رویدادها و گزارش های ویژه

پیاده‌سازی استراتژی‌های توسعه‌ای در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

پیاده‌سازی استراتژی‌های توسعه‌ای در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران
پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و توسعه‌ای در این مرکز خبر داد و اعلام کرد: مرکز وارد فعالیت‌های توسعه‌ای شده است تا مسائل کلان را شناسایی و عارضه یابی کند و به دور از نگاه بنگاهی؛ تحقیق و توسعه در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی را رقم بزند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و توسعه‌ای در این مرکز خبر داد و اعلام کرد: مرکز وارد فعالیت‌های توسعه‌ای شده است تا مسائل کلان را شناسایی و عارضه یابی کند و به دور از نگاه بنگاهی؛ تحقیق و توسعه در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی را رقم بزند.

 مرتضی هاشم‌پور امروز در آیین امضای قراردادها و تفاهم‌نامه در حوزه معدن و صنایع معدنی و فناوری افزود: توسعه خدمات و همکاری ها بین مرکز و شرکت های معدن و صنایع معدنی و دانش بنیان ها آغاز شده است.

وی گفت: مرکز تحقیقات به لحاظ نرم افزار، سخت افزار و نیروی انسانی نخبه در خاورمیانه بی نظیر و در دنیا کم نظیر است.

هاشم پور با بیان اینکه مرکز به دور از نگاه بنگاهی به دنبال پیاده سازی استراتژی های جدید است و در این زمینه برنامه های عملیاتی تدوین شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در خصوص چشم انداز صنعت فولاد کشور و ظرفیت های مرکز تحقیقات در تحقق این هدف اعلام کرد: هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به مواداولیه و ۶۶ میلیون تن گندله دارد که تامین آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ذخایر قطعی سنگ آهن کشور از یک دهه آینده کفایت برنامه تولید فولاد را نمی دهد و باید از ظرفیت معادن و ظرفیت سازی بهره لازم را برد.

هاشم پور اظهار داشت: در ظرفیت سازی ها استفاده از توانمندی های مراکز تحقیقاتی به ویژه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی باید مورد توجه باشد و در این زمینه ۲نسخه راهبردی و خدماتی همچون پرعیارسازی کم عیارها و عارضه یابی و بهینه سازی فرآیندها در بخش فرآوری مواد معدنی توسط این مرکز قابل ارایه است.

وی گفت: مرکز تحقیقات ارایه خدمات فنی، مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و امضای قراردادهای همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اقتصاد ملی گواه این موضوع است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد