بازگشت سرمایه کارخانه هیپ لیچینگ مس سونگون در کمتر از یک‌سال

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر کارخانه هیپ لیچینگ مجتمع مس سونگون گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه هیپ لیچینگ سونگون سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه در کمتر از یکسال با تولید کاتد مس بازخواهد گشت.

ساخت ۵ نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۲۲ مگاوات برق در مجتمع مس شهربابک

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع مس شهر بابک گفت: در آینده نزدیک با اجرای ۵ پروژه نیروگاهی در شهر بابک، در مجموع ۲۲۲مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

«ملی مس» سرآمد در تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

رکوردهای تولید ملی مس در سه ماهه نخست سال جاری جا‌به‌جا شد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران با اتکا به کوشش کارگران خستگی‌ناپذیر و مهندسان و کارکنان پرتلاش این شرکت، موفق شد در سه ماهه نخست سال جاری در راستای تحقق شعار سال و نیز اهداف جهادی و انقلابی با جهش تولید، برنامه‌های تدوین‌شده مدنظر در تولید محقق شده است.

تداوم کاهش موجودی آلومینیوم همزمان با کاهش قیمت

پایگاه خبری معدن نیوز -بورس فلزات لندن دوشنبه ۲۵ تیر ماه (۱۵ جولای) درحالی کار خود را آغاز که فروش نقدی آلومینیوم در بورس ۲۴۰۳ دلار و ۵۰ سنت اعلام شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

تاکید بر استفاده حداکثری از تجهیزات تولید داخل

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان سفر به بندرعباس، از روند اجرای پروژه ساخت کارخانه اسید فسفریک بازدید و بر استفاده از تجهیزات و قطعات ساخت داخل و تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد.

چین قانون واردات قراضه مس و‌ آلومینیوم را بازنویسی می‌کند

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس گزارش وزارت محیط زیست چین (MEE) که روز دوشنبه منتشر شد، این وزارتخانه پیش‌نویس آیین‌نامه‌هایی برای تسهیل واردات قراضه مس و آلومینیوم به منظور تقویت زنجیره تامین داخلی و ارتقای سطح رقابت‌پذیری صنایع مرتبط، تدوین کرده است.

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری ایرالکو

پایگاه خبری معدن نیوز -فاز اول پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری برق در شرکت آلومینیوم ایران با حضور سهامداران، اعضای هیات مدیره ایرالکو و مسئولان محلی، بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت ملی مس:

تولید یک میلیون تن کاتد مس تا پایان برنامه هفتم توسعه دست‌یافتنی است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران هدفگذاری تولید یک میلیون تن کاتد مس را در پیش دارد و حتما با قدرت به سمت تحقق آن حرکت خواهد کرد

در دهمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی؛

شرکت ملی صنایع مس ایران تندیس برنزین دریافت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران تندیس برنزین دهمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی و لوح تقدیر پروژه برتر در زمینه بهره‌وری را دریافت کرد.

ساخت اولین فناوری تولید آلومینیوم بدون کربن در کانادا

پایگاه خبری معدن نیوز -فناوری آند بی‌اثر الیسیس (Elysis)، کربن را از سلول‌های الکترولیز حذف می‌کند و تنها اکسیژن آزاد می‌کند و دی اکسید کربن را به دام می‌اندازد.

اولویت نوآوری در راهبردهای شرکت آلومینای ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -در عصر امروز که با روند پرسرعت تحولات و فناوری‌های جدید عجین شده است، نوآوری عنصری ضروری برای افزایش بهره‌وری و حتی بقای سازمان در فضای رقابتی موجود به شمار می‌آید. نگاهی به عملکرد شرکت‌های بزرگ و پیشروی جهان مانند آمازون حاکی از توجه ویژه و برنامه‌ریزی‌های دقیق آن‌ها برای توسعه مفهوم نوآوری دارد. در همین راستا شرکت آلومینای ایران نیز از جمله بنگاه‌های فعال در صنایع معدنی و فلزی کشور تلقی می‌شود که با توجه به جایگاه استراتژیک خود در صنعت آلومینیوم، توجه ویژه‌ای به مفهوم نوآوری و به طور خاص نوآوری باز دارد؛ رویکردی که تا امروز دستاوردهای فراوانی را برای این شرکت به همراه داشته و موجب شکل‌گیری همکاری‌های گسترده این شرکت با دانشگاه‌ها، نهادهای دانشی و شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

با بروز نشانه‌های افزایش تولید شیلی؛

عرضه مس افزایش می‌یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید مس در شیلی که به عنوان بزرگترین تولیدکننده مس جهان شناخته می‌شود، نشانه‌هایی از بهبود از بدترین وضعیت ۲۰ سال گذشته خود را نشان می‌دهد.

شکل گیری شهرک زنجیره مس با راهبری ایمیدرو؛ به زودی

پایگاه خبری معدن نیوز -عملیات اجرایی شهرک تخصصی صنعت مس با هدف جهش تولید و توسعه این صنعت در پایین دست، با راهبری ایمیدرو به زودی آغاز می شود. محمدرضا موثقی نیا در جلسه پایش برنامه های راه اندازی شهرک مس با اعلام این مطلب، افزود: توسعه زنجیره مس به ویژه در پایین دست؛ از اولویت های ایمیدرو محسوب می شود و رونمایی از شهرک مس در همین راستا است.

در جلسه شورای توسعه؛

آخرین وضعیت سه طرح توسعه‌ای شرکت ملی مس بررسی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -در جلسه شورای توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران، آخرین وضعیت سه پروژه‌ درحال اجرا با حضور مدیران ارشد شرکت ملی مس و پیمانکاران و مشاوران مورد بررسی قرار گرفت.

قیمت مس از رکورد ثبت شده عقب‌ نشینی کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -پس از آشفتگی بخش املاک و مستغلات چین که ذخیره سازی فلزات سیم‌کشی و لوله‌کشی را افزایش و ذخایر انبارهای چین را کاهش داد، قیمت مس از بالاترین سطح رکوردی خود عقب نشینی کرد.

بازدید مدیرعامل شرکت ملی مس از ۳ پروژه توسعه‌ای منطقه سونگون

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر یک روزه به استان آذربایجان‌شرقی، ضمن دیدار با سرپرست استانداری و فرمانده سپاه عاشورا، از ۳ پروژه توسعه‌ای شرکت ملی مس در مجتمع مس سونگون بازدید کرد.

کارخانه بزرگ تغلیظ مس در استان کرمان بهره‌برداری شد

پایگاه خبری معدن نیوز -طرح بزرگ صنعتی و معدنی کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و اعتبار ۱۴۳ هزار میلیارد ریال امروز (یکشنبه) با ارتباط ویدیوکنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان در این استان افتتاح شد.

ثبت بالاترین تناژ خردایش شده توسط آسیاب های تَر در آلومینای ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر تولید شرکت آلومینای جاجرم از ثبت بالاترین تناژ خردایش آسیابهای واحد ۰۸ با راه اندازی برنامه مدیریت ریسک کاهش تولید در شرایط اعمال محدودیت برق در شرکت آلومینای ایران خبر داد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش تولید فلز سرخ

پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعات مس (ICSG) اخیراً ارقامی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تولید مس تصفیه‌شده جهان در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۵.۵ درصد افزایش یافته است که تولید اولیه تا ۵ درصد و تولید ثانویه (از قراضه) تا ۷ درصد افزایش یافته است.

وزیر صمت:

استفاده از فناوری روز دنیا صنعت مس را ماندگار می‌کند

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با استفاده از دانش بنیان و فناوری روز دنیا صنعت مس را توسعه بدهیم تا بتواند رقابت کند و ماندگار شود.

کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد

پایگاه خبری معدن نیوز -در مراسمی با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

کارخانه تغلیظ سرباره مس در رفسنجان به بهره برداری رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -کارخانه تغلیظ سرباره (فلوتاسیون)، مجتمع معدنی مس سرچشمه رفسنجان روز پنجشنبه ۳۱ خرداد، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان کرمان به بهره برداری رسید.

راه‌اندازی نمایشگاه مجازی دائمی تجهیزات، قطعات و مواد مورد نیاز صنایع مس ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید با هدف ایجاد دانش فنی جهت بومی‌سازی قطعات، ‌مواد و تجهیزات و همچنین شناسایی و ارزیابی تولیدکنندگان توانمند داخلی به منظور ایجاد پل ارتباطی اقدام به راه‌اندازی سایت نمایشگاه مجازی دائمی بومی‌سازی قطعات، مواد و تجهیزات کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد:

هیچ مشکلی نباید مانع تحقق شعار سال شود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با عنایت به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، هیچ مشکلی نباید مانع تحقق این مهم شود.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد