سرب و روی

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

سرب ساز مخالف می‌‌زند

سرب ساز مخالف می‌‌زند
پایگاه خبری معدن نیوز -به غیر از سرب، قیمت سایر فلزات غیرآهنی در بورس فلزات لندن (LME) روند نزولی داشت. معاملات آتی آلومینیوم سه ماهه با ۱.۵ درصد کاهش به ۲۱۹۰ دلار در تن رسید، قیمت نیکل با ۲.۱ درصد کاهش به ۱۹۹۲۴ دلار در تن رسید، قیمت مس با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۴۰۵ دلار در تن و قیمت روی با ۱.۹ درصد کاهش به ۲۵۲۰ دلار در تن رسید. در مقابل، قیمت سرب با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۲۶۱ دلار در هر تن رسید. در همین حال، ذخایر فلزات در انبارهای ثبت شده LME شاهد روند متفاوتی بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -به غیر از سرب، قیمت سایر فلزات غیرآهنی در بورس فلزات لندن (LME) روند نزولی داشت. معاملات آتی آلومینیوم سه ماهه با 1.5 درصد کاهش به 2190 دلار در تن رسید، قیمت نیکل با 2.1 درصد کاهش به 19924 دلار در تن رسید، قیمت مس با 0.1 درصد کاهش به 8405 دلار در تن و قیمت روی با 1.9 درصد کاهش به 2520 دلار در تن رسید. در مقابل، قیمت سرب با 0.7 درصد افزایش به 2261 دلار در هر تن رسید. در همین حال، ذخایر فلزات در انبارهای ثبت شده LME شاهد روند متفاوتی بود.

بازار COMEX

قیمت مس در بورس کالا (COMEX) یک درصد کاهش یافت و از 8403 دلار در هر تن در آخرین روز معاملاتی به 8359 دلار در هر تن رسید.

هند: بازارهای ضایعات غیر آهنی

قیمت‌های داخلی آلومینیوم در 15 سپتامبر ثابت ماند و در محدوده‌ای با تغییرات محدود باقی ماند. به گفته منابع تجاری، هیچ بهبود قابل توجهی در عرضه ضایعات ریخته‌گری وجود نداشته است.

از سوی دیگر بازار مس داخلی نیز در آخرین روز معاملاتی شاهد افزایش جزئی قیمت بود. قیمت ضایعات آرمیچر مسی INR 677,000 در تن ارزیابی شد، در حالی که میله ثانویه INR 715,000 در تن بود.

تولید صنعتی ایالات متحده رشد می‌کند

در ماه اوت، تولید صنعتی در ایالات متحده 0.4درصد افزایش یافت، اما تولید با کاهش 5 درصد در تولید وسایل نقلیه موتوری متوقف شد.

کل تولید نسبت به سال قبل 0.2 درصد افزایش یافته است. استفاده از ظرفیت به 79.7 درصد رسید که با میانگین بلندمدت آن همخوانی داشت. سایر بخش‌ها مانند مواد مصرفی غیر بادوام و مواد شاهد رشد بودند. تولید تجهیزات دفاعی و فضایی 3.5 درصد افزایش یافت. تولیدات 0.1 درصد افزایش یافت اما 0.6 درصد کمتر از سال قبل باقی ماند.

کودلکو قراردادهای تامین مس را تغییر می‌دهد

کودلکو شیلی قصد دارد قراردادهای طولانی مدت کنسانتره مس با مشتریان چینی را از سال 2025 متوقف کند و معاملاتی را انتخاب کند که شامل محصولات میانی با ارزش افزوده بالا باشد. برخی از مشتریان چینی مخالفت کرده‌اند، اما به دلیل کسری‌های پیش‌بینی شده، باید در مورد قراردادهای جدید مذاکره کنند. کودلکو به نگرانی در مورد انجام تعهدات موجود اشاره می‌کند و قصد دارد استراتژی فروش خود را بازسازی کند. سال گذشته مشکلات عملیاتی منجر به کاهش تولید شد.

چین: قیمت فلزات اساسی افزایش یافت

در اوایل سپتامبر، نظارت بر 50 ماده مهم تولید در 9 گروه در بازار چین نشان داد که قیمت 43 مورد از این محصولات افزایش یافته است، در حالی که قیمت 7 محصول نسبت به اواخر آگوست کاهش یافته است. همه فلزات غیر آهنی شاهد افزایش قیمت بودند. شایان ذکر است، قیمت شمش آلومینیوم 3.1 درصد و شمش سرب 4.1 درصد افزایش داشته است.

قیمت نفت افزایش می‌یابد

قیمت نفت امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت. این روند صعودی با پیش‌بینی کاهش عرضه فزاینده در سه ماهه چهارم، به دنبال تمدید کاهش تولید توسط عربستان سعودی و روسیه، حمایت شد. علاوه بر این، خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا از سوی چین، که بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است، وجود داشت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با اندکی افزایش 0.71 درصدی به 94.59 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام WTI در زمان گزارش با 0.84 درصد افزایش به 91.53 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت گاز طبیعی

قیمت گاز طبیعی در زمان انتشار این گزارش 2.647 دلار به ازای هر MMBtu ثبت شد که 0.04 درصد افزایش داشت.

شاخص دلار

شاخص دلار که ارزش دلار را در سبدی از شش ارز مختلف اندازه‌گیری می‌کند، در 105.22 واحد در نوسان بود و در زمان ارائه گزارش، شاهد کاهش جزئی 0.1 درصدی بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد