سایر عناصر و مواد

کاهش ۵۰ درصدی قیمت لیتیوم در چین

کاهش ۵۰ درصدی قیمت لیتیوم در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -با کاهش تقاضای خودروهای الکتریکی، قیمت لیتیوم در چین ۵۰ درصد کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۸۱۴ دلار در هر تن رسید که نیمی از قیمت بالاترین سطح قیمتی اوایل ماه ژوئن بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -با کاهش تقاضای خودروهای الکتریکی، قیمت لیتیوم در چین ۵۰ درصد کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۸۱۴ دلار در هر تن رسید که نیمی از قیمت بالاترین سطح قیمتی اوایل ماه ژوئن بود.

کمتر از یک سال پیش، این فلز به رکورد ۵۹۸ هزار یوان در هر تن در چین رسید. احساسات ضعیف مصرف کننده تقاضا برای لیتیوم، یکی از اجزای کلیدی باتری‌های خودروهای الکتریکی را متوقف کرده است.

 چین همچنان بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان است و تقاضا برای لیتیوم معمولا در سه ماهه چهارم سال افزایش می‌یابد چرا که تولید و نصب سلول‌های باتری قوی، تولیدکنندگان را وادار می‌کند تا ذخایر لیتیوم خود را در مرحله آماده سازی دوباره پر کنند.

به گفته سوزان جوئو تحلیل‌گر ریستاد انرژی، ذخیره سازی قابل توجهی در آماده سازی برای سه ماهه چهارم هنوز محقق نشده و سازندگان باتری هنوز به اندازه کافی موجودی دارند تا بتوانند آن را به پایان برسانند.

جردن رابرتز، تحلیل‌گر لیتیوم در آژانس گزارش قیمتی فست مارکتس گفت: ضعف مداوم در چین وجود دارد و بازار منتظر تاثیر کاهش یارانه خودروهای برقی است، از همین رو نگران کاهش اعتماد خانوارهاست که به بحران املاک کشور گره خورده است.

به دلیل کاهش اعتماد مصرف کننده، رشد فروش خودروهای برقی در چین در سه ماهه دوم نسبت به سال قبل ۳۷ درصد کاهش یافت، در حالی که میانگین جهانی ۵۰ درصد بود.

این کاهش قیمت در بحبوحه نگرانی غرب در مورد کنترل چین بر عرضه جهانی لیتیوم رخ می‌دهد.جنیفر گرانهولم وزیر انرژی ایالات متحده، در نشست مواد معدنی حیاتی آژانس بین‌المللی انرژی در هفته گذشته عنوان کرد: جهان با تامین کننده غالب مواد معدنی حیاتی مواجه است که تمایل دارد از موقعیت خود برای منافع سیاسی بهره‌برداری کند.

همچنین اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا در اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد: چین به دلیل یارانه‌های دولتی بیش از حد، بازارهای جهانی را با خودروهای الکتریکی ارزان قیمت و با کیفیت پایین پر کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد