فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

مصرف رو به رشد فولاد در جنوب شرق آسیا

مصرف رو به رشد فولاد در جنوب شرق آسیا
پایگاه خبری معدن نیوز -موسسه فولاد جنوب شرق آسیا (SEAISI) افزایش ۳.۷ درصدی مصرف ظاهری فولاد را در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال ۲۰۲۳ برای شش کشور بزرگ ASEAN پیش بینی می کند و انتظار می رود مصرف به ۷۶.۵ میلیون تن برسد. این اعلامیه توسط یو اوی جین دبیر کل SEAISI، در کنفرانس سالانه ای که در ۱۳ می در دا نانگ، ویتنام برگزار شد، اعلام شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -موسسه فولاد جنوب شرق آسیا (SEAISI) افزایش 3.7 درصدی مصرف ظاهری فولاد را در سال 2024 در مقایسه با سال 2023 برای شش کشور بزرگ ASEAN پیش بینی می کند و انتظار می رود مصرف به 76.5 میلیون تن برسد. این اعلامیه توسط یو اوی جین دبیر کل SEAISI، در کنفرانس سالانه ای که در 13 می در دا نانگ، ویتنام برگزار شد، اعلام شد.

مصرف به تفکیک اساس کشور

مصرف فولاد در آسیای جنوب شرقی در سال 2023 افزایش یافت و اندونزی با 18.5 میلیون تن پیشتاز بود که این رقم نسبت به سال قبل 5.5 درصد افزایش داشت. مالزی با 6.7 میلیون تن و فیلیپین با 10 میلیون تن نیز به ترتیب شاهد رشد 4.1 درصدی و 6 درصدی نسبت به سال گذشته بودند و در همین حال مصرف در سنگاپور در حدود 10 میلیون تن ثابت ماند. با نگاهی به سال 2024، انتظار می‌رود ویتنام با مصرف پیش‌بینی شده 21.7 میلیون تنی بالاترین مصرف‌کننده باشد که نسبت به سال 2023، 5 درصد رشد داشته است. تایلند با 16.5 میلیون تن و ویتنام با 3 میلیون تن نیز پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش مصرف 3.3 درصدی در سال باشند. 

ارقام و آمار سال 2023 کاهش کلی 1.9 درصدی مصرف ظاهری را نسبت به سال قبل نشان می دهد که به 73.5 میلیون تن رسیده است. در حالی که اندونزی و سنگاپور رشد قابل توجهی را تجربه کردند، تایلند با کاهش جزئی مواجه شد و سایر کشورها با کاهش فروش مواجه شدند. ضعیف بودن تقاضای خارجی، تورم و نرخ بهره بالا به عنوان عوامل مؤثر در عملکرد کلی ضعیف شناسایی شدند.

عدم قطعیت برای سال 2024 با وجود علائم مثبت

علیرغم بی ثباتی مداوم در قیمت مواد خام فولاد، ارزهای ضعیف به غیر از دلار سنگاپور، تشدید تنش های ژئوپلیتیکی و کاهش تقاضا در چین، مخارج مصرف کننده همچنان قوی است و پروژه های در مقیاس بزرگ در اکثر کشورها در حال انجام است. 

کنفدراسیون صنعت آهن و فولاد آسیای جنوب شرقی (SEAISI) انتظار دارد تقاضا در سال 2024 به دلیل سرمایه گذاری فعال در بخش الکترونیک افزایش یابد. با این حال، عدم اطمینان قابل توجهی در مورد اینکه آیا تقاضا واقعاً همانطور که پیش بینی می شود افزایش می یابد، وجود دارد.

کربن‌زدایی

این سخنران همچنین به چالش طولانی مدت کربن زدایی برای صنعت رو به رشد فولاد آسه آن پرداخت. نمونه‌هایی از راه‌حل‌های بالقوه عبارتند از H2 Green Steel سوئد و Thyssenkrupp آلمان فرآیند "MIDREX"، که هر دو از کارخانه های کاهش مستقیم آهن (DRI) در کارخانه های فولاد استفاده می کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد