فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت ورق صادراتی هند و چین

کاهش قیمت ورق صادراتی هند و چین
پایگاه خبری معدن نیوز -پیشنهادات صادرات ورق سرد هند به اروپا ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافت و به ۷۴۰ تا ۷۴۵ دلار در هر تن CFR (۶۹۰ تا۷۰۰ دلار در تن FOB سواحل شرقی هند) رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -پیشنهادات صادرات ورق سرد هند به اروپا 10 دلار در هر تن کاهش یافت و به 740 تا 745 دلار در هر تن CFR (690 تا700 دلار در تن FOB سواحل شرقی هند) رسید. 

علیرغم کاهش قابل توجه قیمت ها به دلیل جشنواره هولی در هند، فعالیت خرید کماکان ادامه داشت. منابع گزارش می دهند که بسیاری از خریداران در حال به تاخیر انداختن ذخیره سازی موجودی در اروپا هستند.

عوامل موثر بر قیمت:

کاهش پیشنهادات جهانی ورق سرد

پیشنهادات صادراتی ورق سرد چین در این هفته با کاهش 5 دلاری در هر تن مواجه شد و به 620 دلار در هر تن فوب در برابر 625 دلار در هر تن فوب در هفته قبل، پس از سقوط در معاملات آتی SHFE رسید.

معاملات آتی SHFE  ورق گرم چین 103 یوان در تن (14 دلار در تن) در 28 مارس به 3699 یوان در تن (512 دلار در تن) در مقابل 3802 یوان در تن (526 دلار در تن) در 21 مارس کاهش یافت. علاوه بر این معاملات آتی در 27 مارس 44 یوان در تن (6 دلار در تن) در برابر 3743 یوان در تن (518 دلار در تن) کاهش یافت.

کندی فعالیت های تجاری در اروپا

قیمت فولاد اروپا در حال کاهش بیشتری است زیرا خریداران در حاشیه هستند. تعطیلات عید پاک در اروپا در حال ایجاد رویکرد انتظار و تماشا در میان فعالان بازار است و بسیاری از منابع می گویند ممکن است قیمت ها در کوتاه مدت بیشتر کاهش یابد. این موضع محتاطانه منجر به کاهش معاملات و کاهش واردات می شود.

با این حال، قیمت صادرات ورق گرم هند برای اروپا (S275، 3 میلی متر) در محدوده ای محدود این هفته در حدود 640 تا 650 دلار در هر تن CFR آنتورپ (590 تا 600 دلار در هر تن فوب سواحل شرقی هند) باقی ماند.

چشم انداز

احساسات بازار با کاهش قیمت ها به دلیل تقاضای ضعیف جهانی در بحبوحه تعطیلات مخلوط می شود. با این حال، پس از تعطیلات ممکن است در قیمت ها یک بازگشت مجدد رخ دهد، اما این به بهبود تقاضای فولاد اروپا بستگی دارد. با این حال، صادرات هند احتمالاً ثابت خواهد ماند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد