اخبار استان ها

۵۰ درصد معادن زنجان غیر فعال است

۵۰ درصد معادن زنجان غیر فعال است
پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۴۴۱ معدن معادل ۵۰ درصد از معادن استان غیر فعال است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۴۴۱ معدن معادل ۵۰ درصد از معادن استان غیر فعال است.

 مجید گلشنی منفرد شامگاه دوشنبه در همایش جوان، توسعه و بالندگی و آیین آغاز به کار خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان افزود: هزار و ۲۳۱ واحد تولیدی صنعتی در استان وجود دارد که یک درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل می شود و این استان به لحاظ حجم سرمایه گذاری نیز ۲.۵ درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۹ هزار واحد صنفی ثبت شده در استان وجود دارد که زیر نظر ۹۰ اتحادیه فعالیت می کنند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا در سند راهبردی سازمان هدف بزرگ رشد ۱۰.۹ درصدی برای صنعت و معدن در نظر گرفته که عدد بزرگی است و برای تحقق این امر باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شود.

وی یادآور شد: در سند راهبردی سهم رشد بخش بهره وری ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است و این یعنی اینکه به فکر جدید نیاز داریم و در این میان تشکل ها در توسعه صنعتی نقش مهمی دارند.

این مسوول ادامه داد: نگاهمان به تشکل های صنعتی صرفا به عنوان بازوهای اجرایی نیست، بلکه باید بازوی فکری باشند تا در پیشبرد کارها نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی استان این است یک زنجیره های حلقه تولید باید شکل بگیرند و نکته دوم اینکه ارتقای تنوع سبد محصولات استان در گرو ارتقای دانش فنی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد