معدن‌نیوز بررسی کرد:

خلاصه‌ای از بازارهای جهانی

پرهام کریمی
خلاصه‌ای از بازارهای جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن (LME) به جز نیکل شاهد روند نزولی بود. در همین حال، قیمت روی با 1.53 درصد شدیدترین کاهش را تجربه کرد. به طور مشابه، سهام فلزات در انبارهای ثبت شده LME شاهد حرکات متفاوتی بود.

به گزارش معدن نیوز -قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن (LME) به جز نیکل شاهد روند نزولی بود. در همین حال، قیمت روی با 1.53 درصد شدیدترین کاهش را تجربه کرد. به طور مشابه، سهام فلزات در انبارهای ثبت شده LME شاهد حرکات متفاوتی بود.

بازار COMEX

قیمت مس در COMEX نسبت به بسته شدن معاملات قبلی با 1 درصد کاهش به 10142 دلار در هر تن رسید.

بازار داخلی هند

در بازار غیرآهنی هند و با ارزیابی بیگ مینت از قیمت قراضه آرمیچر مس داخلی 784500 روپیه در هر تن در دهلی بود. این در حالی است که قیمت ضایعات آلومینیوم در منطقه شمال از دیروز ثابت ماند.

به‌روز رسانی‌های جهانی

صادرات آلمان در ماه می بیش از حد انتظار کاهش یافت.

صادرات آلمان به دلیل تقاضای ضعیف چین، ایالات متحده و اروپا، 3.6 درصد کاهش یافت که بیش از 1.9 درصد کاهش مورد انتظار بود. واردات نیز 6.6 درصد کاهش یافت که نشان دهنده چالش های مداوم برای بخش صادرات آلمان در میان عدم قطعیت های جهانی است.

درگیری اوکراین باعث افزایش تقاضا برای مس می‌شود

جنگ روسیه علیه اوکراین تقاضای مس را افزایش داد زیرا تولید مهمات مقادیر قابل توجهی از این فلز را مصرف می کند. با افزایش تولید نظامی، به ویژه گلوله های توپخانه، مس همچنان فلزی حیاتی است. این افزایش تقاضا به انعطاف پذیری قیمت مس در میان کاهش قیمت سایر فلزات اساسی کمک می کند.

چین با قوانین جدید واردات آلومینیوم بازیافتی و مس، رقابت‌پذیری صنعت را افزایش می‌دهد

وزارت محیط زیست چین مقرراتی را برای تسهیل واردات آلومینیوم و مس بازیافتی پیشنهاد کرد. هدف از این کار تقویت رقابت صنعت، کاهش انتشار کربن و جلوگیری از تبدیل شدن به یک مخزن جهانی زباله با طبقه‌بندی مجدد این مواد از زباله‌های جامد است.

قیمت نفت ثابت است

قیمت نفت در روز سه‌شنبه تا حد زیادی ثابت ماند و کاهش نسبت به روز گذشته را ادامه داد. این کاهش پس از آن رخ داد که طوفان در تگزاس، یکی از مناطق اصلی تولید نفت ایالات متحده، خسارات کمتری نسبت به پیش‌بینی‌ها وارد کرد و نگرانی‌های عرضه را کاهش داد.

معاملات آتی نفت برنت با اندکی افزایش به 85.82 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام WTI با 0.07 درصد افزایش به 82.39 دلار در هر بشکه در زمان تهیه این گزارش رسید.

افزایش قیمت گاز طبیعی

قیمت گاز طبیعی 2.37 دلار به ازای هر MMBtu ثبت شد که 0.17 درصد افزایش داشت.

شاخص دلار

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز مختلف اندازه گیری می کند، با افزایش 0.01 درصدی در 105.01 در نوسان بود.