سنگ آهن و ذغال سنگ

کارگران معادن زغال‌سنگ با شرایط سخت بحرانی زندگی می‌کنند

کارگران معادن زغال‌سنگ با شرایط سخت بحرانی زندگی می‌کنند
پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، گفت: کارگران معادن زغال‌سنگ با شرایط سخت بحرانی زندگی می‌کنند و زندگی معیشتی آنها بسیار سخت می‌گذرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، گفت: کارگران معادن زغال‌سنگ با شرایط سخت بحرانی زندگی می‌کنند و زندگی معیشتی آنها بسیار سخت می‌گذرد.

عفت شریعتی در شورای اداری شهرستان‌های زرند و کوهبنان که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه بخشودگی و امهال وام‌های کشاورزی در کشور ضرورت دارد، اظهار داشت: کشاورزان با توجه به خشکسالی و سرمازدگی وضعیت بحرانی دارند.

وی با بیان اینکه کارگران با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند، گفت: اجرای ضریب دو برای کارگران یک ضرورت است تا هم هر چه زودتر بازنشسته شوند و هم نیروی جدید به جای آنها به‌کارگیری شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مشکلات کارگران بیان کرد: کارگران معادن با شرایط سخت بحرانی زندگی می‌کنند و زندگی معیشتی آنها بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرستان‌های زرند و کوهبنان باید ارتقا پیدا کند، ادامه داد: جاده‌ها در این شهرستان‌ها ناایمن است و باید اعتبارات لازم برای دو بانده شدن راه‌های این شهرستان دیده شود.

شریعتی با اشاره به اینکه شهرستان‌های زرند و کوهبنان ظرفیت‌های بسیار عظیمی در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی و کشاورزی دارد، افزود: انتقال آب به شهرستان زرند باید سرعت پیدا کند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معادن زغال‌سنگ کشور در شهرستان‌های زرند و کوهبنان قرار گرفته است، تصریح کرد: سیاست‌های اشتباه وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث رکود معادن زغال‌سنگ شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به اینکه فعال کردن معادن زغال‌سنگ هم اشتغال جوانان را به‌دنبال دارد و هم باعث رونق اقتصادی در منطقه می‌شود، گفت: وضعیت معیشتی مردم در کشور و در دو شهرستان زرند و کوهبنان بسیار نگران کننده است و عنایت و تلاش مضاعف دولت و مجلس را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور را می‌طلبد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با بیان اینکه شرکت میدکو در توسعه اقتصادی استان کرمان و شهرستان زرند نقش ویژه‌ای داشته که جای تقدیر دارد، اظهار داشت: در سفر وزیر نیرو به کرمان خط انتقال آب کلید خورد که برای صنعت به شهرستان زرند می‌آید.

وی با بیان اینکه یک مشکل کشاورزان در ارتباط با وزارت نیرو در هزینه برق است، گفت: برنامه‌ای برای فعال کردن معادن زغال‌سنگ آماده شده که امیدوار هستیم به‌زودی اجرایی شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد