‌سنگ در BMA

کاهش تولید زغال‌سنگ در  BMA
پایگاه خبری معدن نیوز -تولید زغال سنگ کک‌سازی BHP Mitsubishi Alliance (BMA`s) برای سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۱۲.۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۱۳.۹ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -تولید زغال سنگ کک‌سازی BHP Mitsubishi Alliance (BMA's) برای سه ماهه اول 2024 به 12.1 میلیون تن رسید که در مقایسه با 13.9 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته، 13 درصد کاهش داشت.

در پاسخ به از دست دادن غم انگیز یکی از اعضای تیم اکتشاف در ژانویه 2024، BMA فعالیت خود را به مدت 24 ساعت برای اجرای یک توقف ایمنی در تمام معادن متوقف کرد که این توقف به مدت 3.5 روز در افزایش یافت. 

روند تولید به دلیل افزایش مدت زمان تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده و افزایش تلاش‌ها برای تثبیت زنجیره تامین در میان موجودی خالی انبارها ناشی از تغییرات آب و هوایی و محدودیت‌های نیروی کار لطمه دیده است.

تلاش ها برای تکمیل موجودی تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. علیرغم بهبود تولید در سال جاری آب و هوای مرطوب بیش از مقدار پیش‌بینی‌شده، از جمله دو طوفان استوایی و تعطیلی موقت به دنبال حادثه مرگ‌بار در سراجی، بر برآوردهای تولید در سال مالی 2024 تأثیر گذاشته است.

برخلاف کاهش تولید زغال سنگ کک، تولید زغال سنگ حرارتی BHP در نیمه اول سال 2024 به 4.1 میلیون تن رسید که 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

ادامه عملکرد قوی عملیاتی منجر به افزایش تولید شد که با کمک شرایط آب و هوایی بهبود یافته و بهره وری را افزایش داد.

در سه ماهه دوم 2023، اجرای طرح اضطراری برای کنترل قیمت زغال سنگ دولتی NSW باعث افزایش فروش داخلی شد که منجر به کاهش زغال سنگ شسته شده و افزایش قابل توجه در حجم کلی تولیدات شد. در همین حال، تلاش‌ها برای تمدید رضایت استخراج تا 30 ژوئن 2030، از طریق درخواست اصلاح به دولت NSW، تا سال مالی 2025 (1 ژوئیه 2024 تا 30 ژوئن 2025) ادامه خواهد یافت.

این تأییدیه، زغال سنگ انرژی نیو ساوت ولز (NSWEC) را قادر می‌سازد تا استخراج معادن را فراتر از میزان توافق فعلی خود ادامه دهد و یک فرآیند توقف تولید مدیریت شده را تا پایان سال مالی 2030 اجرا کند.

در سال مالی 2024 تولید زغال سنگ متالورژی اکنون بین 21.5 تا  22.5 میلیون تن پیش بینی می شود که از تخمین قبلی که در حدود 23 تا 25 میلیون تن بود کمتر است. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد