فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

۲۰۲۴ چه چیزی برای صنعت فولاد در سر دارد؟

۲۰۲۴ چه چیزی برای صنعت فولاد در سر دارد؟
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت فولاد جهانی احتمالاً در سال ۲۰۲۴ با وجود بهبود متوسط در نرخ‌های چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، پایین خواهد ماند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت فولاد جهانی احتمالاً در سال 2024 با وجود بهبود متوسط در نرخ‌های چین در نیمه دوم سال 2023، پایین خواهد ماند.

آژانس تحقیقاتی BMI، یکی از واحدهای فیچ سولوشنز گفت که کاهش قیمت‌ها، به‌ویژه در بازارهای بزرگ به جز چین، باعث افزایش قیمت‌های متوسط جهانی خواهد شد.

دفتر اقتصاددان ارشد استرالیا در فصلنامه منابع و انرژی دسامبر خود گفت: تقاضای جهانی فولاد ضعیف است، که ناشی از تقاضای کمتر تولید و ساخت‌و‌ساز در اقتصادهای توسعه یافته و ضعف مداوم در بخش املاک چین است.

شرایط سخت مالی و افزایش تورم ممکن است بر رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته تأثیر بگذارد که BMI در این خصوص گفت: با احتمال تداوم جنگ اوکراین که می‌تواند چشم انداز کلی اقتصادی اتحادیه اروپا را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه بر تقاضا و قیمت فولاد تأثیر بگذارد.

ما پیش‌بینی قیمت متوسط جهانی فولاد در سال 2024 را از 780 دلار در تن به 740 دلار در تن تغییر داده‌ایم و انتظار داریم قیمت‌ها در ماه‌های آینده اندکی نسبت به سطوح فعلی بهبود یابد و در عین حال سال را با سطح پایه پایین‌تر از آنچه قبلاً انتظار داشتیم، آغاز کردیم.

به گفته ING Think شاخه تحلیل اقتصادی و مالی شرکت خدمات مالی چند ملیتی هلندی ING، داده‌های اخیر انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان م‌ دهد که موجودی فولاد در کارخانه های بزرگ فولاد چین در اوایل دسامبر به 14.1 میلیون تن افزایش یافته است.

دفتر اقتصاددان ارشد استرالیا اعلام کرد که میزان اعمال محدودیت‌های دولت چین بر سطح تولید فولاد در سال 2024 همچنان نامشخص است.

وی گفت: تا به امروز، کاهش تولید به طور جدی اجرا نشده است، زیرا دولت رشد اقتصادی را در اولویت قرار داده است. با این حال، انتظار می‌رود مقداری کاهش در تولید فولاد چین مشاهده شود.

BMI گفت در سمت عرضه جهانی، تولید شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از بهبود کرده است.

دفتر اقتصاددان ارشد استرالیا گفت که تثبیت مورد انتظار و افزایش تدریجی تولید صنعتی جهانی، همراه با پروژه‌های زیرساختی مرتبط با محرک‌های بیشتر، باید از رشد قوی‌تر تقاضای فولاد در سال 2024 حمایت کند.

BMI گفت که انتظار دارد رشد تولید در سمت عرضه بهبود یابد و کارخانه‌های فولاد چین تولید را افزایش دهند، در حالی که احتمالاً تولید در سایر بازارهای کلیدی بهبود خواهد یافت.

در بخش تقاضا، صادرات و رشد مصرف داخلی چین از بخش خودرو برای حمایت از قیمت‌ها همراه با قدرت تقاضای مداوم هند کار خواهد کرد.

با این حال، در فعالیت‌های ساخت و ساز ایالات متحده و در نتیجه تقاضای فولاد به دلیل افزایش نرخ بهره و همچنین افزایش هزینه‌های زمین و مواد تحت فشار قابل توجهی قرار دارد.

دفتر اقتصاددان ارشد استرالیا گفت: چشم انداز تقاضای فولاد ایالات متحده در سال 2024 حاوی خطرات نزولی است.

در این بیانیه آمده است که چشم‌انداز اقتصادی هند در مواجهه با محیط نرخ بهره بالا ثابت می‌ماند و انتظار می‌رود تقاضا برای فولاد شتاب رشد بالای خود را که توسط بخش‌های تولیدی و ساخت‌وساز هدایت می‌شود، حفظ کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد