فولاد و آهن

معدن نیوز بررسی کرد؛

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان
پایگاه خبری معدن نیوز -در سال ۲۰۲۲، صنعت فولاد با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نتیجه سیاست‌های چین در برابر کووید، کاهش سرعت تولید خودرو و از این دست موارد مواجه شد که باعث شد تولید فولاد خام جهان تا ۴.۲ درصد کاهش یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -در سال 2022، صنعت فولاد با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نتیجه سیاست‌های چین در برابر کووید، کاهش سرعت تولید خودرو و از این دست موارد مواجه شد که باعث شد تولید فولاد خام جهان تا 4.2 درصد کاهش یابد. 

در این گزارش 3 تولیدکننده برتر فولاد در سراسر جهان را معرفی و درآمد، دامنه جغرافیایی و تنوع محصول آنها را بررسی می‌کنیم. 

از عملیات گسترده ArcelorMittal در 60 کشور گرفته تا ظرفیت تولید در حال توسعه پوسکو در کره جنوبی، این غول های فولادی همچنان به توسعه ادامه می دهند و محصولات فولادی با کیفیتی برای صنایع مختلف تولید و در عین حال به پیشرفت در فناوری و پایداری کمک می کنند.

China Baowu

گروه China Baowu که مقر آن در پودونگ شانگهای است، بزرگترین فولادساز جهان و تولیدکننده برجسته بسیاری از محصولات از جمله صفحات فولادی، فولادهای نواری، فولادهای نورد گرم، فولادهای نورد سرد و مفتول های فولادی با درآمدی حدود 151 میلیارد دلار است.

 این شرکت که در سال 1978 تاسیس شد، تا سال 2020 حدود 227000 نفر را استخدام کرد و همچنان به صنایع مختلف مانند خودروسازی، پتروشیمی، حمل و نقل، انرژی هسته‌ای، لوازم خانگی، فلزکاری، انرژی، ساخت ماشین‌آلات، ابزارهای الکترونیکی و فضانوردی محصولات فولادی می‌دهد. 

واحدهای فولادسازی Baowu شامل هشت استان با تولید سالانه تقریباً 131 میلیون تنی و با هدف رسیدن به 200 میلیون تن تا سال 2025 هستند. 

ArcelorMittal

ArcelorMittal یکی از بزرگان صنعت فولاد است که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد و در بیش از 60 کشور جهان فعالیت می کند. 

این شرکت در آغاز در سال 2006 از طریق ادغام آرسلور و میتال استیل، 10 درصد فولاد جهان را تولید کرد. این شرکت در حال حاضر 154000 کارگر دارد و با درآمدی 80 میلیارد دلاری دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در حال حاضر است.

  Pohang Iron and Steel Company (POSCO)

POSCO که مخفف عبارت Pohang Iron and Steel Company است، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان برای چندین دهه بوده است. این شرکت در سال 1968 تاسیس شد و در پوهانگ کره جنوبی مستقر است. این شرکت دو تا از بزرگترین کارخانه های جهان در پوهانگ و گوانگ یانگ را اداره می کند که مجموعاً سالانه 38.6 میلیون تن فولاد تولید می کنند.

سبد محصولات این شرکت شامل فولاد تخت، فولاد بلند، صفحات و سیم است. در سال 2022، POSCO به افزایش قابل توجه درآمد 11.83 درصدی دست یافت و درآمد حود را به 76.5 میلیارد دلار رسید. 

در ادامه ببینیده گزارش تصویری معدن نیوز باشید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد