فولاد و آهن

۴۵ درصد از محصولات ذوب آهن اصفهان ارزش افزا می‌شود

۴۵ درصد از محصولات ذوب آهن اصفهان ارزش افزا می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه اصفهان به تشریح اقدامات و دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در سال ۱۴۰۱ و استراتژی های تدوین شده برای سال ۱۴۰۲ پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه اصفهان به تشریح اقدامات و دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در سال ۱۴۰۱ و استراتژی های تدوین شده برای سال ۱۴۰۲ پرداخت.

وی در ابتدا به ۲۳ اسفندماه سالروز افتتاح ذوب آهن اشاره کرد و گفت: این روز  مصادف است با شروع احداث کارخانه ذوب آهن با بتن ریزی کوره بلند در سال ۱۳۴۶، ورود اولین قطار حامل سنگ آهن از بافق به ذوب آهن در سال ۱۳۴۹ و افتتاح رسمی کارخانه ذوب آهن ایران در سال ۱۳۵۱. این روز  را به مردم اصفهان و خانواده بزرگ ذوب‌آهن تبریک می گویم.

وی در خصوص اقدامات این شرکت گفت: ذوب آهن اصفهان، تامین پایدار مواد اولیه برای تولید پایدار را در اولویت قرار داده است.

کوهی افزود: در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته با وجود همه محدودیت ها، در مناقصه معدن ققنوس برنده شدیم که سالانه می تواند تا یک میلیون تن سنگ آهن درشت دانه یعنی حدود ۲۰ درصد مواد مورد نیاز این شرکت را تامین کند.

مهدی کوهی گفت: ذوب آهن اصفهان در سال ۹۸ و در کمیسیون زیربنایی دولت به منظور تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خط تولید کارخانه، مصوبۀ اختصاص یک میلیون و ۷۵۰ هزار تُن سنگ‌آهن دانه ‌بندی را دریافت نمود که متاسفانه طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این مصوبه اجرایی نشد و این سهمیه مواد اولیه به ذوب آهن اختصاص نیافت که این موضوع به صورت ویژه در سال جدید پیگیری می شود.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با بهره گیری از دانش و تجربه تلاشگران خود ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید را در داخل مجموعه بومی سازی نموده و در کنار آن بومی سازی قطعات برای سایر صنایع کشور را نیز با افتخار در دست اقدام دارد که نمایشگاهی از این دستاوردهای بزرگ به زودی در محل کارخانه ایجاد می شود تا آحاد مردم ایران با ثمره تلاش شبانه روزی کارکنان ذوب آهن اصفهان بیش از گذشته آشنا شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: در راستای توسعه "ساخت داخل" که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد، تعاملاتی نیز با شرکت های بزرگ برقرار نمودیم تا بتوانیم مسیر بومی سازی را با سرعت بیشتری برای خودکفایی ایران عزیزمان در پیش بگیریم.

مدیرعامل شرکت گفت: خوشبختانه ذوب آهن از گذشته در بخش انرژی پیش‌بینی را انجام داده و نیروگاه  را تاسیس کرده که در حال حاضر ۱۸۰ مگاوات برق تولید می‌کند. ظرفیت اسمی آن بیشتر از این است و باید با سرمایه گذاری این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی افزود: در مورد آب هم کارهای خیلی خوبی در گذشته صورت گرفته و  ذوب آهن در پروژه انتقال آب از دریای عمان مشارکت دارد.

مهدی کوهی در زمینه تولید محصولات ارزش افزا در ذوب اصفهان نیز اظهار داشت: در سال جدید تولید محصولات ارزش افزا یکی از مهمترین استراتژی های کارخانه محسوب می شود و بدین منظور ۴۵ درصد از تولید محصول در سال جدید را به محصولات ارزش افزا مانند کلاف، ارتقاء سایز تیرآهن های بال پهن و ... اختصاص دادیم که در این راستا بازارهای هدفی خوبی نیز شناسایی شدند.

وی افزود: اگر بخواهیم ذوب آهن را در تراز ملی داشته باشیم باید تولید با ارزش افزوده بیشتر را مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا،  صادرات پایدار را نیز تضمین می کند چرا که بررسی های ما نشان داده که حتی کشور های همسایه نیز خواستار محصولات سنتی نیستند و محصولات کیفی و آلیاژی با استقبال مواجه می شود.

وی گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در بخش حفاظت از محیط زیست و کنترل آلایندگی که ذات همه صنایع است نیز پروژه های موفقی را اجرا نموده است و برنامه های خوبی هم در دست اجرا دارد و به طور کلی در چارچوب استانداردهای زیست محیطی فعالیت می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد