سایر عناصر و مواد

آغاز اجرای برنامه بلندمدت توسعه مواد معدنی حیاتی و راهبردی در ایمیدرو

آغاز اجرای برنامه بلندمدت توسعه مواد معدنی حیاتی و راهبردی در ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز -مجری طرح مواد و عناصر معدنی حیاتی و راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در سال جاری، وارد فاز اجرایی برنامه بلندمدت ۵ ساله برای توسعه مواد معدنی حیاتی و راهبردی شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مجری طرح مواد و عناصر معدنی حیاتی و راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در سال جاری، وارد فاز اجرایی برنامه بلندمدت 5 ساله برای توسعه مواد معدنی حیاتی و راهبردی شده است.

حسن صدیقی با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو با توجه به نیاز صنایع کشور به مواد معدنی حیاتی و راهبردی و با هدف توسعه زنجیره تامین این مواد، از سال 1400 در قالب 2 برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت، در این حوزه برنامه ریزی و فعالیت های هدفمند آغاز شد.

وی افزود: برنامه کوتاه‌مدت شامل تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و راهبردی با تمرکز بر نیاز صنایع داخلی، ارزیابی و رصد بازار داخلی و تولید داده های معتبر برای تصمیم‌سازی و اجرای برنامه بلندمدت در سال 1401 انجام شد. چکیده گزارش های حاصل شده، تحت عنوان "نقشه راه مواد معدنی حیاتی و راهبردی" ارائه شد.

مجری طرح مواد و عناصر معدنی حیاتی و راهبردی ایمیدرو با اشاره به آغاز اجرای برنامه بلندمدت توسعه این مواد معدنی از سال 1402 توضیح داد: هدف اصلی آن، توسعه فعالیت‌های اجرایی در زمینه اکتشاف و استحصال مواد معدنی حیاتی، توانمندسازی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به زنجیره تامین و آگاهی بخشی و ایجاد شبکه ارتباطی برای فعالیت در حوزه مذکور است.

وی ادامه داد: در این برنامه، اجرای «طرح‌های پتانسیل‌یابی، فرآوری و استحصال مواد معدنی حیاتی از منابع در اختیار ایمیدرو »، «طرح‌های عملیاتی برای توسعه دانش فنی تولید محصولات لیتیوم، بیتومین، کبالت، نیکل و تیتانیوم» و «شناسایی و حمایت از شرکت های دارای محصولات دانش‌بنیان در این حوزه و تسهیل‌گری توسعه آن»، مدنظر است.

صدیقی با اشاره به دیگری برنامه‌های ایمیدرو در راستای طرح مذکور تصریح کرد: «مطالعه و بررسی وضعیت ماده معدنی حیاتی پتاسیم و فسفات در ایران از دیدگاه سرمایه‌گذاری و تجاری، استراتژی‌های پیشنهادی برای کاهش وابستگی به واردات و اولویت‌بندی محصولات پایین دستی آنها» از جمله این برنامه های در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین، ایمیدرو با هدف آگاهی‌بخشی، شناسایی نیازها و توانمندی‌ها و ایجاد شبکه ارتباطی در حوزه مواد این مواد معدنی، پورتال اختصاصی مواد معدنی حیاتی و راهبردی را راه‌اندازی می کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد