اخبار استان ها

آغاز ساخت کارخانه فرآوری فلورین در نهبندان

آغاز ساخت کارخانه فرآوری فلورین در نهبندان
پایگاه خبری معدن نیوز -عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری به منظور تولید فلورین اسید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان نهبندان آغاز شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری به منظور تولید فلورین اسید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان نهبندان آغاز شد.

با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و مذاکراتی که با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و هلدینگ‌های اقتصادی صورت گرفت، پروژه احداث بزرگترین واحد تولیدی فلورین اسید گرید خاورمیانه روز شنبه در نهبندان کلنگ‌زنی شد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد فلورین اسید نهبندان در جمع خبرنگاران گفت: چنانچه کار براساس برنامه زمان‌بندی و بدون مشکل پیش برود، شهریور سال آینده شاهد افتتاح فاز اول این پروژه خواهیم بود و سپس عملیات اجرایی فاز دوم این واحد تولیدی آغاز خواهد شد.

جواد قناعت خام‌فروشی را از دغدغه‌های اصلی استان برشمرد و گفت: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده از محصولات به ویژه مواد معدنی از مطالبات جدی و همیشگی استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های معدنی فراوانی در استان داریم، موضوع فرآوری مواد معدنی از مطالبات مردم و گروه‌های مرجع است. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: در این زمینه اقداماتی در گذشته صورت گرفته اما اندک است و با استقرار دولت سیزدهم در کنار فعال کردن معادن راکد و نیمه فعال، ایجاد زیرساخت‌های فرآوری معادن نیز به طور ویژه هدف‌گذاری شد و با ورود خوبی که داشتیم، کارهای بزرگی را انتظار داریم. 

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاران توانمند برای تحقق این هدف در دستور کار قرار گرفته است گفت: شرکت پارت گوال به عنوان مجری طری فلورین اسید از سرمایه‌گذاران توانمند و خوشنام با قابلیت‌های فراوان است.

قناعت با اشاره به نشست‌های متعددی که با این سرمایه‌گذار برگزار شده است افزود: از همه مدیران درخواست داریم کمک کنند که در روند اجرای این پروژه خللی ایجاد نشود و مدیران باید پای کار باشند و شرایط را آماده کنند تا فاز اول این پروژه در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: ایجاد واحد تولید فلورین اسید، اقدام ارزشمندی است که نیاز کشور را برطرف می‌کند و در حال حاضر برای تامین این محصول نیازمند واردات هستیم اما با اجرای پروژه فرآوری در نهبندان جزو صادرکنندگان خواهیم شد. 

این مراسم با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی همراه بود.

حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در دورترین نقطه از مرکز استان و در محل اجرای پروژه، گفت و گو درخصوص مطالبات سرمایه‌گذاران و تاکید بر تسهیل شرایط برای تسریع در روند اجرای کار از نکته‌های قابل تامل در این مراسم بود که با دستور استاندار صورت گرفت.

تاکید مدیرعامل شرکت پارت گوال به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این پروژه بر اینکه حضور استاندار خراسان جنوبی در این مراسم و اهتمامی که در اجرای پروژه در دورترین نقطه خراسان جنوبی داشته و پیگیری مطالبات سرمایه‌گذار، از مسایلی است که در روند کار موثر بوده و مایه دلگرمی گروه اجرای پروژه خواهد بود.

واحد فرآوری معدن فلورین سیمرغ با سرمایه‌گذاری ارزی ۱.۸۵ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی ۹۰ میلیارد تومانی احداث می‌شود.

سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر استحصال ذخایر معدنی در این معدن ۶۰ میلیارد تومان است و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این معدن ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

همچنین فعال شدن این واحد فرآوری برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد و تولیدات آن قابلیت صادرات خواهد داشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای حضور در مراسم آغاز احداث واحد فرآوری فلورین به نهبندان رفت و در ادامه قرار است عملیات اجرایی واحد فرآوری کرومیت با حضور وی در شهرستان سربیشه آغاز شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد