هدفگذاری برداشت یُد از معدن تازه کشف‌شده گلستان

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معادنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برداشت یُد از معدن تازه کشف شده شمال این استان بعداز پایان مطالعات کارشناسی برای نیمه دوم سال جاری هدفگذاری شد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تداوم روند نزولی قیمت نیکل

پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه نیکل (INSG) مازاد ۱۰۹۰۰۰ تنی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۹۸۰۰۰ و ۱۶۳۰۰۰ تن بود. تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ با رشد ۴.۶ درصدی به ۵۸.۴ میلیون تن رسید و همچنان رشد مداومی در چین و اندونزی پیش‌بینی می‌شود.

رشد ۵۱ درصدی تولید کنسانتره سرب در مجتمع معدنی سرب نخلک

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۵۱ درصدی تولید کنسانتره سرب این مجتمع در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۵۹ درصدی تولید کنسانتره آهن مجتمع فسفات اسفوردی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر نظارت مجتمع فسفات اسفوردی از افزایش ۵۹ درصدی در بخش تولید کنسانتره آهن این مجتمع در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

معدن نیوز بررسی کرد:

هند چگونه به سمت هیدروژن سبز گام بر می دارد؟

پایگاه خبری معدن نیوز -هیدروژن به عنوان سوخت انتقالی کلیدی در تلاش های جهانی برای محدود کردن گرمایش به ۱.۵ درجه سانتیگراد، همانطور که توسط هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC) تجویز شده است، شناسایی شده است.

تلاش هند برای دستیابی به معادن لیتیوم افغانستان

پایگاه خبری معدن نیوز -پایگاه اینترنتی وابسته به مرکز استیمسون سنتر مدعی شد هند تلاش دارد به منابع یک تریلیون دلاری معادن لیتیوم افغانستان دست یابد

دستورالعمل اندازه‌گیری لیتیوم برای نخستین بار در کشور تدوین شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل آزمایشگاه‌ها و امور فنی سازمان زمین شناسی کشور گفت: برای نخستین بار در کشور، اندازه‌گیری لیتیوم در شورابه‌های کشور با دقت و صحت قابل اطمینان، در آزمایشگاه مرکزی سازمان زمین شناسی کشور سنجیده شد به همین دلیل به‌زودی دستورالعمل اندازه‌گیری و روش اجرایی تحلیل لیتیوم تدوین شد و در انتظار اخذ استاندارد ملی است.

دولت نیجر مجوز استخراج اورانیوم یک شرکت فرانسوی را لغو کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مقامات دولت نیجر مجوز سرمایه گذاری در ذخایر اورانیوم را از «ایمورارن SA» یکی از شرکت‌های تابعه شرکت هسته‌ای فرانسوی اورانو «Urano» پس گرفتند.

مغولستان در پی کشف منابع جدید لیتیوم و مواد معدنی کمیاب

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس پارلمان مغولستان از قصد کشورش برای اکتشافات و بهره‌برداری از ذخایر جدید مواد معدنی حیاتی از جمله نیکل، لیتیوم و مواد کمیاب خبر داد.

اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی استخراج عناصر استراتژیک به روسیه

پایگاه خبری معدن نیوز -مشاور امور بین الملل ایمیدرو از اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی استخراج عناصر استراتژیک به روسیه خبر داد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کارخانه‌های اوکراینی همچنان درگیر چالش‌های تامین انرژی

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس گزارش رسمی شرکت Pokrovsky GOK (PGOK)، تولیدکننده سنگ معدن منگنز اوکراین، با چالش های قابل توجهی در راه اندازی مجدد فعالیت خود به دلیل مشکلات جاری در تامین برق مواجه است. این شرکت که استخراج سنگ معدن منگنز را از نوامبر ۲۰۲۳ متوقف کرده بود، همچنان با کمبود برق و هزینه های سرسام آور مرتبط با مصرف انرژی صنعتی دست و پنجه نرم می کند که منجر به توقف نامحدود تولید می شود.

سرمایه‌گذاری آمریکا در اوکراین برای استخراج لیتیوم

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس حزب خدمت به مردم اوکراین در سخنانی گفت که آمریکا قصد سرمایه‌گذاری در صنایع استخراج لیتیوم اوکراین را دارد.

استرالیا به دنبال افزایش تولید لیتیوم و عناصر خاکی کمیاب

پایگاه خبری معدن نیوز -استرالیا قصد دارد با ۳۷۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری تولید لیتیوم و عناصر خاکی کمیاب را افزایش دهد.

«بایدن» واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -کاخ سفید در راستای تلاش‌ها برای اعمال فشار بر روسیه به منظور توقف جنگ اوکراین، از امضای طرح مشترک حزب دموکرات و جمهوریخواه توسط «جو بایدن» به منظور ممنوعیت رسمی واردات اورانیوم غنی شده از روسیه خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۳ معدن بوکسیت در شرکت آلومینای ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه این شرکت تاکنون برای ۱۳ معدن بوکسیت  پروانه بهره‌برداری گرفته است گفت: اینک برای یک معدن دیگر نیز گواهی کشف گرفته ایم.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

شیلی قربانی اشتهای سیری‌ناپذیر جهان برای لیتیوم

پایگاه خبری معدن نیوز -لیتیوم سبک‌ترین فلز در بین تمام فلزات است. نرم و چکش خوار با ظرفیت بالا برای ذخیره انرژی، ماده ایده آلی برای ساخت باتری های سبک وزن و قابل شارژ است.

مسئول نظارت مجتمع فسفات اسفوردی بافق خبر داد:

افزایش ۳۸۸ درصدی فروش کنسانتره در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -مسئول نظارت مجتمع فسفات اسفوردی بافق گفت: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه یک سال قبل، مجتمع فسفات اسفوردی بافق در فروش کنسانتره فسفات ۳۸۸ درصد افزایش به ثبت رسانده است.

نیکل ۷‌درصد زیان خود را جبران کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -نیکل ظرف روزهای ابتدایی ماه آوریل به مسیر رشد نرخ بازگشت و بخشی از زیان خود در هفته‌‌‌های اخیر را جبران کرد. در حالی که مازاد عرضه جهانی زمینه عقبگرد بهای این فلز را مهیا کرده بود، انتشار داده‌‌‌های مثبت از اقتصاد چین برای ماه مارس و همچنین امیدواری به کاهش نرخ بهره آمریکا از ماه ژوئن به رشد بهای نیکل در بازار جهانی انجامید.

رشد ۱۲ درصدی نفلین نسبت به سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست مجتمع نفلین سینیت کلیبر گفت: سال گذشته در حوزه تولید، شاهد رشد خوبی بودیم و افزایش ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال قبل، علیرغم سختی‌ها و مشکلاتی که در مسیر ما قرار داشت به ثبت رسید.

مدیر مجتمع سنگ آهک پیربکران خبر داد:

رشد ۳۶ درصدی استخراج مجتمع سنگ آهک پیربکران در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سنگ آهک پیربکران از رشد ۳۶ درصدی استخراج ماده معدنی در سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه از پیش تعیین شده مجتمع خبر داد.

مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک اعلام کرد:

پتاس تجلی سیاست‌گذاری صحیح در استفاده از توانمندی بخش خصوصی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک گفت: با توجه به عملکرد روشن و رو به جلوی مجتمع پتاس در سال گذشته و عبور از تولید ۵۰ هزار تنی که ظرفیت اسمی این مجتمع است، باید این مجتمع را تجلی سیاست‌گذاری صحیح در استفاده از توانمندی بخش خصوصی بدانیم.

معدن نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش حجم صادرات سنگ منگنز استرالیایی به چین

پایگاه خبری معدن نیوز -تخمین زده می شود که حجم سنگ معدن منگنز تحویلی از استرالیا به چین در دو ماه آینده به دلیل آسیب در اسکله بارگیری منگنز در جزیره Groote Eylandt با تأثیرات طوفان گرمسیری مگان کاهش یابد.

دستیابی به دانش فنی استحصال عناصر نادر خاکی در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از دستیابی به دانش فنی تولید عناصر نادر خاکی خبر داد و گفت: چالش اصلی ما در این زمینه تولید اقتصادی است، چرا که باید با کشوری مانند چین رقابت کنیم.

افزایش ۳۸ درصدی تولید کنسانتره فسفات اسفوردی در ۱۰ ماهه سالجاری

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید مجتمع فسفات اسفوردی طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲، حدود ۳۸ درصد افزایش یافت.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد:

استفاده از سانتریفیوژهای صد در صد ایرانی در تولید پتاس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از استفاده این مجتمع از سانتریفیوژهای صد در صد ایرانی در تولید پتاس خبر داد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد