تعطیلی هشت واحد تولید فولاد و سیمان استان مرکزی در پی گرمای هوا

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هشت واحد تولید فولاد و سیمان در این استان به علت گرمای شدید و افزایش مصرف برق تعطیل شدند.

اضافه بار ناوگان معادن، چالش جدی برای جاده‌های زنجان

پایگاه خبری معدن نیوز -استان زنجان با دارا بودن معادن زیاد از معضل اضافه بار ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها رنج می کشد که بی توجهی به آن مشکلات متعددی را به دنبال دارد.

آغاز بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلا در تفتان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز بهره برداری از کارخانه استحصال طلا در شهرستان تفتان خبر داد و گفت: زمینه اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد.

معاون استاندار کرمان:

کشور به وزارتخانه معدن نیاز دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: معادن کشور یتیم مانده‌اند و این درحالی است که کشور به وزارتخانه معدن نیاز دارد.

رئیس خانه معدن خراسان رضوی:

اقتصاد معدن یک اقتصاد امنیت ساز است

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: منطقه خواف در قالب طرح‌های بزرگ فرآوری و فولادی در سنگ آهن و تکمیل زنجیره تولید با ترکیبی از برادران اهل تشیع و تسنن به‌عنوان نمونه‌ای از اقتصاد امنیت ساز معدنی پیش روی دولت جدید است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران:

ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری استان کرمان بر پایه مواد معدنی است

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری استان کرمان بر پایه مواد معدنی است، گفت: کرمان جزو استان‌هایی است که معدن آن بر صنعتش می‌چربد.

تکذیب ریزش معدن در جاده چالوس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: ریزش معدن در البرز رخ نداده است.

دست دلالان را از معادن قطع کنید

پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مسأله واگذاری‌های معادن به موضوع سیاست گذاری و دولت بازمی‌گردد گفت: دولت باید تدبیری بیندیشد که دست دلال ها و کسانی که فعالیت معادن را متوقف می کنند، از این حوزه قطع شود.

استاندار کرمان:

ضرورت تکمیل زنجیره‌ها و صنایع جانبی معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار کرمان گفت: تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی باید مطالبه دائمی متصدیان حوزه معدن در بخش غیردولتی قرار گیرد.

صدور ۱۱ گواهی کشف معادن در هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معدنی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی در استان طی سال گذشته، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۱۱ فقره گواهی کشف معادن در استان صادر شده که حدود ۱۷۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

۱۸ پروانه فعالیت معدنی در قم صادر شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس اداره معادن اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی سه‌سال گذشته ۱۸ پروانه فعالیت معدنی با سرمایه گذاری ۷۹۷ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۸۰ نفر در قم صادر شد.

چالش‌های توسعه‌ معادن خراسان رضوی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: استان ما از نظر تنوع موادمعدنی در کشور رتبه یک و از نظر تعداد معادن رتبه دوم را دارد، بنابراین با وجود پتانسیل معدنی بالا باید به استان نگاه ویژه و توسعه‌ای شود، زیرا با نگاه موجود، بخش معدن توسعه پیدا نمی‌کند.

مشاور وزیر صمت:

تکمیل زنجیره ارزش معادن کشور در دستور کار است

پایگاه خبری معدن نیوز -مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر مردمی‌سازی گفت: تکمیل زنجیره معادن در کارگروه معادن این وزارتخانه مورد مطالعه قرار گرفت و در دستور کار است.

سهم کرمان از بهره مالکانه معادن سه برابر شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه سهم این استان از اعتبارات بهره مالکانه معادن امسال سه برابر(۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال) شدگفت: این اعتبار برای نخستین بار در ابتدای سال جاری به استان ابلاغ شد.

در نشست شورای معادن خراسان رضوی مصوب شد؛

دریافت حقوق دولتی و مالیات بر ارزش افزوده از معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -نشست شورای معادن خراسان رضوی با حضور استاندار همراه با چند دستور کار و یک مصوبه اصلی برگزار شد.

۸ مصدوم در پی سانحه نیسان حامل کارگران معدن در جنوب کرمان

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هشت کارگر معدن «گنبد آراسته» شهرستان فاریاب در جنوب کرمان حین جابه‌جایی با وانت نیسان پیکاپ مصدوم شدند.

وجود ۵۷ معدن فعال در اردستان

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره صمت شهرستان اردستان بیان اینکه اکنون ۵۷ معدن فعال در شهرستان اردستان وجود دارد، گفت: بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی در حوزه‌ معدن شهرستان با همت سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

۱۳ هزار میلیارد ریال از محل حقوق دولتی معادن به کرمان ابلاغ شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه براساس تبصره ۶ قانون معادن ۱۵ درصد از بهره‌ مالکانه (حقوق دولتی معادن) برای ایجاد زیرساخت‌ها به شهرستان‌های محل استقرار معادن تعلق می‌گیرد گفت: ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از این محل در سال جاری به استان ابلاغ شده است.

پیکر یکی از محبوسان حادثه معدن شازند پیدا شد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پیکر یکی از محبوسان حادثه معدن شازند پیدا شد.

استخراج ۷۵۸ هزار تن سنگ گچ از معادن هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به فعالیت ۶۶ معدن سنگ گچ در این استان، گفت: ۷۵۸ هزار و ۵۷۲ تن سنگ گچ از ابتدای سالجاری تاکنون از این معادن استخراج شده است.

عملیات آواربرداری برای جستجوی مفقودین ریزش معدن شازند ادامه دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: عملیات آواربرداری برای جستجوی مفقودین ریزش معدن شازند همچنان ادامه دارد.

نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

وصول حقوق دولتی معادن آذربایجان غربی ۵۰ درصد رشد کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در سه ماهه اول سال جاری حدود ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم.

رفع تعارضات محیط زیستی ۲ محدوده معدنی زنجان از اقدامات مهم دولت سیزدهم

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: رفع تعارضات محیط زیستی ۲ محدوده معدنی بزرگ استان در دولت سیزدهم کار بزرگی بود که موجب توسعه این بخش در استان می‌شود.

استاندار:

لرستان نیازمند پایانه تجاری سنگ است

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار لرستان گفت: ظرفیت های معدنی مطلوبی در این استان وجود دارد اما از فعالیت یک پایانه تجاری سنگ محروم است.

فرآیند احیاء سه معدن غیرفعال در گیلان انجام شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت:در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ فرآیند احیای سه معدن دارای پروانه دائم که به علت برخی تعارضات با دستگاه‌های اجرایی غیرفعال هستند با کمک سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان انجام شد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد