سرب و روی

مجتمع معدنی سرب نخلک به ثبت رساند؛

رشد ۱۰۹ درصدی استخراج نخلک نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رشد ۱۰۹ درصدی استخراج نخلک نسبت به مدت مشابه سال گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سرب نخلک از رشد استخراج و تولید کنسانتره سرب این مجتمع طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیر مجتمع سرب نخلک از رشد استخراج و تولید کنسانتره سرب این مجتمع طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

عارف باقری مدیر مجتمع سرب نخلک با بیان این مطلب و درباره عملکرد ۱۱ ماهه سال‌جاری گفت: استخراج ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ هزار و ۹۱۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۹ درصدی داشته است.

وی افزود: رقم استخراج سال جاری همچنین نسبت به برنامه از پیش تعیین شده نیز رشد ۲۰ درصدی داشته است.

باقری خاطرنشان کرد: میزان تولید کنسانتره سرب در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۸ هزار و ۸۹۶ تن رسید که این آمار هم نسبت به برنامه تولید افزایش ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: حفاری اکتشافی (مغزه‌گیری) در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ به ۱۳ هزار و ۷۸۵ متر رسید که معادل کل حفاری سال ۱۴۰۰ بوده و بر این اساس اهداف برنامه ریزی شده تا کنون به طور کامل محقق شده است.

مدیر مجتمع سرب نخلک با اشاره به این‌که مجتمع معدنی سرب نخلک از واحدهای در حال توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بوده و تعدد طرح‌های توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری راهبر این مجتمع تغییرات گسترده‌ای را برای ارتقاء تولید در مجتمع داشته است، افزود: ساخت کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب با ظرفیت سالیانه ۲۰ هزارتن با پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی و اهتمام به حفظ محیط زیست و اجرای پروژه‌های زیست محیطی از مهم ترین اقدامات در دستور کار در سال جاری بوده که پیش‌بینی می‌شود در ابتدای سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد.

گفتنی است ظرفیت تولید کنسانتره در این مجتمع با راه اندازی خط تولید جدید کارخانه ۲۰ هزار تن به میزان چشمگیری به تولید کنسانتره سرب اضافه خواهد کرد که این مهم یکی از گام های مثبت توسعه زیرساختی در این مجتمع به شمار می‌رود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد