سایر عناصر و مواد

بازهم پای خودروهای برقی در میان است؛

کاهش قیمت سولفات نیکل در چین و عواقب بین‌المللی آن

کاهش قیمت سولفات نیکل در چین و عواقب بین‌المللی آن
پایگاه خبری معدن نیوز -منابع در بازار می‌گویند، قیمت نیکل سولفات در چین در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر به دلیل ادامه کاهش تولید توسط بخش‌های پایین دستی دوباره کاهش یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -منابع در بازار می‌گویند، قیمت نیکل سولفات در چین در هفته منتهی به 16 دسامبر به دلیل ادامه کاهش تولید توسط بخش‌های پایین دستی دوباره کاهش یافته است.

علیرغم افزایش قیمت نیکل روی کاغذ و هزینه‌های بالای ورودی برای پالایشگاه ها، کاهش تقاضا از سوی کارخانه‌های پیش ساز پایین دستی همچنان بازار سولفات نیکل را تحت فشار قرار می دهد. در ادامه نیز سازندگان باتری در چین ابتدا در ماه نوامبر به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات خود قبل از حذف یارانه خودروهای الکتریکی (EVs) در پایان سال جاری شروع به کاهش تولید کردند.

برنامه یارانه خودروهای برقی چین در 31 دسامبر 2022 به پایان می‌رسد و خودروهایی که پس از این تاریخ خریداری می‌شوند دیگر واجد شرایط دریافت یارانه نخواهند بود.

یک منبع تولیدکننده گفت: «خودروهای برقی مونتاژ شده پس از 15 نوامبر برای فروش در سال آینده برنامه‌ریزی شده بود، یعنی لغو کامل یارانه برای خریداران در آن زمان، که تا حد زیادی توضیح دهنده تقاضای ضعیف و کاهش قیمت [سولفات نیکل] در حال حاضر است.

منابع بازار همچنین قیمت بالای نیکل را دلیل دیگری برای کاهش تقاضا برای سولفات نیکل عنوان کردند.

به گفته منابع، قیمت رسمی نیکل سه ماهه در LME در 30000-30050 دلار در هر تن در 9 دسامبر بسته شد که 11.5 درصد جهش از 26900-26950 دلار در هر تن در ابتدای ماه و سطح "غیرقابل تحمل" و بسیار بالایی برای مصرف‌کنندگان بود.

فشارهای تقاضا از سوی چین بر بازار بین‌المللی سولفات نیکل نیز تأثیر می‌گذارد، جایی که شرکت‌کنندگان خاطرنشان کردند که حق بیمه‌ها بین چین و ژاپن و کره جنوبی متفاوت است.

با توجه به اینکه تقاضا در چین ضعیف است، برخی از شرکت کنندگان شروع به تخمین حق بیمه کمتری برای بازار چین کردند، اگرچه برخی دیگر اشاره کرده اند که سطوح بالاتری را می توان در واردات به ژاپن و کره جنوبی به دست آورد.

در نتیجه کاهش تقاضا از سوی چین، Fastmarkets  حق بیمه سولفات نیکل، سیف چین، ژاپن و کره را 1450 دلار در هر تن در 9 دسامبر ارزیابی کرد، که بدون تغییر نسبت به 2 دسامبر است. با این حساب حق بیمه بین‌المللی سولفات نیکل از زمانی که Fastmarkets شروع به ارزیابی بازار در آوریل 2021 کرد، در پایین‌ترین سطح خود باقی‌مانده است.

نقدینگی در بازار بین‌المللی سولفات، به ویژه در پی ظهور ضعف تقاضا در چین، ناچیز است. شرکت‌کنندگان خاطرنشان می‌کنند که مذاکرات طولانی‌مدت قرارداد همچنان در کانون توجه قرار دارد زیرا بازار برای پایان سال آماده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که شرکت‌کنندگان در حال سنجش تأثیر مسیرهای مختلف سولفات بر عنصر ممتاز هستند، با نیکل کلاس یک سطوح بسیار متفاوتی نسبت به نیکل کلاس دو در نتیجه هزینه‌های ورودی دارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد