صنایع معدنی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی

آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: با شروع سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال (جهش تولید با مشارکت مردم) نامگذاری شده است، پس از اتمام طراحی بخش کوره عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون سازه آن در پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی شرکت آغاز شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: با شروع سال ۱۴۰۳ که از سوی  مقام معظم رهبری به نام سال (جهش تولید با مشارکت مردم) نامگذاری شده است، پس از اتمام طراحی بخش کوره عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون سازه آن در پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی شرکت آغاز شد.

مجتبی حمیدیان با اشاره به اینکه این سازه عظیم با ارتفاع ۱۲۰ متر مرتفع ترین سازه کوره‌های کارخانه آهن اسفنجی در مقایسه با کارخانجات مشابه در کشور می‌باشد و باتوجه به اینکه این واحد اصلی‌‌ترین بخش پروژه کارخانه آهن اسفنجی نیز محسوب می شود، گفت: این سازه محل نصب کوره و تجهیزات آن است و دومین کوره احیا در ایران است که قابلیت تولید همزمان ۳ محصول آهن اسفنجی داغ HDRI، آهن اسفنجی سرد CDRI و بریکت داغ HBI را دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران افزود: هم‌اکنون خاکبرداری فونداسیون این بخش از پروژه ساخت آهن اسفنجی شرکت به میزان ۷۵۰۰ مترمکعب تکمیل شده و اجرای عملیات آرماتوربندی آن با وزن ۵۴۴ تن آغاز شده است که ۴۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی برای تکمیل آن صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تصریح کرد: نظر به تامین متریال موردنیاز ساخت اسکلت فلزی با تناژ تقریبی ۶ هزار تن عملیات ساخت نیز به زودی در کارگاه پیمانکار آغاز خواهد شد.

حمیدیان با طرح خبر عقد قرارداد ماشین‌های تولید بریکت با سازنده مطرح اروپایی گفت: با توجه به اهمیت ماشین های تولید بریکت در زمانبندی پروژه آهن اسفنجی شرکت، پس از بررسی‌ها، تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر ارکان پروژه موفق به انعقاد قرارداد ساخت این ماشین‌ها با شرکت سازنده معتبر در اسفندماه سال ۱۴۰۲ شدیم.

وی افزود: این ماشین‌ها برای تولید بریکت آهن اسفنجی با هدف ارسال محصول مناسب برای مقاصد صادراتی می‌باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد