سیمان و مصالح

ماجرای افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت سیمان در کهگیلویه و بویراحمد

ماجرای افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت سیمان در کهگیلویه و بویراحمد
پایگاه خبری معدن نیوز -طی روزهای اخیر شاهد افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت سیمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج مرکز این استان هستیم که گلایه مندی و نگرانی مردم را در پی داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -طی روزهای اخیر شاهد افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت سیمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج مرکز این استان هستیم که گلایه‌مندی و نگرانی مردم را در پی داشت.

تاکنون قیمت سیمان برای هر پاکت ۵۰ کیلویی قیمتی حدود ۵۳ هزار تومان بود اما طی روزهای اخیر این میزان به حدود ۸۵ هزار تومان افزایش یافت که این مساله نگرانی و گلایه مندی مردم را در پی داشت.

این افزایش قیمت مربوط به کارخانه سیمان مارگون است در حالی که هر پاک سیمان بهبهان در شهر قلعه رئیسی ۶۵ هزار تومان است که انتطار می رود مسئولان فکری برای این مساله گرانی ناگهانی کنند.

یکی از مصالح فروشان یاسوج گفت: تا دو هفته قبل، هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان با قیمت ۵۴ هزار تومان به فروش می‌رسید اما اکنون و به یک باره قیمت آن در بازار  ۸۵تا ۸۴ هزار تومان افزایش یافت.

"سید حمزه لقمانی"، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید افزایش قیمت سیمان مارگون در این زمینه گفت: کارخانه سیمان مارگون با ارائه در بورس کالا افزایش قیمت داشته است که قیمت نامتعارف و معاملات بورس در حوزه کاری ما نیست که گزارشی در همین خصوص به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه داده ایم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه سیمان در بورس کالا بوده است، افزود: در زمینه افزایش ناگهانی قیمت سیمان در این استان پیگیر هستیم.

"کریم روزبهان"، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با افزایش قیمت سیمان در این استان ضمن تایید این افزایش ناگهانی قیمت گفت: موضوع افزایش قیمت سیمان در این استان پیگیری شد و در همین راستا دیروز نیز یک نشست اضطراری با کارخانه های سیمان و دستگاههای مربوطه استان برگزار کردیم.

وی افزود: عرضه نامناسب و به میزان مورد نیاز بازار از سوی کارخانه های سیمان، عملکرد نامناسب عاملان سیمان و اقدام به احتکار و انبار کردن سیمان از سوی عاملان فروش و عرضه خارج از شبکه سیمان از سوی برخی عاملان فروش سیمان از جمله دلایل افزایش قیمت سیمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

روزبهان اظهارکرد: با عاملان، مخلان و متخلفان بازار سیمان استان طبق قانون برخورد خواهد شد و با مخلان این بازار تعارف نداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان تا قبل از این افزایش، حدود ۵۳ هزار تومان بود که به ۸۵ هزار تومان رسید و با متخلفان در این خصوص برخورد جدی و قانونی می شود.

روزبهان ادامه داد: متخلفان و مخلان بازار سیمان ابتدا ارشاد و جریمه می شوند، سلب امتیاز خواهند شد و در صورت رعایت نکردن قانون پس از تشکیل پرونده برای متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

گفتنی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد دو کارخانه سیمان یاسوج و کارخانه سیمان مارگون در مجموع با ظرفیت تولید ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن فعالیت دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد