رویدادها و گزارش های ویژه

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه ایران متافو

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه ایران متافو
پایگاه خبری معدن نیوز -بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) از تاریخ ۳ تا ۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و فعالان و صاحب‌نظران این حوزه را در محیطی تخصصی و تجاری گرد هم می‌آورد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) از تاریخ ۳ تا ۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و فعالان و صاحب‌نظران این حوزه را در محیطی تخصصی و تجاری گرد هم می‌آورد.

عبدالکریم جلالی، مدیرعامل شرکت نمانگر به عنوان مجری نمایشگاه ایران متافو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمایشگاه ایران متافو بزرگ‌ترین نمایشگاه متالورژی در سطح خاورمیانه و شمال آفریقا است. این نمایشگاه با حضور بیش از ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی در مساحتی به بزرگی ۲۳ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود. ضمن اینکه شرکت‌‌های خارجی از کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا، چین، اسپانیا، هند، روسیه، ارمنستان، کره جنوبی، امارات و ... در این رویداد حضور دارند. 

جلالی افزود: این نمایشگاه در ۱۴ سالن در حوزه‌هایی همچون فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی (همچون مس، آلومینیوم و روی)، لوله و پروفیل، ریخته‌گری، قالب‌سازی، ماشین‌کاری، آهنگری، نسوزها، کوره صنعتی و عملیات حرارتی با حضور فعالان این بخش‌ها برگزار می‌شود. 

مجری نمایشگاه ایران متافو با اشاره به حضور فعال دانش‌بنیان‌ها در صنعت متالورژی گفت: همچنین پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا خواهد شد. برپایی پاویون‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است که طی آن شرکت‌های منتخب می‌توانند از تخفیف ۹۰ درصدی در تامین هزینه‌های مربوط به شرکت در نمایشگاه‌ها برخوردار شوند و به معرفی محصولات و دستاوردهایشان بپردازند.

وی با اشاره به رشد تقاضای شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه گفت: متاسفانه به دلیل کمبود فضا حدود ۴۰۰ شرکت داخلی امکان شرکت در این نمایشگاه را از دست دادند ضمن اینکه فضای تحت پوشش بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت اما برای حضور تمامی شرکت‌ها نیازمند فضای بیشتری بودیم که در اختیار نداشتیم.

جلالی عنوان کرد: ما هموراه در نمایشگاه ایران متافو دنبال این بودیم که زنجیره کامل فلزات را در کنار هم داشته باشیم که خوشبختانه این موضوع محقق شده است. در حال حاضر سهم عمده فضای نمایشگاه مربوط به صنعت آهن و فولاد است. ۹۳ واحد تولیدکننده فولاد در سال گذشته در این نمایشگاه حضور داشتند که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه هستیم.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه فضایی برای برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی در نظر گرفته شده است. همچنین نشست‌ها و جلسات B2B با حضور شرکت‌ها و هیات‌های تجاری نیز برگزار خواهد شد. 

در ادامه عبدالحمید قدیمی دبیر انجمن صنعت ریخته‌گری ایران بیان کرد: صنایع متالورژی مانند صنایع نفتی برای کشور حیاتی است تا بتوانند مانبع خداددای کشور را به یک کالای با ارزش افزوده تبدیل کنند. 

قدیمی نمایشگاه ایران متافو را یک نمایشگاه تمام عیار دانست و افزود: نمایشگاه در تمامی سال‌های برگزاری ارتباط نزدیکی با تشکل‌ها داشته است و تشکل‌ها نیز همواره حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشتند.

دبیر انجمن صنعت ریخته‌گری ایران ضمن انتقاد از برگزاری همزمان این نمایشگاه تخصصی با یک نمایشگاه عمومی گفت: با توجه به اهمیت این صنعت و ارزآوری آن در اقتصاد کشور نباید همزمان با یک نمایشگاهی که مخاطب عام دارد، برگزار شود. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد