رویدادها و گزارش های ویژه

معدن‌نیوز بررسی کرد:

روند قیمت کک در ماه‌های آتی چگونه خواهد بود؟

روند قیمت کک در ماه‌های آتی چگونه خواهد بود؟
پایگاه خبری معدن نیوز -اگرچه قیمت کک متالورژیکی چین احتمالاً در نیمه اول ژوئن ثابت می ماند، اما در نیمه دوم با نزدیک شدن به فصل کاهش مصرف فولاد در تابستان، قیمت ها با روند نزولی مواجه خواهند شد. با این حال، هر افت قیمت احتمالی نباید خیلی زیاد باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -اگرچه قیمت کک متالورژیکی چین احتمالاً در نیمه اول ژوئن ثابت می ماند، اما در نیمه دوم با نزدیک شدن به فصل کاهش مصرف فولاد در تابستان، قیمت ها با روند نزولی مواجه خواهند شد. با این حال، هر افت قیمت احتمالی نباید خیلی زیاد باشد.

در طول ماه گذشته، بازار کک چین شاهد افزایش قیمت پیشنهادی از طرف تولیدکنندگان بود اما کارخانه‌ها در اواخر ماه با متقاعد کردن تولیدکنندگان کک به پذیرش کاهش قیمت به این افزایش پاسخ دادند. به دنبال تمام این اتفاقات، قیمت کک در چین از اواخر ماه می تا حد زیادی ثابت مانده است، زیرا هم افزایش عرضه و هم تقاضای کک به تعادل عمومی در قیمت کک کمک کرده است.

تا پایان ماه می، قیمت کک ملی چین تا حد زیادی بدون تغییر در 2004.6 یوان در هر تن (276.1 دلار در تن) با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده باقی مانده بود که تنها 10.1 یوان در هر تن نسبت به پایان آوریل افزایش داشت.

بر اساس پیش بینی ها، این روند احتمالا تا اواسط ژوئن ادامه خواهد داشت و سپس قیمت ها ممکن است کاهش یابد.

از آنجایی که دولت مرکزی چین در ماه گذشته گام های جدیدی را برای تقویت بخش املاک و مستغلات اعلام کرده بود، قیمت تمام شده فولاد در سراسر کشور نیز مورد حمایت قرار گرفت و نشانه هایی از بهبود را نشان داد.

در این گزارش آمده است که افزایش مداوم تولید فولاد از ماه گذشته احتمالاً در این ماه نیز ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌های جدید پکن به حمایت از قیمت فولاد کمک می‌کند و فولادسازان را تشویق می‌کند تا تولید خود را ثابت نگه دارند.

بررسی ها نشان داد که در این ماه، تولید روزانه در میان 247 فولادساز داخلی کوره بلند ممکن است با حدود 0.8 درصد افزایش نسبت به ماه می به میانگین 2.38 میلیون تن در روز برسد.

بر اساس این گزارش، در سمت عرضه، انتظار می‌رود تولیدکنندگان کک داخلی نیز در این ماه تولید خود را ثابت نگه دارند و مشاهده هر گونه کاهش قابل توجه در تولید کک در کوتاه مدت دشوار است.

با این حال قیمت کک ممکن است با فشار نزولی مواجه شود و عرضه کک احتمالا سریع‌تر از تقاضا رشد می کند که به این دلیل است که فولادسازان چینی سطح موجودی پایینی را حفظ کرده اند و فقط مواد کافی برای نیازهای تولید کوتاه مدت خود خریداری می کنند.

علاوه بر این، سودآوری فولادسازان ارتباط تنگاتنگی با روند قیمت کک دارد و اگر حاشیه سود فولادسازان به سطوح ناپایدار کاهش یابد، ممکن است تامین‌کنندگان کک را برای پذیرش کاهش بیشتر قیمت تحت فشار قرار دهند.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که تولید فولاد خام در کارخانه‌های فولاد چین احتمالاً در ماه ژوئن به اوج خود می‌رسد و سپس با فرارسیدن سکون تابستانی در مصرف فولاد شروع به کاهش می‌کند که احتمالاً منجر به کاهش جزئی تقاضا برای کک می‌شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد