طلا و نقره

طلا همچنان در مسیر کاهش

طلا همچنان در مسیر کاهش
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند، زیرا خوش‌بینی نسبت به توافق سقف بدهی آمریکا و دلار ثابت جذابیت این فلز را کاهش داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند، زیرا خوش‌بینی نسبت به توافق سقف بدهی آمریکا و دلار ثابت جذابیت این فلز را کاهش داد.

 بهای هر اونس طلا تا ساعت ۵ و ۴۹ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۵ درصد افزایش به ۱۹۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین سطح دو ماهه روز جمعه نداشت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که نسبت به چشم‌انداز تصویب توافق سقف بدهی با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا احساس خوبی دارد. با این حال، تعداد معدودی از قانونگذاران جمهوری خواه اظهارکردند که با توافقی برای افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری مخالفت خواهند کرد. اکنون تمرکز بر تصویب این توافق از طریق کنگره قبل از ۵ ژوئن است.

نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، پس از عبور از بحران مالی سال ۲۰۰۸، نگران خطرات سیستمیک است اما اکنون، به عنوان یک سیاست‌گذار پولی ایالات‌متحده، او بیشتر نگران تورم است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها در حال حاضر با احتمال ۴۲.۷ درصدی قیمت گذاری شده‌اند که فدرال‌رزرو نرخ‌های خود را در ماه ژوئن حفظ کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۱۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۷ دلار و دو سنت رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۴۳۱ دلار و ۷۱ سنت رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد