فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت محصولات فولادی در آستانه تعطیلات چین

کاهش قیمت محصولات فولادی در آستانه تعطیلات چین
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت فولاد چین در این هفته قبل از تعطیلات سال نو قمری روند متفاوتی را نشان داد. قیمت سنگ آهن نقطه‌ای و HRC افزایش یافت، در حالی که قیمت بیلت و میلگرد بدون تغییر باقی ماند. با این حال، قیمت زغال‌سنگ کک‌سازی کاهش شدیدی داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت فولاد چین در این هفته قبل از تعطیلات سال نو قمری روند متفاوتی را نشان داد. قیمت سنگ آهن نقطه‌ای و HRC افزایش یافت، در حالی که قیمت بیلت و میلگرد بدون تغییر باقی ماند. با این حال، قیمت زغال‌سنگ کک‌سازی کاهش شدیدی داشت.

انجمن صنعت آهن و فولاد چین (CISA) میزان موجودی فولاد شرکت‌های کلیدی را در اواخر ژانویه 2024 به 12.199 میلیون تن گزارش کرد که 3.155 میلیون تن یا 20.55 درصد نسبت به 15.354 میلیون تن در اواسط ژانویه کاهش داشت.

متوسط تولید روزانه فولاد خام کارخانه‌های وابسته به CISA در اواخر ژانویه به 2.0166 میلیون تن رسید که 3.69 درصد از 2.093 میلیون تن در اواسط ژانویه کاهش داشت. همچنین، تولید در مقابل 1.666 میلیون تن در اواخر دسامبر 21 درصد افزایش یافت.

 قیمت‌های نقطه‌ای سنگ آهن افزایش یافته است: قیمت سنگ آهن معیار در 9 فوریه با 1 دلار در هر تن افزایش به 129 دلار در هر تن CFR چین رسید. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد روند بازار پس از شروع تعطیلات سال نو قمری به وجود آمد. با نزدیک شدن سریع تعطیلات قمری در چین که از 9 فوریه آغاز شد، بازار شاهد خریداران کمتری بود.

تقاضا از کارخانه‌ها به سختی دیده می‌شد زیرا اکثر آنها تولید خود را تعطیل کرده بودند یا تعمیرات خود را در کوره‌های بلند آغاز کرده بودند. با توجه به فصل تعطیلات، اکثر کارخانه‌های فولاد در چین در حال استراحت بودند که منجر به پیش‌بینی فعالیت کم خرید در روزهای آینده شد.

طبق داده‌های SteelHome، موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین در 6 فوریه نسبت به 30 ژانویه با 1.65 میلیون تن افزایش به 126.25 میلیون تن رسید.

کاهش قیمت زغال سنگ کک‌شو در طول روز: قیمت زغال‌سنگ کک‌سازی در 10 فوریه 2024 در بحبوحه کاهش سطح پیشنهاد، 2 درصد کاهش یافت و به 316 دلار در تن فوب رسید.

قیمت بیلت چینی ثابت ماند: قیمت شمش داخلی چین در 9 فوریه 24 در 3550 یوان در تن (498 دلار در تن) ثابت ماند. نوسانات قیمت تمام شده فولاد، کاهش قیمت مواد اولیه و کاهش معاملات در طول هفته پیش از تعطیلات سال نو قمری همچنان بر قیمت بیلت فشار وارد کرده است. با این حال، معاملات آتی میلگرد SHFE چین در 9 فوریه 24 با 29 یوان در تن (4 دلار در تن) به 3854 یوان در تن (541 دلار در تن) افزایش یافت.

قیمت‌های داخلی HRC افزایش یافته است: قیمت ورق گرم داخلی (HRC) در چین 10 یوان در تن (1 دلار در تن) افزایش یافته است و در هفته جاری به 3980 یوان در تن (553 دلار در تن) رسیده است.

معاملات آتی SHFE در بخش  HRC (قرارداد ماه مه) با 27 یوان در تن (4 دلار) کاهش و در 8 فوریه به 3978 یوان در تن (553 دلار در تن) رسید. علاوه بر این، پیشنهادات صادرات HRC چین 10 دلار در هر تن کاهش یافت و به 565 دلار در تن رسید.

قیمت میلگرد در مدت زمان کوتاه ثابت می‌ماند: قیمت میلگرد چینی در مدت زمان کوتاه ثابت ماند و در مقایسه با 3880 یوان در تن (539 دلار در تن) ثابت بود. معاملات آتی میلگرد SHFE (قرارداد ماه مه) با 22 یوان در تن (3 دلار در تن) به 3849 یوان در تن (535 دلار در تن) در 8 فوریه کاهش یافت. 

قیمت میلگرد چین ثابت ماند زیرا تجارت میلگرد به حالت تعلیق درآمده است زیرا بسیاری از آنها سال جدید قمری خود را آغاز کرده‌اند که منجر به فعالیت ساخت و ساز کمتر شده است.


 
چشم انداز

در حالی که نگرانی‌ها به دلیل تعطیلات پیش رو و نوسانات در بازار همچنان وجود دارد برخی از شاخص‌های مثبت وجود دارد. کارخانه‌ها خوش‌بین هستند که پیشنهادات صادرات HRC ممکن است پس از تعطیلات مجدداً بهبود یابد. تعطیلات سال نو قمری که از 10 تا 17 فوریه است. به گفته منابع، با این حال، فعالان بازار چین ممکن است تا پایان فوریه به طور کامل در تجارت محصولات خود فعال نباشند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد