سرب و روی

مدیرعامل ایمپاسکو خبر داد:

عبور از رکورد حد نصاب استخراج و تولید در مجتمع معدنی سرب نخلک

عبور از رکورد حد نصاب استخراج و تولید در مجتمع معدنی سرب نخلک
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل ایمپاسکو از شکستن حد نصاب استخراج و تولید در مجتمع معدنی سرب نخلک طی شش ماهه نخست سال جاری و رشد قابل توجه استخراج و تولید در این مجتمع خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل ایمپاسکو از شکستن حد نصاب استخراج و تولید در مجتمع معدنی سرب نخلک طی شش ماهه نخست سال جاری و رشد قابل توجه استخراج و تولید در این مجتمع خبر داد.

خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه در استخراج ماده معدنی و تولید کنسانتره سرب در نیمه نخست سال رشد قابل توجهی داشته‌ایم، عنوان کرد: مجتمع سرب نخلک در استخراج ۶۴ و در تولید کنسانتره سرب ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

کریم‌نژاد خاطرنشان کرد: تولید کنسانتره سرب در نیمه ابتدایی امسال بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۷ درصدی داشته است. این در حالی است که در زمان واگذاری راهبری مجتمع در ابتدای بهمن سال ۹۵، استخراج سالیانه ماده معدنی در حدود ۲۴ هزار تن و میزان تولید کنسانتره سرب با عیاری کمتر از حال حاضر، در حدود ۲ هزار تن بوده است.

وی افزود: روند تولید و استخراج در طی این سال‌ها در مجتمع معدنی سرب نخلک همواره رو به رشد بوده و طی دو سال آینده تولید کنسانتره سرب به بیش از ۲۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل ایمپاسکو با تاکید بر اینکه اخذ گواهی کشف ذخایر جدید به میزان ۶ میلیون و ۴۵۰ تن ثبت شده، توضیح داد: نگاه ویژه به فعالیت‌ها و اقدامات پی‌جویی و اکتشاف، باعث تغییر نگرش به این معدن شده و آینده روشن‌تری را برای این مجتمع و ادامه عملیات اکتشاف منجر به افزایش ذخیره در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش رقم استخراج در پروانه بهره‌برداری جدید از ۲۷۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۳۵۰ هزار تن در شهریور ماه ۱۴۰۲ رسید، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری این مجتمع در حوزه استخراج و اکتشاف، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح و افزایش ظرفیت استخراج سالیانه بهره‌برداری به ۵۰۰ هزار تن است که تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق می‌شود.

کریم‌نژاد در پایان، عامل موفقیت‌ها و روند رو به رشد مجتمع معدنی سرب نخلک را هم فکری، تعامل و سخت‌کوشی با برنامه‌ریزی دقیق بخش خصوصی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد