فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید فولاد خام در ژاپن

کاهش تولید فولاد خام در ژاپن
پایگاه خبری معدن نیوز -فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF) گزارش داد که تولید فولاد خام داخلی ژاپن با ۰.۹ درصد کاهش سالانه به ۷.۱۱ میلیون تن در نوامبر ۲۰۲۳ رسید که این اولین کاهش سالانه در دو ماه گذشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF) گزارش داد که تولید فولاد خام داخلی ژاپن با 0.9 درصد کاهش سالانه به 7.11 میلیون تن در نوامبر 2023 رسید که این اولین کاهش سالانه در دو ماه گذشته است.

کاهش تولید تجمعی

حجم انباشته تولید در ژانویه 2023 به 80.02 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.8 درصد کاهش داشته است. JISF انتظار دارد تولید کل سال 2023 (ژانویه تا دسامبر) در حدود 87 میلیون تن باقی بماند.

در ماه آوریل تا نوامبر 2023 کاهش 1.6 درصدی در سال وجود داشت که در مجموع به 58.39 میلیون تن رسید.

تولید و فروش

تولید فولاد مبدل با 1.6 درصد کاهش در سال به 5.09 میلیون تن در نوامبر 2023 رسید که اولین کاهش در سه ماه گذشته بود. در همین حال، تولید فولاد کوره الکتریکی با 0.9 درصد افزایش به 2.02 میلیون تن رسید که اولین افزایش در 16 ماه گذشته است. فروش فولاد معمولی با 2.9 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 5.4 میلیون تن رسید، در حالی که فروش فولاد ویژه با 6.2 درصد افزایش به 1.7 میلیون تن رسید که دومین ماه متوالی افزایش را نشان می‌دهد. تولید کلی فولاد، همانطور که توسط فولاد نورد گرم اندازه گیری شد، با 5.8 درصد کاهش در سال به 6.1 میلیون تن رسید که دومین ماه متوالی کاهش را نشان می دهد.

نتیجه

کاهش کلی تولید نگرانی‌هایی را ایجاد کرد، برخی از روندهای مثبت امیدی را برای رشد آینده ایجاد می‌کند. ادامه کاهش تولید فولاد نورد گرم نیاز به نظارت دارد زیرا این یک شاخص کلیدی برای فعالیت کلی ساخت و ساز و تولید است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد