سایر عناصر و مواد

بلاتکلیفی معادن اورانیوم در استرالیا

بلاتکلیفی معادن اورانیوم در استرالیا
پایگاه خبری معدن نیوز -دولت استرالیا تکلیف تولید اورانیوم را در این کشور مشخص نمی‌کند. با اینکه استرالیا با سهم ۲۸درصدی از ذخایر اورانیوم، یکی از دارندگان منابع این ماده‌حیاتی است اما تولید این کشور در این بخش چشمگیر نیست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -دولت استرالیا تکلیف تولید اورانیوم را در این کشور مشخص نمی‌کند. با اینکه استرالیا با سهم ۲۸درصدی از ذخایر اورانیوم، یکی از دارندگان منابع این ماده‌حیاتی است اما تولید این کشور در این بخش چشمگیر نیست.

امروزه تنها دو شرکت کویزر (Quasar) و بی‌اچ‌پی (BHP) به تولید اورانیوم در استرالیا مشغولند و تولید مناسبی نیز دارند اما دولت فعلا مجوزی برای بهره‌برداری شرکت‌های دیگر در بسیاری از معادن اورانیوم استرالیا صادر نکرده‌است. تا حدودی می‌توان دلیل منابع دست‌نخورده این کشور را برای یک دهه یا بیشتر فهمید.

در سال‌۲۰۱۳، درحالی‌که جهان با پیامدهای فاجعه فوکوشیما دست‌وپنجه نرم می‌کرد، قیمت جهانی اورانیوم کاهش یافت و همین عامل تصمیم کشورها در بهره‌برداری از چنین معادنی را زیر سوال برد. در آن زمان معدن‌کاران با یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که می‌توانستند مواجه بودند: آیا استخراج اورانیوم در مقیاس بزرگ می‌تواند توجیه داشته باشد؟ دولت استرالیا در یک دهه گذشته همواره با یک «نه» قاطع به این پرسش، پاسخ داده‌است.

  
 

 



   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد