طلا و نقره

پیش‌بینی ذخایر جهانی طلا

پیش‌بینی ذخایر جهانی طلا
پایگاه خبری معدن نیوز -شورای جهانی طلا اعلام کرد که بانک‌های مرکزی نسبت به طلا در برابر افزایش نرخ بهره خوش‌بین هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شورای جهانی طلا اعلام کرد که بانک‌های مرکزی نسبت به طلا در برابر افزایش نرخ بهره خوش‌بین هستند.

 طلا همچنان مورد توجه بانک‌های مرکزی به عنوان یک دارایی ذخیره است. بر اساس نظرسنجی شورای جهانی طلا، نزدیک به یک چهارم از ۵۹ بانک مرکزی مورد بررسی قصد دارند ذخایر طلای خود را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند.

نظرسنجی روز سه‌شنبه (۶ ژوئن) نشان داد که ۷ بانک از هر ۱۰ بانک مرکزی بر این باورند که ذخایر طلای بانک مرکزی جهانی در ۱۲ ماه آینده افزایش می‌یابد.

نگرانی‌های مربوط به نرخ بهره به‌عنوان اصلی‌ترین نگرانی در میان پاسخ‌دهندگان در تأثیرگذاری بر تصمیم‌های مدیریت ذخیره‌ غالب بود. به دنبال آن نگرانی‌هایی در مورد تورم، بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی وجود دارد.

عواملی که در مقایسه با یافته‌های سال گذشته اولویت کمتری دارند، نگرانی‌ها در مورد بیماری‌های همه‌گیر فعلی یا آینده و همچنین ارزهای دیجیتال است. پاسخ‌دهندگان همچنین نسبت به نقش آینده دلار آمریکا بدبین‌تر بودند. دقیقاً نیمی از آنها فکر می‌کنند که درصد ذخایر به دلار آمریکا در مدت پنج سال بین ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود که نسبت به ۵۱ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۶۰ درصد بر این باورند که طلا برای پنج سال آینده بیشتر و بین ۱۶ تا ۲۵ درصد از کل ذخایر در مقایسه با ۱۵ درصد در سه ماهه سوم سال گذشته خواهد بود. تجزیه‌وتحلیل ماهانه شورای جهانی طلا در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در آوریل نشان داد که ذخایر رسمی طلای جهانی ۷۱ تن کاهش یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد