اخبار استان ها

رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران، میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال استان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران، میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال استان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

حیدر فتح‌زاده اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها و فرودگاه‌ها به شمار می رود و آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور است.

وی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده است.

فتح زاده گفت: هفت هزار و ۲۸۰ نفر به طور مستقیم در این حوزه شاغل هستند که سهم ۵.۴ درصدی استان از کل شاغلان بخش معدنی کشور را شامل می شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریالی شده است که با نسبت هفت درصدی، رتبه چهارم کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۶۹.۴ درصد و در آذربایجان شرقی ۲۱۱.۵ درصد بود و این استان با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، هفت درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد