معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش قابل توجه تولید زغال‌سنگ در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس داده های اداره ملی آمار چین (NBS)، تولید زغال سنگ خام چین در ماه ژوئن با رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۰۵.۳۸ میلیون تن رسید که اولین رشد مثبت در سال جاری است. این افزایش که ناشی از تولید بالاتر در مناطق معدنی کلیدی در سراسر چین است، نگرانی های بازار را در مورد کمبود عرضه احتمالی در فصل اوج تقاضای تابستان کاهش داده است.

پایگاه امداد و نجات معادن گلستان آماده راه‌اندازی است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معادنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تجهیزات موردنیاز راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن این استان شمالی خریداری شده و به زودی با همراهی بهره‌برداران، فعالیت آن در جوار معدن «زمستان یورت شرقی» آزادشهر آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

سرعت گرفتن عملیات اکتشافی در معدن سه چاهون

پایگاه خبری معدن نیوز --مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ایران- بافق، از انجام عملیات اکتشافی همزمان با عملیات استخراج معدن سه چاهون خبر داد و گفت: امیدواریم با دستیابی به ذخایر جدید، بخشی از مسئله تامین خوراک حل شود.

معدن نیوز بررسی کرد؛

ثبات قیمت زغال سنگ حرارتی در اندونزی

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌ زغال سنگ حرارتی اندونزی در این هفته تا حد زیادی ثابت ماند. در حالی که مذاکرات و تقاضا در بازار آسیا به ویژه از چین و هند افزایش یافته است، قیمت ها به دلیل استراتژی های قیمت گذاری رقابتی در میان معامله گران و مقاومت سرسختانه خریداران در برابر پیشنهادات بالاتر، افزایش خاصی را تجربه نکرده اند.

ترانزیت زغال‌سنگ روسیه به هند از طریق «راه‌آهن ایران»

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل راه‌آهن از ترانزیت زغال‌سنگ روسیه به هند از طریق راه‌آهن ایران برای اولین بار خبر داد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش تولید سنگ‌آهن وله

پایگاه خبری معدن نیوز -معدنچی برزیلی، وله کل تولید سنگ آهن را ۱۵۱.۴۲ میلیون تن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ثبت رساند که نسبت به ۱۴۵.۵۱ میلیون تن در سال قبل ۴ درصد افزایش داشت.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تداوم فشار نزولی بر قیمت سنگ‌آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -از آنجایی که حجم محموله‌های تولیدی و موجود سنگ آهن در چین همچنان بالاست، انتظارات برای مازاد تولید در سال جاری همچنان تقویت می‌شود.

قیمت هفتگی سنگ‌آهن کاهش یافت

پایگاه خبری معدن نیوز -پیش از برگزاری سومین پلنیوم چین در بحبوحه افزایش سود، قیمت‌های آتی سنگ آهن هفتگی با کاهش روبرو شد، این در حالی است که انتظارات رو به رشد کاهش نرخ بهره آمریکا در روز جمعه باعث افزایش قیمت‌ها شد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش واردات سنگ‌آهن و گندله چین

پایگاه خبری معدن نیوز -طبق گزارش اداره کل گمرک، چین، بزرگترین مصرف‌کننده و واردکننده سنگ آهن در جهان، واردات سنگ آهن و گندله آهن را در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۶۱۱ میلیون تن ثبت کرد. واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی ۵۷۷ میلیون تن در سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است. این افزایش ناشی از تولید ثابت فولاد خام و عوامل بنیادی حمایتی بازار است.

افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در مجتمع سنگ آهن سنگان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف از افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در این منطقه طی سه ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بهره‌گیری از مزیت معادن بزرگترین مولد ثروت

پایگاه خبری معدن نیوز -موثقی‌نیا گفت: باید بزرگترین و بهترین راه حل مشکلات و مولد ثروت را بهره‌گیری از مزیت ارزشمند معادن منطقه دانست، گرچه به معادن زغال‌سنگ در بین دیگر معادن کمتر توجه شده است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

صادرات زغال‌سنگ کک شو استرالیا در نیمه اول سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -محموله‌های زغال سنگ کک شو استرالیا در نیمه اول سال در مقابل ۷۳.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به ۷۵.۵ میلیون تن رسید که طبق داده‌های بیگ مینت در سال ۳ درصد افزایش داشت. با این حال، صادرات بیش از ۱۱ درصد در ماه افزایش یافت و به ۱۴.۴۳ میلیون تن در ژوئن ۲۰۲۴ در مقابل ۱۲.۹۷ میلیون تن در می ۲۰۲۴ رسید.

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه مطرح کرد:

هدف‌گذاری برای تأمین ۴.۵ میلیون تن سنگ‌آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -مصطفی فقری درباره ورود فولاد مبارکه به حوزه استخراج فلزات، گفت: شرکت فولاد مبارکه خریدار حدود ۷٫۵ میلیون تن کنسانتره برای واحد گندله‌سازی است. با فعالیت‌های این بخش طی دو تا سه سال گذشته، با همت و حمایت‌ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، حدود دو میلیون تن کنسانتره مورد نیاز از طریق فعالیت‌های معدن‌کاری این معاونت تامین می‌شود. این عدد از مقادیر خیلی کم شروع شد و هم‌اکنون به رقم دو میلیون تن رسیده است.

معدن نیوز بررسی کرد؛

سقوط آزاد صادرات زغال سنگ روسیه

پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات زغال سنگ روسیه در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و تأثیر محسوسی بر حمل و نقل به بنادر داشت.

ضرورت همگرایی برای افزایش تولید سنگ آهن در معدن ققنوس ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -امیر توکلی رودی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تخصصی معدن و متالورژی مشهد، با توضیحات مسئولین و کارشناسان حاضر در جریان آخرین دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی قرار گرفت.

معدن نیوز بررسی کرد:

چشم انداز بازار زغال و کک چین

پایگاه خبری معدن نیوز -مای استیل در آخرین گزارش خود در مورد بازار زغال سنگ پیش بینی کرد که زغال سنگ متالورژیکی چین احتمالاً در نیمه سال ۲۰۲۴ به دلیل تضعیف بازارهای فولاد و متالورژی، فشار نزولی را به تدریج شاهد خواهد بود.

بازار سنگ آهن چین در انتظار

پایگاه خبری معدن نیوز -در بازار واردات سنگ آهن چین آخرین متوسط قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۳.۳۵ دلار رشد روزانه ۱۱۰.۰۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد که بیشتر به دلیل افزایش فعالیت بازار در آغاز ماه جولای بود.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

انتظار افزایش موقت قیمت‌ها پس از آتش‌سوزی معدن زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -آنگلو امریکن به دلیل اشتعال گاز زغال‌سنگ زیرزمینی در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴ به طور موقت فعالیت در معدن زغال‌سنگ فولادسازی گروسونور خود در کوئینزلند استرالیا را متوقف کرد. آتش سوزی در معدن رخ داد و تولید را متوقف کرد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش ظرفیت معدنکاری برون مرزی چین

پایگاه خبری معدن نیوز -ظرفیت سنگ آهن در خارج از کشور چین در چند سال اخیر به سرعت در حال گسترش بوده است. آمار نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۵، کل تولید سنگ آهن حاصل از سهام شرکت‌های چینی در خارج از کشور احتمالاً از ۷۰ میلیون تن در سال فراتر خواهد رفت که بیش از ۶۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیشتر است.

تولید ۱۵ درصد زغال‌سنگ کشور در استان گلستان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد زغال سنگ کشور در استان تولید می شود، گفت: وجود معادن در استان توانسته اشتغال هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر را فراهم کند.

شرکت ICS بازوی ایمیدرو در تامین و انتقال فناوری

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو به شرکت ICS (وابسته به ایمیدرو و مستقر در روسیه)، ماموریت داد تا موضوع دریافت خدمات فنی مهندسی اکتشاف و استخراج عمیق سنگ آهن از شرکت های روسی را پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه "بار برگشتی"

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه بار برگشتی خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

نتایج سال مالی ۲۰۲۳-۲۴ بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن هند

پایگاه خبری معدن نیوز -اخیراً NMDC بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن هند نتایج سال مالی خود را منتشر کرد که بهترین میزان تولید و فروش این شرکت بوده است.

تلاش اقتصادهای بزرگ جهان برای توقف تامین مالی پروژه‌های زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -چندین اقتصاد بزرگ جهان در تلاشی جدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی، قصد دارند پیش از اجلاس سالانه آب و هوای سازمان ملل متحد در سال جاری، برنامه‌ای برای توقف تأمین مالی جدید بخش خصوصی برای پروژه‌های زغال‌سنگ تدوین و نهایی کنند.

فوت کارگر در تونل معدن زغال‌سنگ بر اثر برق‌گرفتگی

پایگاه خبری معدن نیوز - کارگر معدن زغالسنگ شرکت ممرادکو طبس بر اثر برق گرفتگی در تونل فوت کرد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد