سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت کک در هندوستان

کاهش قیمت کک در هندوستان
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت کک متالورژی هند در این هفته ۳۳۵۰۰ INR در هر تن ثبت شده است که نشان می دهد قیمت ها ۵۰۰ روپیه در هر تن کاهش یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - قیمت کک متالورژی هند در این هفته 33500 INR در هر تن ثبت شده است که نشان می دهد قیمت ها 500 روپیه در هر تن کاهش یافته است.

با این حال، معاملات در سطوح زیر 33000 INR نیز منعقد شده است. تعداد کمی از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و تولید به دلیل علاقه پایین کارخانه‌های فولاد برای خرید به 1000 تن در ماه می‌رسد. قیمت‌های کک وارداتی هنوز در 3000 INR در تن در مقایسه با مواد داخلی ارزان است.
از این رو، کاربران نهایی مواد وارداتی را ترجیح می دهند. سطوح خرید برای زغال سنگ کک‌سازی پایین ماند، زیرا سطوح قیمت ها در هفته‌های گذشته کاهش یافته است.
در میان کاهش قیمت زغال‌سنگ کک‌سازی، خرید کک در سطوح پایینی باقی ماند تا شاهد میزان افت بیشتری در بازار زغال‌سنگ باشد. طبق مذاکرات با فعالان بازار، انتظار می‌رود که قیمت زغال‌سنگ کک‌سازی بیشتر کاهش یابد که مانع از فعالیت‌های خرید می‌شود.
قیمت زغال سنگ سخت کک‌ساز استرالیایی با 10 درصد کاهش به 245 دلار در تن فوب و 264 دلار در تن CNF در 22 مارس 2024 در میان عرضه بیش از حد مواد، کاهش یافت.
کاهش قیمت زغال سنگ کک‌سازی استرالیا را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد که بر بازار فولاد و زغال‌سنگ تأثیر می‌گذارند. تقاضای ضعیف جهانی فولاد، به ویژه در هند و چین، منجر به کاهش تقاضا در بازارهای نقدی و در نتیجه وضعیت مازاد عرضه شده است.
این عرضه بیش از حد به کاربران نهایی قدرت چانه زنی را افزایش داده و در نتیجه فشار نزولی بر قیمت ها وارد می کند.
قیمت کک وارداتی
قیمت‌های کک متالورژی چینی 335 دلار در تن CNF هند، برای 65٪ CSR، ارزیابی شده است. تولیدکنندگان کک متالورژی چین ششمین دور کاهش قیمت را در 20 مارس 2024 پذیرفته اند که ناشی از کارخانجات فولاد در استان های هبی و شاندونگ است که با حاشیه های سود ضعیف مواجه هستند. قیمت کک در تانگشان هبی 1860 یوان در تن (257 دلار در تن) ارزیابی شد که کاهشی 200 یوانی در تن (28 دلار در تن) داشت.
چین کاهش تولید زغال سنگ کک و کک را به دلیل تقاضای ضعیف فولاد و کاهش تولید آهن خام برای چهارمین ماه متوالی تجربه کرد.
حجم قابل توجهی از این مواد اولیه در ابتدای هفته گذشته بدون فروش مانده بود.
تولیدکنندگان محلی کک به تازگی دور ششم کاهش قیمت ها را اجرا کرده اند و انتظار می رود دور هفتم در کوتاه مدت برگزار شود. آنها اکنون در حال بررسی کاهش تولید و حفظ موجودی کم هستند. با وجود کاهش قیمت ها، واردات استرالیا برای خریداران چینی نسبتاً گران بود.
بازار آهن خام
قیمت آهن خام هندی 100 INR در هر تن کاهش یافت و در 22 مارس 2024 در 30000 روپیه DAP Durgapur ارزیابی شد.
با این حال، قیمت ها در بازار رایپور ثابت ماند و در حال حاضر در INR 37,150 در تن DAP Raipur ارزیابی می شود.
چشم انداز
قیمت‌های متداول کک ممکن است در بحبوحه کاهش قیمت زغال سنگ کک‌سازی و فعالیت‌های خرید پایین توسط مصرف‌کنندگان نهایی کاهش یابد.
تقاضا برای فولاد پایین ماند و قیمت ها را بیشتر کاهش داد. در روزهای آینده، به نظر می‌رسد که بازار کک در ادامه افت بازار زغال سنگ کک‌سازی کسل‌کننده و روند نزولی داشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد