فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تلاش‌ها برا تولید فولاد سبز

تلاش‌ها برا تولید فولاد سبز
پایگاه خبری معدن نیوز -در یک پارک اداری ناشناخته در حومه شهر بوستون، یک استارت آپ ده ساله در تلاش است تا فرآیندی را در هسته صنعت فولاد ۱.۶ تریلیون دلاری برای کاهش انتشار کربن و مبارزه با تغییرات آب و هوایی دوباره اختراع کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -در یک پارک اداری ناشناخته در حومه شهر بوستون، یک استارت آپ ده ساله در تلاش است تا فرآیندی را در هسته صنعت فولاد 1.6 تریلیون دلاری برای کاهش انتشار کربن و مبارزه با تغییرات آب و هوایی دوباره اختراع کند.

بوستون متال از تحقیقاتی که در موسسه فناوری ماساچوست در سال 2013 توسعه یافته است، منتج شده است و از آن زمان در مجموع 250 میلیون دلار بودجه برای تداوم فعالیت این استارت آپ جمع آوری شده است. این شرکت 120 نفره در حال کار بر روی یک روش سبز برای ساخت فولاد است که هم ستون فقرات ساخت و ساز زیرساخت های مدرن است و هم نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد و بین 7 تا 9 درصد از انتشار دی اکسید کربن جهانی را تولید می کند. 

بوستون متال درآمدزایی را آغاز نکرده است و همچنان در حال تکرار فناوری نهایی است که برای تولید فولاد تمیز در مقیاس استفاده خواهد کرد. اما اخیراً یک قرارداد مالی 20 میلیون دلاری با بازوی سرمایه گذاری بخش خصوصی بانک جهانی، شرکت مالی بین المللی امضا کرده است.

ویلیام سونبورن، مدیر IFC به CNBC گفت: این اولین باری است که IFC روی یک استارت‌آپ قبل از رسیدن به درآمد سرمایه‌گذاری می‌کند، که بیانگر ارزشی است که بانک جهانی در کمک به کشورهای کم‌درآمد برای تولید فولاد بدون انتشار کربن می‌بیند.

سونبورن در پایان ماه مه در یک تماس ویدیویی از سنگال گفت: «من فقط اینجا در آفریقا هستم. «صدها میلیون نفر هستند که خانه ندارند. در برخی موارد، آنها به فولاد نیاز خواهند داشت. بنابراین، تولید فزاینده فولاد در جهان در ایالات متحده نخواهد بود - این فناوری ممکن است در MIT اختراع شده باشد، اما تولید افزایشی فولاد در ایالات متحده نخواهد بود.

بر اساس گزارش IFC، اکثر فولاد خام، 59 درصد، در سال 2021 در کشورهای در حال توسعه تولید شده است. IFC می گوید که فرآیند بوستون متال به ویژه در کشورهای در حال توسعه که به برق پاک دسترسی دارند مانند شیلی، اتیوپی، مالاوی، اروگوئه و زامبیا جذاب خواهد بود.

CNBC در پایان ماه مه از دفتر مرکزی بوستون متال در Woburn، ماساچوست بازدید کرد تا درباره استارتاپی که صدها میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مانند ArcelorMittal (دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان) جمع‌آوری کرده است، اطلاعات بیشتری کسب کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد