رویدادها و گزارش های ویژه

کسب رکوردهای تولید سالانه چادرملو در سال ۱۴۰۱

کسب رکوردهای تولید سالانه چادرملو در سال ۱۴۰۱
پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سال ۱۴۰۱ را در حالی به پایان رساند که موفق به کسب رکوردهای تولید سالانه در کارخانۀ احیا و شمش فولادی از ابتدای راه‌اندازی کارخانجات مذکور گردید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سال ۱۴۰۱ را در حالی به پایان رساند که موفق به کسب رکوردهای تولید سالانه در کارخانۀ احیا و شمش فولادی از ابتدای راه‌اندازی کارخانجات مذکور گردید.

امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل چادرملو پس از بازدید از واحدهای معدنی و صنعتی این شرکت در نخستین روزهای سال نو در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد چشمگیر چادرملو در سال ۱۴۰۱ به‌ویژه در دو واحد تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی گفت: در سال گذشته این شرکت تمرکز در تولید در انتهای زنجیرۀ ارزش موجود در شرکت را جهت افزایش سودآوری در دستور کار قرار داد که درنتیجۀ آن واحد احیای چادرملو از رشد تولید ۱۰ درصدی آهن اسفنجی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار گردید به‌طوری‌که بیش از ۱ میلیون و ۶۱۵ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد.

وی تصریح کرد: اهمیت این رکورد در حالی است که طی سال گذشته با کمبودهای تأمین برق و گاز ازجمله محدودیت ۸۰ روزۀ مصرف گاز طبیعی مواجه بودیم؛ اما با همت و تلاش تمامی پرسنل و اقدامات عملیاتی مؤثر و با کاهش ۴۷ درصدی ساعات توقفات برنامه‌ریزی‌شده و اضطراری نسبت به سال ۱۴۰۰ به این مهم دست‌یافتیم.

مدیرعامل چادرملو همچنین رکوردشکنی سالانه در واحد تولید شمش فولادی را از ابتدای راه‌اندازی نیز یکی دیگر از موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در کارخانه تولید فولاد بیش از ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تن شمش فولادی تولید گردید که این میزان نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شدۀ سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۱۸۷ هزار تن و نسبت به سال قبل از آن بالغ‌بر ۱۳۲ هزار تن معادل ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.

طاهرزاده با عنوان‌کردن رکوردهای تولید روزانۀ واحد گندله‌سازی و تولید یک‌ماهۀ اسفند به میزان حدود ۳۷۳ هزار تن که بی‌سابقه بوده و توانست تولید برنامه ابلاغی را به میزان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محقق سازد؛ اظهار امیدواری کرد با عزم راسخ تمامی کارکنان و کارگران کوشا و مدیران پرتلاش و نیز حمایت‌های سهامداران حقیقی و حقوقی در سال جدید که سال رشد تولید نام‌گذاری شده است بتوانیم به اهداف مهم و ارزش‌آفرین این شرکت معظم و مؤثر در اقتصاد ملی، دست‌یابیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد