فولاد هرمزگان به مرکز ثقل توسعه و اشتغال‌زایی در استان هرمزگان تبدیل می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر سردمدار جهش تولید و رکوردشکنی همراه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد در کشور بوده و به دنبال توسعه اشتغال‌زایی و فعالیت خود است.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌وری پایین، چالش جدی صنعت فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -براساس آمار ظرفیت تولید صنعت فولاد کشور در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون تن برآورد می‌شود و انتظار می‌رود این ظرفیت در سال ۱۴۰۴ به بیش از ۵۵ میلیون تن ارتقا یابد. بااین‌وجود میزان تولید در این صنعت به‌مراتب پایین‌تر است که به‌منزله کاهش بهره‌وری در این بخش است. بنابراین تجدینظر در سیاست‌های توسعه‌ای و تامین زیرساخت‌ها ضروری است.

بازگشت سرمایه کارخانه هیپ لیچینگ مس سونگون در کمتر از یک‌سال

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر کارخانه هیپ لیچینگ مجتمع مس سونگون گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه هیپ لیچینگ سونگون سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه در کمتر از یکسال با تولید کاتد مس بازخواهد گشت.

ساخت ۵ نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۲۲ مگاوات برق در مجتمع مس شهربابک

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع مس شهر بابک گفت: در آینده نزدیک با اجرای ۵ پروژه نیروگاهی در شهر بابک، در مجموع ۲۲۲مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

صدور مجدد گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -ممیزی خارجی سیستم مدیریت محیط زیست شرکت ذوب آهن اصفهان مطابق با استاندارد ISO۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسط موسسه بین‌المللی SGS طی روزهای ۳۰ تا ۳۱ تیر ماه انجام شد و با توجه به نبود مشاهده هیچ گونه عدم انطباق عمده در مستندات و دیگر موارد بررسی شده توسط تیم ممیزی، صدور مجدد این گواهینامه برای سه سال دیگر در این شرکت تایید و اعلام شد.

فولاد سنگان پیشرو در تحقق شعار سال به روایت آمار و دستاوردها

پایگاه خبری معدن نیوز -قرار گرفتن بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی در سبد صنایع فولادی اهمیت این صنعت را در اقتصاد کشور خصوصاً بعد از وضع تحریم های چند لایه ایالات متحده دو چندان می کند.

«ملی مس» سرآمد در تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

رشد ناچیز قیمت قراضه در ترکیه

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت قراضه وارداتی ۲۰-۸۰ در ترکیه با رشد جزیی ۵۰ سنتی ۳۸۹.۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده است.

رکوردهای تولید ملی مس در سه ماهه نخست سال جاری جا‌به‌جا شد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران با اتکا به کوشش کارگران خستگی‌ناپذیر و مهندسان و کارکنان پرتلاش این شرکت، موفق شد در سه ماهه نخست سال جاری در راستای تحقق شعار سال و نیز اهداف جهادی و انقلابی با جهش تولید، برنامه‌های تدوین‌شده مدنظر در تولید محقق شده است.

با کارکرد پروژه زمزم، بخشی از مشکلات تولید را می‌توان جبران کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره برداری و توسعه به همراه عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، مهران پاک بین معاون بهره‌برداری و جمعی از مدیران شرکت روز دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳ از بخش‌های فولادسازی، گندله سازی و احیا بازدید نمودند.

افتتاح سه پروژه ذوب آهن اصفهان توسط وزیر کار

پایگاه خبری معدن نیوز -سه پروژه کوره پاتیلی (LF۳)، واحد جدید اکسیژن و مخازن ذخیره آب اضطراری ذوب آهن اصفهان، با برگزاری آیین ویژه دوشنبه اول مردادماه توسط سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، عارف نوروزی مدیرعامل هلدینگ شستا و دیگر مسئولین سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارت‌خانه افتتاح شد.

تداوم کاهش موجودی آلومینیوم همزمان با کاهش قیمت

پایگاه خبری معدن نیوز -بورس فلزات لندن دوشنبه ۲۵ تیر ماه (۱۵ جولای) درحالی کار خود را آغاز که فروش نقدی آلومینیوم در بورس ۲۴۰۳ دلار و ۵۰ سنت اعلام شد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش صادرات ورق فولادی در کره جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -حجم تولید تولیدکنندگان ورق کره جنوبی در حدود ۷۰۰۰۰۰ تن برای دومین ماه متوالی در ژوئن ثابت ماند. در حالی که حجم صادرات به طور قابل توجهی رشد کرده است تأثیر کلی آن بر فروش محدود بوده و در مقایسه با تقاضای داخلی سهم نسبتاً کمی داشت.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش احتمالی نرخ بهره‌برداری از کوره‌های قوس الکتریکی در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس گزارش‌های اخیر انتظار می‌رود تولید در میان فولادسازان کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین از سطح پایین کنونی در نیمه جاری سال جاری بهبود یابد که ناشی از کاهش احتمالی هزینه‌های عملیاتی و بهبود احتمالی تقاضای فولاد است.

معدن نیوز بررسی کرد؛

استاندارد جدید فولادی در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -Changzhou Zhongtian Steel Logistics Center (انبار مرکزی) اطلاعیه مهمی در رابطه با تغییرات آتی در استانداردهای ملی فولاد مورد استفاده در بتن مسلح صادر کرد.

تولید محصول کیفی مطابق با استاندارد DIN در مجتمع فولاد سبا

پایگاه خبری معدن نیوز -با تولید محصولات کیفی مطابق با استاندارد DIN در مجتمع فولاد سبا، علاوه بر ارزش‌افزوده بالاتر برای شرکت، افزایش رضایتمندی مشتریان نیز حاصل شده است.

گام بلند ذوب‌آهن اصفهان برای جهش تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص پروژه های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی گفت: پروژه LF۳ آماده بهره برداری است و به زودی با حضور مقامات کشوری افتتاح می شود.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه عنوان کرد:

ادامه محدودیت‌های برق؛ فرمان ایست به جهش تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -محدودیت‌های برق اعمال‌شده به فولاد مبارکه در ماه‌های خرداد و تیر سال جاری، ۲۵۰ هزار تن افت تولید و عدم تأمین به‌موقع نیاز بازار و مشتریان را به همراه داشته است.

ضریب بهره‌وری فولاد خوزستان در سال گذشته ۹۵ درصد بود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل فولاد خوزستان در جمع سهام‌داران از تلاش شبانه‌روزی برای به ثمر نشستن پروژه‌ی نیروگاه خبر داد و گفت: تمام توانمان را به کار بسته‌ایم تا احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی را به پیش ببریم. از طرفی مطالعه و امکان‌سنجی احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فتوولتاییک یا خورشیدی در قالب سه پروژه‌ی ۲۰۰ مگاواتی در حال انجام است. مشارکت در میادین گازی ایمیدرو، عقد قرارداد‌های دو جانبه برق، آغاز اجرای پروژه بریکت سرد، ذخیره سازی آهن اسفنجی سرد، بازچرخانی آب در مجموعه فولاد خوزستان و شرکت در مناقصه استفاده از گازهای فلر بخشی از فعالیت‌های انجام شده به منظور جبران‌ ناترازی انرژی است.

کاهش ۵۰ درصدی سهمیه برق صنعت سیمان

پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، سهمیه برق صنعت سیمان در تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

عملکرد و رکوردهای واحد خرید مواد اولیه و فروش در فولاد سنگان

پایگاه خبری معدن نیوز -حمید میری مدیر خرید مواد اولیه و فروش محصولات فولاد سنگان در خصوص شرح فعالیت ها، ‌وظایف و ماموریت های واحد خرید مواد اولیه و فروش محصولات گفت: محصول اصلی تولیدی شرکت گندله است که فرآیند تولید و کیفیت این محصول تحت تاثیر کیفیت مواد اولیه است. طبیعی است که کیفیت مواد اولیه بیش از فرآیند تولید و فرآوری در گندله‌سازی مؤثر است. بنابراین مقرر گردید خرید مواد اولیه و فروش محصولات شرکت در حوزه اختیارات یک واحد باشد و ما از طریق برنامه ریزی و تامین مواد اولیه با کیفیت برای واحد کنسانتره‌سازی به فرآیند تولید کنسانتره و نهایتاً تولید گندله مرغوب و با کیفیت کمک کنیم. واحد فروش در واقع ذی نفع عملیات خریدمواد اولیه است و هر چقدر کیفیت را در مواد اولیه محقق نماییم به طور غیر مستقیم خودمان در واحد فروش منتفع خواهیم شد. زیرا منجر به افزایش درآمد و افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.

کاهش ۱۹ درصدی درآمد صادرات زنجیره فولاد و آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -مجموع صادرات زنجیره آهن و فولاد کشور در سه ماهه نخست امسال با افت ۱۹ درصدی ارزش صادرات و افت ۲.۴ درصدی حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷.۶ میلیون تن به ارزش یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار رسیده است.

تجدید ارزیابی دارایی ها یک اقدام ماندگار در کارنامه ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان با حضور نمایندگان سهامداران عمده، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده سازمان تامین اجتماعی،مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجتمع عظیم صنعتی، حسابرس و بازرس قانونی و جمعی از سهامداران، روز جمعه بیست و نهم تیرماه در تالار آهن برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

تاکید بر استفاده حداکثری از تجهیزات تولید داخل

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان سفر به بندرعباس، از روند اجرای پروژه ساخت کارخانه اسید فسفریک بازدید و بر استفاده از تجهیزات و قطعات ساخت داخل و تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد.

ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل بورس کالای ایران با تاکید بر ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا گفت: با ورود سیمان به این رینگ، فروش و قیمت‌گذاری کالا مدیریت خواهد شد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد