"توافقنامه سه جانبه بخش معدن" کارآمدترین سازوکار اکتشاف حاکمیتی کشور است

پایگاه خبری معدن نیوز -یکی از مولفه های کارآمدسازی در حوزه اکتشاف ذخایرمعدنی حاکمیتی، تفکیک مناسب و شفاف مراحل چهارگانه اکتشاف در کشور بوده است که طی سه دهه گذشته همواره محل چالش و اتلاف منابع و دوباره کاری فرآیندها بوده است که در این راستا طراحی و اجرای مدل مشارکتی "توافقنامه سه جانبه بخش معدن " این چالش را مرتفع کرده و اکنون به یک سازوکار کارآمد حوزه اکتشاف حاکمیتی تبدیل شده است.

آماده باش به بخش خصوصی برای اکتشاف معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اکتشاف این سازمان با توجه به برنامه ریزی های اخیر و رویکرد ایمیدرو در راستای شعار سال برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید، به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف آماده باش داد.

آمادگی "اکتشاف معادن و صنایع غدیر" برای مشارکت در معدنکاری

پایگاه خبری معدن نیوز -رشید کتال، مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر در تشریح فلسفه وجودی شرکت گفت: این شرکت از زیر مجموعه‌های هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با هدف تامین مواد اولیه صنعت فولاد به ویژه شرکت‌های عضو گروه تاسیس شد.

تحقق رشد معدن در گروی تأمین ماشین‌آلات معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت هپکو، تحقق رشد ۱۳ درصدی برنامه هفتم در حوزه معدن را در گروی تأمین نیاز ماشین‌آلات معدنی دانست.

محتشمی‌پور عنوان کرد:

برداشته شدن ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی در دولت سیزدهم

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم ممنوعیت‌های جدی که در دولت قبل برای واردات ماشین‌آلات معدنی ایجاد شده بود را برداشت و اکنون معدن‌کاران می‌توانند با سهولت ماشین‌آلات معدنی را وارد کشور کنند.

سوددهی هپکو در پی توقف زیان‌دهی ۱۵ساله

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو (سهامی عام) که در بورس اوراق بهادار با نماد «تپکو» شناخته می‌شود، در اطلاعیه‌ای خطاب به سهامداران خود از تحقق سوددهی در این شرکت پس از ۱۵ سال خبر داد.

موانع توسعه اکتشافات معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -وضعیت‏‏‌ اکتشاف معادن کشور در مقایسه‏‏‌ با سایر کشورهای معدنی‏‏‌، نشان‏‏‌دهنده نیاز کشور به‏‏‌ سرمایه‌گذاری در راستای کشف‏‏‌ ذخایر جدید است‏‏‌. بخش‏‏‌ معدن به‏‏‌عنوان بخش‏‏‌ مهمی‏‏‌ از اقتصاد ملی‏‏‌ و هم‏‏‌زمان تامین‏‏‌کننده مواد اولیه‏‏‌ صنایع‏‏‌، دارای اهمیت‏‏‌ ویژه‏‏‌ای است.

مشاور زیست محیطی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور آخرین یافته‌های گرد و غبار سیستان و بلوچستان را اعلام کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -این سازمان در راستای ایفای وظایف حاکمیتی خود، طرح‌‏های تحقیقاتی گوناگونی را اجرائی می‏‌کند که علاوه بر زمینه‌های علمی و اجرائی بازتاب‏‌های پژوهشی ارزشمندی را به همراه دارد. از جمله این طرح‏ها، طرح ملی گرد و غبار است که این سازمان با همکاری ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با‌ پدیده گرد و غبار به ثمر نشانده است. این طرح کلان ملی دارای خروجی‏‌های متنوعی مانند گزارش‌های استانی و ملی، اطلس ملی گرد و غبار و همچنین مقالات علمی و پژوهشی معتبر است.

همزمان با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور:

شناسایی و اکتشاف ذخایر بزرگ فلزی و غیرفلزی در کشور نزدیک است

پایگاه خبری معدن نیوز -با اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور که اکنون نزدیک به سه سال از زمان اجرای آن می‌گذرد، شناسایی و اکتشاف ذخایر بزرگ فلزی و غیرفلزی در مناطق اجرای پروژه نزدیک است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد:

تامین دامپتراک معادن با محوریت بومی‌سازی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار تهیه طرحی برای تامین نیاز معادن کشور به دامپتراک شد.

اولین پروانه اکتشاف مجتمع شمال‌غرب دریافت شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی شمال‌غرب گفت: اولین پروانه اکتشاف مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی شمال‌غرب در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی دریافت شد.

مدیرعامل فملی خبر داد؛

مشارکت شرکت مس، معاونت علمی ریاست جمهوری و مپنا برای ساخت دامپتراک ملی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری به منظور ساخت دامپتراک ملی با ظرفیت بار ۱۳۶ تن، فی مابین شرکت مس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه مپنا و با کمک جهاد دانشگاهی خبر داد.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

طرح تحول زمین‌شناسی موجب افزایش اشتغال در کردستان می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان کردستان، نتایج اولیه از پراکندگی معدنی و وجود ذخایری چون آهن، طلا و مس در سطح استان خبر می‌دهد که بهره‌گیری از این داده‌ها می‌تواند منجر به توسعه سرمایه‌گذاری و در نتیجه افزایش اشتغال در منطقه شود.

دستگاه جدید حفاری در مجتمع سنگان شروع به کار کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -دستگاه جدید حفاری استخراجی پیمانکار گروه (ب) مجتمع سنگان، آغاز به کار کرد. این امر سبب سرعت گرفتن روند تامین خوراک کارخانه‌های تولید کنسانتره و گندله‌سازی مجتمع می‌شود.

در نشست تخصصی فرصت‌های اکتشاف مطرح شد؛

لزوم استفاده از فهرست بها در قراردادهای حفاری معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اکتشاف ایمپاسکو خبر داد: در جلسه هم اندیشی با کارفرمایان، پیمانکاران حفاری اکتشافی و شرکت‌های مشاور در رابطه با فهرست بهای حفاری تصمیم‌گیری‌هایی انجام و بر ضرورت استفاده از فهرست بها در قراردادهای حفاری معدنی تاکید شد.

قانون بر زمین مانده تجمیع اطلاعات اکتشافی

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیش از ۱۱ سال از تصویب قانون تجمیع و هم افزایی نتایج فعالیت‌های تولید اطلاعات پایه زمین شناسی و اکتشافی می‌گذرد، اما این قانون تاکنون کامل اجرایی نشده است.

رضا جدیدی مطرح کرد:

رونق اکتشافات معدنی در سایه تزریق اعتبارات

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، پیشرفت ۴۰ درصدی برنامه تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور تا پایان سال جاری، اجرای ۴۰۰ پروژه حوزه‌های زمین‌شناسی و اجرای طرح تحول در بلوک «قم، مرکزی و اصفهان» و استان «یزد» را از برنامه‌های این سازمان در سال جاری ذکر کرد و گفت: برنامه ما برای توسعه اکتشاف در سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به ما اختصاص داده شد که این عدد بسیار ناچیز است.

ثبت رکورد ۵۵۶ هزار متر حفاری ایمیدرو در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -حفاری های اکتشافی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سال گذشته با ثبت رکورد جدید به ۵۵۶هزار متر رسید.

دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد

پایگاه خبری معدن نیوز -وزارت صنعت، معدن وتجارت جزئیات دستورالعمل واردات ماشین آلات معدنی مجاز با سال ساخت حداکثر ۱۰ سال را ابلاغ کرد.

مجتبی حمیدیان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

رکورد اکتشافات در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با معدن‌نیوز عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان قدیمی‌ترین شرکت معدنی آهن کشور با سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت معدنکاری در بلوک مرکزی ایران فعالیت می‌کند.

ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها در اشتراک‌گذاری داده‌های اکتشافی

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌هایی که کار تهیه داده‌های اکتشافی زمین را انجام می‌دهند، موظفند اطلاعات خود را با وزارت صمت به اشتراک بگذارند و با گذشت بیش از یازده سال از تصویب یک قانون هنوز یکپارچگی اطلاعات در بخش اکتشافات را نداریم.

تکمیل و اجرای ۴۰۰ پروژه زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -همزمان با نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم ز سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای عمل به منویات معظم‌له اقدام به طراحی برنامه‌ای تحول بخش و موثر در حوزه مطالعات زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور کرد.

طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲؛

عملکرد حفاری اکتشافی به ۵۱۶ هزار متر رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -عملکرد حفاری اکتشافی ایمیدرو طی یازده ماه سال ۱۴۰۲ به ۵۱۶هزار متر رسید که این رقم ۱۳درصد بیش از رقم پیش بینی بوده است.

هزار متر حفاری اکتشافی ایمیدرو تا پایان بهمن ۱۴۰۱

عملکرد حفاری اکتشافی از برنامه فراتر رفت

پایگاه خبری معدن نیوز -عملکرد حفاری اکتشافی ایمیدرو طی یازده ماه سال ۱۴۰۲ به ۵۱۶هزار متر رسید که این رقم ۱۳درصد بیش از رقم پیش بینی بوده است.

معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو خبر داد:

در زمینه اکتشاف و بهره‌برداری سالی طلایی پشت سر گذاشتیم

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو گفت: عملکرد بخش اکتشاف و بهره‌برداری در سال ۱۴۰۲ درخشان بود و با در نظر گرفتن تعداد گواهی کشف و پروانه‌های اکتشاف دریافت شده، بدون شک سالی طلایی را پشت سر گذاشتیم.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد