معدن‌نیوز بررسی کرد:

تداوم روند نزولی قیمت نیکل

پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه نیکل (INSG) مازاد ۱۰۹۰۰۰ تنی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۹۸۰۰۰ و ۱۶۳۰۰۰ تن بود. تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ با رشد ۴.۶ درصدی به ۵۸.۴ میلیون تن رسید و همچنان رشد مداومی در چین و اندونزی پیش‌بینی می‌شود.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش قابل توجه تولید زغال‌سنگ در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس داده های اداره ملی آمار چین (NBS)، تولید زغال سنگ خام چین در ماه ژوئن با رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۰۵.۳۸ میلیون تن رسید که اولین رشد مثبت در سال جاری است. این افزایش که ناشی از تولید بالاتر در مناطق معدنی کلیدی در سراسر چین است، نگرانی های بازار را در مورد کمبود عرضه احتمالی در فصل اوج تقاضای تابستان کاهش داده است.

پایگاه امداد و نجات معادن گلستان آماده راه‌اندازی است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معادنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تجهیزات موردنیاز راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن این استان شمالی خریداری شده و به زودی با همراهی بهره‌برداران، فعالیت آن در جوار معدن «زمستان یورت شرقی» آزادشهر آغاز خواهد شد.

"توافقنامه سه جانبه بخش معدن" کارآمدترین سازوکار اکتشاف حاکمیتی کشور است

پایگاه خبری معدن نیوز -یکی از مولفه های کارآمدسازی در حوزه اکتشاف ذخایرمعدنی حاکمیتی، تفکیک مناسب و شفاف مراحل چهارگانه اکتشاف در کشور بوده است که طی سه دهه گذشته همواره محل چالش و اتلاف منابع و دوباره کاری فرآیندها بوده است که در این راستا طراحی و اجرای مدل مشارکتی "توافقنامه سه جانبه بخش معدن " این چالش را مرتفع کرده و اکنون به یک سازوکار کارآمد حوزه اکتشاف حاکمیتی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

سرعت گرفتن عملیات اکتشافی در معدن سه چاهون

پایگاه خبری معدن نیوز --مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ایران- بافق، از انجام عملیات اکتشافی همزمان با عملیات استخراج معدن سه چاهون خبر داد و گفت: امیدواریم با دستیابی به ذخایر جدید، بخشی از مسئله تامین خوراک حل شود.

معدن نیوز بررسی کرد؛

ثبات قیمت زغال سنگ حرارتی در اندونزی

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌ زغال سنگ حرارتی اندونزی در این هفته تا حد زیادی ثابت ماند. در حالی که مذاکرات و تقاضا در بازار آسیا به ویژه از چین و هند افزایش یافته است، قیمت ها به دلیل استراتژی های قیمت گذاری رقابتی در میان معامله گران و مقاومت سرسختانه خریداران در برابر پیشنهادات بالاتر، افزایش خاصی را تجربه نکرده اند.

ترانزیت زغال‌سنگ روسیه به هند از طریق «راه‌آهن ایران»

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل راه‌آهن از ترانزیت زغال‌سنگ روسیه به هند از طریق راه‌آهن ایران برای اولین بار خبر داد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش تولید سنگ‌آهن وله

پایگاه خبری معدن نیوز -معدنچی برزیلی، وله کل تولید سنگ آهن را ۱۵۱.۴۲ میلیون تن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ثبت رساند که نسبت به ۱۴۵.۵۱ میلیون تن در سال قبل ۴ درصد افزایش داشت.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تداوم فشار نزولی بر قیمت سنگ‌آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -از آنجایی که حجم محموله‌های تولیدی و موجود سنگ آهن در چین همچنان بالاست، انتظارات برای مازاد تولید در سال جاری همچنان تقویت می‌شود.

آماده باش به بخش خصوصی برای اکتشاف معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اکتشاف این سازمان با توجه به برنامه ریزی های اخیر و رویکرد ایمیدرو در راستای شعار سال برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید، به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف آماده باش داد.

قیمت هفتگی سنگ‌آهن کاهش یافت

پایگاه خبری معدن نیوز -پیش از برگزاری سومین پلنیوم چین در بحبوحه افزایش سود، قیمت‌های آتی سنگ آهن هفتگی با کاهش روبرو شد، این در حالی است که انتظارات رو به رشد کاهش نرخ بهره آمریکا در روز جمعه باعث افزایش قیمت‌ها شد.

طی خرداد ۱۴۰۳؛

تورم تولیدکننده بخش معدن اعلام شد

پایگاه خبری معدن نیوز -در خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن ۲۰۵۷.۴ محاسبه شده که بیانگر افزایش تورم ماهانه و کاهش تورم سالانه در این بخش است.

اهداف بخش معدن در برنامه هفتم نیاز به اصلاح دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -یک تحلیلگر بخش معدن و صنایع معدنی معتقد است: رشد ۱۳ درصدی بخش معدن در قالب برنامه هفتم واقع‌بینانه نیست و اهداف این بخش نیاز به اصلاح دارد.

استخراج از اعماق دریا آخرین سنگر محیط زیست در دست معدن‌کاران

پایگاه خبری معدن نیوز -اعماق اقیانوس‌ها از عمق ۲۰۰ تا بیش از ۱۰ هزار متر زیر سطح، یکی از آخرین مرزهای دست نخورده زمین، در معرض خطر یک صنعت نوظهور است: استخراج معادن از اعماق دریا. برخی از کشورها و شرکت‌ها برای استخراج فلزات و مواد معدنی از جمله کبالت، نیکل، منگنز و مس از بستر دریا رقابت و وانمود می‌کنند که این مواد معدنی برای گذار به دوران انرژی‌های پاک مورد نیاز است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش واردات سنگ‌آهن و گندله چین

پایگاه خبری معدن نیوز -طبق گزارش اداره کل گمرک، چین، بزرگترین مصرف‌کننده و واردکننده سنگ آهن در جهان، واردات سنگ آهن و گندله آهن را در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۶۱۱ میلیون تن ثبت کرد. واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی ۵۷۷ میلیون تن در سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است. این افزایش ناشی از تولید ثابت فولاد خام و عوامل بنیادی حمایتی بازار است.

افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در مجتمع سنگ آهن سنگان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف از افزایش ۵۲ درصدی اکتشافات معدنی در این منطقه طی سه ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بخشنامه جامع معدنی ابلاغ شد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و فرآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشنامه جامع معدنی سال جاری را ابلاغ کرد.

بهره‌گیری از مزیت معادن بزرگترین مولد ثروت

پایگاه خبری معدن نیوز -موثقی‌نیا گفت: باید بزرگترین و بهترین راه حل مشکلات و مولد ثروت را بهره‌گیری از مزیت ارزشمند معادن منطقه دانست، گرچه به معادن زغال‌سنگ در بین دیگر معادن کمتر توجه شده است.

رشد ۵۱ درصدی تولید کنسانتره سرب در مجتمع معدنی سرب نخلک

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۵۱ درصدی تولید کنسانتره سرب این مجتمع در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیر اکتشاف ایمیدرو:

بسته سرمایه‌گذاری معادن تدوین شده است

پایگاه خبری معدن نیوز -احمد فتاحی مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های استانداردهای معدنی گفت: کمیته تدوین ضوابط و معیارها در ایمیدرو تشکیل شد و اکنون استانداردها و دستورالعمل‌ها در معادن وجود دارد، ولی به‌روز نشده است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

صادرات زغال‌سنگ کک شو استرالیا در نیمه اول سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -محموله‌های زغال سنگ کک شو استرالیا در نیمه اول سال در مقابل ۷۳.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به ۷۵.۵ میلیون تن رسید که طبق داده‌های بیگ مینت در سال ۳ درصد افزایش داشت. با این حال، صادرات بیش از ۱۱ درصد در ماه افزایش یافت و به ۱۴.۴۳ میلیون تن در ژوئن ۲۰۲۴ در مقابل ۱۲.۹۷ میلیون تن در می ۲۰۲۴ رسید.

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه مطرح کرد:

هدف‌گذاری برای تأمین ۴.۵ میلیون تن سنگ‌آهن

پایگاه خبری معدن نیوز -مصطفی فقری درباره ورود فولاد مبارکه به حوزه استخراج فلزات، گفت: شرکت فولاد مبارکه خریدار حدود ۷٫۵ میلیون تن کنسانتره برای واحد گندله‌سازی است. با فعالیت‌های این بخش طی دو تا سه سال گذشته، با همت و حمایت‌ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، حدود دو میلیون تن کنسانتره مورد نیاز از طریق فعالیت‌های معدن‌کاری این معاونت تامین می‌شود. این عدد از مقادیر خیلی کم شروع شد و هم‌اکنون به رقم دو میلیون تن رسیده است.

معدن نیوز بررسی کرد؛

سقوط آزاد صادرات زغال سنگ روسیه

پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات زغال سنگ روسیه در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و تأثیر محسوسی بر حمل و نقل به بنادر داشت.

رشد ۵۹ درصدی تولید کنسانتره آهن مجتمع فسفات اسفوردی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر نظارت مجتمع فسفات اسفوردی از افزایش ۵۹ درصدی در بخش تولید کنسانتره آهن این مجتمع در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ضرورت همگرایی برای افزایش تولید سنگ آهن در معدن ققنوس ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -امیر توکلی رودی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تخصصی معدن و متالورژی مشهد، با توضیحات مسئولین و کارشناسان حاضر در جریان آخرین دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی قرار گرفت.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد