صنایع معدنی

تجارت ۸۰۰ میلیون دلاری زنجیره معدن ایران و عمان

تجارت ۸۰۰ میلیون دلاری زنجیره معدن ایران و عمان
پایگاه خبری معدن نیوز -بررسی تجارت محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران و عمان در سال ۱۴۰۱، حاکی از انجام نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار صادرات و واردات است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بررسی تجارت محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران و عمان در سال ۱۴۰۱، حاکی از انجام نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار صادرات و واردات است.

در سال ۱۴۰۱ ایران در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار تن انواع محصولات زنجیره معدن و صنایع معدنی به ارزش ۴۹۲ میلیون دلار به پادشاهی عمان صادر کرد.

بیشترین ارزش صادرات به این کشور، زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به میزان ۶۹۳ هزار و ۸۳۰ تن و ارزش ۳۶۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار است.

در این مدت ۴۸.۶ میلیون دلار آهن اسفنجی، ۲۹.۸ میلیون دلار گندله سنگ آهن، ۱۲.۵ میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان، هفت میلیون دلار زنجیره روی، ۵.۷ میلیون دلار زنجیره مولیبدن، ۲.۳ میلیون دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۱.۵ میلیون دلار زغال سنگ و کک، ۶۰۰ هزار دلار انواع فرو، ۴۰۰ هزار دلار انواع محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی، ۱۱۰ هزار دلار مس و محصولات پایین دستی و ۱۰۰ هزار دلار زنجیره آلومینیوم و محصولات به عمان صادر شد.

محصولات وارداتی بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان از عمان نیز در سالی که گذشت شامل ۴۴۰ هزار تن محصول به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار بود که زغال سنگ و کک با ۲۰۶.۸ میلیون دلار، انواع فرو با ۷۹.۷ میلیون دلار و زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با ۹.۲ میلیون دلار، در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد