فولاد و آهن

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان:

توسعه فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در دستور کار است

توسعه فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در دستور کار است
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت فولاد هرمزگان گفت: در حال حاضر شرکت فولاد هرمزگان دو پروژه مگامدول با ظرفیت ۱.۷میلیون تن در سال را در دستور کار دارد که یکی از این پروژه‌ها در فنس شرکت فولاد هرمزگان و دیگری با سرمایه‌گذاری مستقیم فولاد هرمزگان در شرکت ستاره سیمین هرمز است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت فولاد هرمزگان گفت: در حال حاضر شرکت فولاد هرمزگان دو پروژه مگامدول با ظرفیت ۱.۷میلیون تن در سال را در دستور کار دارد که یکی از این پروژه‌ها در فنس شرکت فولاد هرمزگان و دیگری با سرمایه‌گذاری مستقیم فولاد هرمزگان در شرکت ستاره سیمین هرمز است.

مجید زیدآبادی‌نژاد افزود: پروژه تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰۰۰۰ مترمکعب اکسیژن گازی در دست اجرا است که نیتروژن و آرگون جز محصولات جانبی آن است. همچنین چهار سیلوی ذخیره آهن اسفنجی دیگر پروژه این شرکت است که دارای ظرفیت ۲۸ هزار تن است.

وی با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای که فولاد هرمزگان مطالعات آن را در دست اقدام دارد، گفت: پروژه‌ها توسعه فولادسازی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن یکی از این پروژه‌ها است که با این پروژه ظرفیت فولادسازی شرکت به ۳.۲ میلیون تن در سال می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت سال آینده پیمانکار انتخاب و وارد فاز اجرایی شود. پروژه ریخته‌گری و نورد پیوسته نیز قطعا تا انتهای سال اسناد ساخت آن تهیه و فرایند مناقصه شروع می‌‌شود و طی ۴ ماه به مرحله اجرا می‌رسد.

به گفته‌ی مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان زیرساخت‌های این پروژه‌ها از جمله تأمین گاز صنعتی، شبکه تولید و توزیع آب، پست کاهنده ولتاژ برق، راه‌ها و انبارها و پروژه‌های جانبی نیز در دست اقدام است.

مجید زیدآبادی‌نژاد درباره خروجی سه محصول جدید از واحدهای احیا مستقیم عنوان کرد: خروجی این واحدها معمولاً به صورت DRI گرم،DRI  سرد و HBI‌خواهد بود و محصول نهایی برای صادرات در نظر گرفته شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد