صنایع معدنی

معدن‌نیوز بررسی کرد:

ادامه روند صعودی قیمت سیلیکومنگنز

ادامه روند صعودی قیمت سیلیکومنگنز
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت سیلیکو منگنز چین در این هفته با ادامه روند صعودی فعالیت‌های تجاری و همچنین روند صعودی قیمت مواد خام، ۵۵۰ یوان در هر تن (۷۶ دلار در هر تن) افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت سیلیکو منگنز چین در این هفته با ادامه روند صعودی فعالیت‌های تجاری و همچنین روند صعودی قیمت مواد خام، 550 یوان در هر تن (76 دلار در هر تن) افزایش یافت.

قیمت‌های نقطه‌ای سیلیکو منگنز 550 یوان در تن (76 دلار در تن) افزایش یافت و در محدوده 1030 دلار در هر تن با احتساب مالیات قرار گرفت.

عوامل افزایش قیمت منگنز سیلیکو در چین

افزایش فعالیت‌های تجاری

افزایش فعالیت‌های تجاری نشانه‌ای بود که خریداران نسبت به انجام معامله علاقه‌مند بودند. اما افزایش قیمت سنگ معدن منگنز و کک همچنان هزینه‌های تولید کارخانه‌های ذوب را بالا نگه داشته است.

بنابراین، کارخانه‌های ذوب همچنان مشتاق نگه داشتن قیمت‌ها در سطح بالاتر بودند که منجر به افزایش قیمت‌های منگنز سیلیس شد و فعالیت خرید در معاملات را نیز بالا نگه داشت.

هزینه های بالاتر مواد خام از افزایش قیمت‌ها حمایت می‌کند

روند صعودی قیمت مواد خام مانند سنگ معدن منگنز و کک از قیمت‌ها و تولید سیلیکو منگنز حمایت می‌کند.

احیای خطوط راه آهن

بازسازی مسیر راه آهن بین بنادر گابن مانند اویندو و فرانسویل یک پیشرفت مثبت بود، زیرا حمل و نقل راحت سنگ معدن منگنز را تضمین کرد. علاوه بر این، احتمال مسدود شدن محموله های سنگ معدن استرالیا می‌تواند پیامدهای مهمی برای بازار داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد و توسط نیروهای بازار خارجی حمایت شود، می‌تواند به افزایش قیمت سنگ معدن منجر شود.

قیمت منگنز سیلیکو ZCE افزایش یافت

بورس کالای ژنگژو چین (ZCE) برای قرارداد تحویل می 2024 شاهد افزایش 1162 یوان در تن (161 دلار در تن) به 9112 یوان در تن (1260 دلار در تن) در 13 مه بود. 

رونق در بازار آتی

بازار آتی به روند صعودی خود ادامه داد که نشان دهنده احساسات مثبت و انتظارات افزایش تقاضا در صنعت است. علاوه بر این، پتانسیل‌های بیشتری برای رشد تقاضا با تقاضای فولاد بالاتر وجود دارد که باعث می‌شود تامین‌کنندگان نسبت به چشم‌انداز بازار خوش‌بین باشند.

با این حال، پیشرفت آهسته کارخانه‌های فولاد شمال بخشی از این خوش‌بینی را کاهش داد و منجر به اتخاذ سیاست انتظار و دید در بازار منگنز سیلیس شد.
چشم‌انداز
افزایش قیمت تمام شده تولید از قیمت سیلیکو منگنز حمایت می‌کند. با نگاهی به آینده، این انتظار وجود دارد که با ادامه روند بهبودی بازار فولاد، تقاضا نیز در کوتاه مدت بهبود یابد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد