سایر عناصر و مواد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

کاهش موانع تولید صادرات‌محور

کاهش موانع تولید صادرات‌محور
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: تاکید وزیر صمت بر تولید صادرات‌محور است؛ از این‌ رو ایمیدرو تمام تلاش خود را برای برطرف کردن موانع پیش رو و دغدغه‌های تولیدکنندگان از جمله زنجیره فولاد به‌ کار خواهد گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: تاکید وزیر صمت بر تولید صادرات‌محور است؛ از این‌ رو ایمیدرو تمام تلاش خود را برای برطرف کردن موانع پیش رو و دغدغه‌های تولیدکنندگان از جمله زنجیره فولاد به‌ کار خواهد گرفت.

محمدرضا موثقی‌نیا با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و دیدار با مدیران این مجموعه و مدیران عامل شرکت‌های مستقر، بیان کرد: بازدید امروز، بازدیدی کوتاه و اجمالی بود و امیدواریم در سفرهای بعدی، به‌ صورت تخصصی‌تر موضوعات مورد بحث و موشکافی قرار گیرد.

وی اشتغال‌زایی ۱۴ هزار نفری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را از نقاط قوت این منطقه خواند و افزود: این حجم از اشتغال‌زایی، نشان از خدمات ارزنده این مجموعه عظیم اقتصادی به نظام اقتصادی کشور است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه بر توسعه پایدار و متناسب خطوط تولید با سایر حلقه‌های زنجیره فولاد تاکید کرد و گفت: تنوع و افزایش تولید و کیفیت در اولویت‌های این منطقه قرار گیرد.

موثقی‌نیا ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌‎های کاهش نرخ تورم و رونق اقتصادی کشور را می‌توان رشد تولید دانست و اقدامات توسعه‌ای در منطقه ویژه خلیج فارس، عاملی تاثیرگذار برای رسیدن به این امر است. نکته قابل‌ توجه این است که توسعه خطوط تولید باید متناسب با توسعه حلقه‌های زنجیره فولاد در سایر شرکت‌های فولادی باشد؛ همچنین توسعه باید پایدار و مسیر دستیابی به آن نیز کارشناسی شده باشد.

وی ضمن قدردانی از انجام مسولیت‌های اجتماعی در این منطقه، خاطرنشان کرد: افزایش تولید، بهترین نوع انجام مسئولیت‌های اجتماعی است زیرا علاوه بر رشد تولید، منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد. شرکت فولاد هرمزگان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فولادی کشور است که به تناسب آن نیز انتظار می‌رود نقش موثریتری در تولید، صادرات و تامین ارز کشور ایفا کند.

در این نشست مشترک، مدیران منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و مدیران عامل شرکت‌های مستقر در این منطقه دغدغه‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های موجود را مطرح کردند و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد